Wie is er bekend met MSFC zadelpassers en de zadels???

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

elise85

Wie is er bekend met MSFC zadelpassers en de zadels???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-10 21:35

Wie is er bekend met MSFC?

Er is vanmiddag een zadelpasser bij mij langs geweest en ik vond dat ik prettig ben geholpen.
Alleen ken ik niemand met ervaring met de zadels die zij aanmeten.

Misschien kan iemand die nog maar kort geleden een zadel hierdoor heeft laten aanmeten mij hun ervaring vertellen.

x_Milou

Re: Wie is er bekend met MSFC zadelpassers en de zadels???

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-10 19:41

Ik heb een MSCF zadel, erg fijn, het zit super en ligt mooi op mijn paard. Mijn vriendin, instructrice en een kennis hebben hem allemaal ook en die zijn er ook erg tevreden over.

elise85

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-10 22:12

Oke dat is goed om te horen, welk model heb je?En hebben die vrienden van jouw?

Ik denk dat het een goede keus is want het wordt echt op mijn paard zijn rug gemaakt. Ik ben alleen bang dat ik zelf niet super stil erin kan zitten, ik heb zelf niet echt een onafhankelijke zit. Waarschijnlijk moet ik gewoon nog een keertje ermee rijden.

liefhelietje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-10 22:13

Ik heb er wel eens opgezeten en wilde er echt niet meer afkomen. Zat echt heeerlijk!!

InekeH87

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-10 22:50

Ik heb wel een MSFC zadelpasser, maar geen MSFC zadel. Moet zeggen dat ik heel tevreden ben over het aanmeten van mijn nieuwe zadel. Zadel is ook aan alle kanten verstelbaar en wordt echt tot op het kleinste punt op maat gemaakt.

xSiep

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-10 22:53

Wij hebben hier een zadel laten aanmeten voor de fjorden, service was ik zelf niet bij, maar heb wel gehoord dat het goed was.
Zadel moest ik in het begin even aan wennen, geen idee waarom, maar nu zit het echt heeel fijn <3, nog fijner dan mijn eigen zadels haha. Pasvorm is nog steeds erg goed. Gewoon erg goede kwaliteit :j

Vippie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-10 07:45

Ik vind niet alle MSFCers even goed. Nadeel vind ik ook dat de niet allemaal aan huis zadels op kunnen vullen of aan kunnen passen. Dat zou imo nou juist een meerwaarde zijn van die opleiding.

Romeo2007

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-10 07:51

ik heb altijd happyhorseadvies.nl MSFC. Ik heb via haar een frank baines zadel, ben er erg blij mee

Vippie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-10 08:02

Idd das een goeie, mits ze niet met de zoveelste excuus komt waarom ze niet kan komen. Jammer was erg tevreden over haar nadat ze de eerste keer geweest was.

Martje80

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-10 09:45

ik vind het jammer dat msfc zich op een bepaald aantal merk zadels spitst, en niet op het zadel dat past. Ze werken veel met barnsby, thorowgood, kent &masters, fairfax en msfc zadels zelf.

Ik heb er 5 zadelmakers bij gehad die msfc gediplomeerd zijn, maar alle 5 hebben ze een verkeerd of niet passend zadel aangemeten. Met uiteraard alle gevolgen van dien. Drukplekken van handgrootte aan beide kanten van de rug, van oor tot staart vast in de bovenlijn, daarmee dus onnodige fysio en da kosten gemaakt.. Voorrij kosten die torenhoog waren, en uiteindelijk leverde het niets op.

Ik heb het msfc icelandic zadel gehad, die is uiteindelijk 2 boom maten te klein aangemeten. De oprichtster van msfc adviseerde me zelfs nog om er een prolite pad onder te gebruiken, waardoor je in rinciepe de kamer nog smaller maakt..

Een ander voorbeeld was een zadelmaker die bij aflevering zij dat het zadel niet 100 % lag, maar ik er eerst maar eens mee moest gaan rijden. Gedaan, zadel schoof uiteindelijk 5 cm naar voren, ik had streepjes getrokken, voor en na rijden. Advies, staartriem en anti slipmatje er onder. Ja, ammehoela, zadel moet gewoon zo goed liggen, en niet met allerlei hulpmiddelen!

