therapeutische zadel onderlegger

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

ydnew

therapeutische zadel onderlegger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-10 23:31

Hallo,

Heeft er iemand ervaring met een "Bay Jacobsen therapeutische zadel onderlegger?" 1 van onze paarden had rug klachten, inmiddels zo goed als over na een periode rust, maar wil deze zadel onderlegger op haar proberen. Ik zag een advertentie en heb deze meteen gekocht.
Ik heb hem nog niet op haar uitgeprobeerd maar hij zou moeten masseren, spierpijn tegen gaan en oplossen etc. Je mag hem niet langer dan een week gebruiken, houden de klachten aan dan met 2 week weer opnieuw gebruiken.
Ik wil deze dus eerst gebruiken en anders een masseur voor haar in huis halen. Maar wie heeft er ervaring mee en eventueel tips of afraders?

kim1207

Re: therapeutische zadel onderlegger

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-10 23:32

misschien is een passend zadel een beter idee?

ydnew

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-10 23:40

Helaas denken wij ook dat dit de oorzaak is van het probleem, een nieuw zadel. andere druk punten en na een langere rit was het mis. Ze heeft een tijd rust en reageert weer goed op haar oude zadel.
Hoe dan ook vind ik het moeilijk om een goed passend zadel te vinden omdat onze paarden door het jaar heen verschillen in bespiering. In de wintermaanden hebben ze rust ( af en toe rijden, eens in de week en verder in de wei en 's nachts op stal) , in het vroege voorjaar beginnen wij weer met opbouwen voor de zomer. We hebben er altijd gelpads onder liggen en goede dikke dekjes.
Persoonlijk denk ik dat dit echt pech is, en misschien dat er door een bepaalde beweging iets is geïrriteerd. Maar aan zadels etc doen wij echt ons best! Geen van onze andere paarden heeft klachten. En die bekijken wij op dezelfde manier. Dus ik wil graag ervaringen met mensen die zo'n onderlegger kennen.
Ik denk zelf persoonlijk dat het ook niet altijd zo is dat het zadel de schuld moet krijgen van rugklachten. Maar als men daar anders over denkt moet hij dat zeggen.

Maar tips zijn altijd welkom hoe we het beter kunnen doen! Je kunt niet alles weten en goed doen!