Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Schangah schreef:oei ontzettend breed, lijkt qua rug op een Schwarzwälder Fuchs die ik ken en daar ligt een westernzadel op.
Net m'n zadel weg gebracht, de Kent en Masters die ik had is terug gegaan naar de zadelmaker waar ik 'm gekocht had omdat ik er niet tevreden over was. Dit was een boommaat 34½ (dus extra extra wide) en 17,5 inch vzh zadel met dressuur stoten om de ligging wat te verstevigen, dan ligt het zadel wat vaster. Had 'm met een volledig elastische MSFC singel (anatomisch gevormd / banaan), wil geen singel met aan 1 kant elastiek want dat is voor je paard ook niet goed. Nou, ligging van het zadel veranderde, hadden we natuurlijk iets aan kunnen doen maar omdat ik zelf gewoon niet tevreden was over de zit en omdat ik vond dat het zadel te dicht op de schoft lag is ie terug gegaan. We hebben nu mijn oude Kieffer Munchen vzh zadel meegenomen, dat is een 17,5 inch met een 31/32 (medium/wide) boommaat !!!! Deze hebben we ong. 5 jaar geleden gekocht bij een ruitershop en hun ''zadelmaker'' heeft 'm ''gepast''. Tja, toen had ik er nog niet zo veel verstand van, maar later had ik wel door dat dit echt niet goed kon zijn... Schrok me echt rot toen ik die boommaat hoorde ! Dat zadel was echt veel te klein. Die ga ik er nu ook niet meer op leggen, zadel komt te koop. Ga op zoek naar iets als Massimo ofzo denk ik.