Heb nu een Rossner sydney, aangepast door een zadelmaker die niet merk afhankelijk is, en zadel ligt perfect. Schuift niet, geen gekneusde haren onder het zadel, wat dus wel altijd het geval was, en de 5 zadelmaker van hierboven ook geen verklaring voor hadden.

De zadels an sich zijn super hoor, alleen worden ze als ''eigen merk, en zelf ontwikkeld zadel verkocht, terwijl dat niet zo is,zeworden in engeland gemaakt, maar gaan daar als verschillende merken de deur uit, da's apart,haha. zal even een ander topic opsnorren, waar ook info in staat. Edit: berichtje Germie, 2e of 3e post [HAR] msfc zadels

Tot zover mijn ervaring met Msfc, die komen er bij mijn niet meer in

Vippie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-10 10:31

dat ze zich op bepaalde merken toespitsen is begrijpelijk, doet elke ruitersportzaak/zadelaanmeter. Thorowgood/K&M/Fairfax komen uit dezelfde fabriek en zijn door wisselbare bomen en brede kussens en kamer op vrij veel paarden eenvoudig aan te meten zonder al te veel knutselwerk. Dus wel vrij logisch dat die in het assortiment zitten.

Martje80

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-10 10:50

is op zich ook wel zo, maar als het niet past, en er niets in assortiment zit, moeten ze dat ook zeggen, en niet alsnog iets verkopen.

Het motto onder zadelverkopers passers is nu vaak, als er niets opast, dan maar iets dat bijna past.

Het zou moeten zijn, als er iniets is dat past, stopt mijn werk hier. Maar daar kom je er wienig van tegen helaas. Heb er wel 1 gehad hoor die dat wel zei! Petje af. dat was Bourrelier!

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-10 10:55

karev schreef:
Een ander voorbeeld was een zadelmaker die bij aflevering zij dat het zadel niet 100 % lag, maar ik er eerst maar eens mee moest gaan rijden. Gedaan, zadel schoof uiteindelijk 5 cm naar voren, ik had streepjes getrokken, voor en na rijden. Advies, staartriem en anti slipmatje er onder. Ja, ammehoela, zadel moet gewoon zo goed liggen, en niet met allerlei hulpmiddelen!

Dit stukje zou exact de uitspraak van mijn vriendin kunnen zijn. Heeft een zadel laten aanmeten, speciaal op maat gemaakt en na tig keren aanpassen, rijden, streepjes zetten (pony heeft weken met een typex streep in de vacht gelopen) enz enz past het zadel nog steeds niet goed.

Dat voor een zadel van boven de 1500 euro die op maat gemaakt is moet echt niet kunnen. En dan krijg je dus hetzelfde advies: staartriem en anti slip matje, voor een op maat gemaakt zadel :n

Het lijkt allemaal enorm mooi maar ik ga daar niet mijn zadel laten aanmeten. De term Master Saddle Fitter zegt voor mij niet genoeg. Leuk voor de commercie maar er zijn betere zadelpassers en makers die ik liever bij mijn paard heb.

Let wel, dit is de ervaring met 1 persoon. Kan dus over de rest niet oordelen.

Martje80

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-10 10:56

de mijne heeft met watervaste stift een week rond gelopen,haha

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-10 11:06

ik heb een msfc laten komen om mijn nieuwe zadel te aten controleren. Ik heb geen ervaring met de msfc-zadels. Ik vond de service op zich goed ook de uitleg die ik kreeg en waar op te letten in de toekomst. Maar over haar aanpassingen had ik achteraf bedenkingen.
Zadel lag eigenlijk goed, maar zij vond toch dat de boom iets smaller mocht voor een nog stillere ligging... ik ben met zadel en eraf gevallen omdat het ging schuiven met een smallere boommaat...

InekeH87

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-10 11:09

Ik heb nu een MSFC'er waar ik erg tevreden over ben. Heleen gaat niet weg voordat het 100% goed ligt. En ik heb haar al gezegd dat ik liever een iets te brede boom dan te smalle boom heb omdat het een fokmerrie is die in de winter veel stilstaat. Ja dan vliegen de kilo's eraan en onder een te smal zadel wil ze absoluut niet lopen. We gaan nu over twee weken weer goed kijken want ze is door de dracht (en de volle weide) weer een stuk dikker geworden. Ik heb echt veel vertrouwen in heleen en denk niet dat ze me zomaar iets aansmeert.

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-10 11:25

InekeH87 schreef:
Ik heb nu een MSFC'er waar ik erg tevreden over ben. Heleen gaat niet weg voordat het 100% goed ligt. En ik heb haar al gezegd dat ik liever een iets te brede boom dan te smalle boom heb omdat het een fokmerrie is die in de winter veel stilstaat. Ja dan vliegen de kilo's eraan en onder een te smal zadel wil ze absoluut niet lopen. We gaan nu over twee weken weer goed kijken want ze is door de dracht (en de volle weide) weer een stuk dikker geworden. Ik heb echt veel vertrouwen in heleen en denk niet dat ze me zomaar iets aansmeert.

Helaas is de ervaring van mijn vriendin met haar dus precies anders als jou ervaring. Hoor over haar wisselende verhalen. Van erg goed en prima tevreden tot de ellende waar ook meerdere gelijksoortige verhalen van zijn zoals ik net heb gepost.

Martje80

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-10 17:49

Mijn ervaring van de staartriem en anti slip pad, en een niet 100% liggend zadel was ook met Heleen..

Martje80

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-10 12:05

edit: op verzoek van de zadelmaker zelf wil ik evenmelden dat ik wel netjes mijn geld terug heb ontvangen..dus die service was dan weer goed..

Je word nl in de gaten gehouden op bokt..

Stephtj

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-10 21:36

Ik heb ook een MSFC zadel, de proffesional dressage. Echt een zeer goed zadel met dikke kniewrongen. Heb die laten meten door een MSFC uit België. Als je paar keer met het zadel rijdt dan begint hij pas super te liggen :D Ik ben er erg tevreden over.

joyce_eddy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-10 19:04

Ik lees even mee, ben namelijk een beetje aan het orienteren op zadels en zadelpassers

ivonne85

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-10 20:49

Ik heb ook goede ervaringen met Heleen MSFC zadelmaker. :j
Ik heb voor mijn haflinger een Kent en Masters veelzijdigheidszadel in de COB versie
En die ligt heel goed.
Moest wel een paar keer opgevuld worden , omdat de wol was gaan settelen. Maar dat is logisch met een nieuw zadel.
Liever iets zachtere kussens , waar nog wol in kan, als harde kussens waar het net een blok is dat op je paard zn rug ligt.

Voor mij dus goede ervaringen met Heleen Klumper Almelo.
+:)+

kim89_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-10 20:29

ivonne85 schreef:
Ik heb ook goede ervaringen met Heleen MSFC zadelmaker. :j
Ik heb voor mijn haflinger een Kent en Masters veelzijdigheidszadel in de COB versie
En die ligt heel goed.
Moest wel een paar keer opgevuld worden , omdat de wol was gaan settelen. Maar dat is logisch met een nieuw zadel.
Liever iets zachtere kussens , waar nog wol in kan, als harde kussens waar het net een blok is dat op je paard zn rug ligt.

Voor mij dus goede ervaringen met Heleen Klumper Almelo.
+:)+

Hier nog een tevreden klant van Heleen!
Ik heb voor mijn Kwpn'er een Black Country aan laten meten.
Het zadel is super aangemeten, ze nam er de tijd voor, ook legde ze duidelijk uit waarom precies dit..en waarom zo...
De service na aflevering van het zadel is ook heel netjes.

Mijn paard is er zeker sterk door verbeterd!
Ben heel blij met mijn Black Country... <3

Spaikey

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-10 20:36

Mijn zadelmaker is ook MSFC gecertificeerd. Ik heb geen ervaring met de MSFC zadels. Ik heb 2r kieffer Malmo dressuurzadels bij mij MSFC zadel maker gekocht beide zadels liggen prima op mijn paarden. Ik heb al verschillende zadelmakers gehad maar over de MSFC ben ik echt super tevreden. Ze hebben een goede service en een goed oog voor hoe het zadel moet liggen.

tantethee

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-10 20:43

ook hier een super tevreden klant van heleen, ze heeft voor mij meerdere zadels aangemeten, en ik verwijs haar ook altijd door aan vriendinnen,(o.a percyleen, lissy). die ook altijd tevreden zijn,
voor mij geen ander meer.
( en ja mijn paarden komen ook bij een fysio en osteopaat, en krijg altijd complimenten over de keurig passende zadels)