Equestor (tweedehands) zadels voor extreem brede Haf

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Maxielover

Equestor (tweedehands) zadels voor extreem brede Haf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-10 21:19

Hoi,

ik zoek voor mijn extreem ouderwets en breed gebouwde Haflinger een nieuw zadel, agz mijn pas nieuwe Kent en Masters (Cob type met extra extra wide boom) vzh zadel totaal niet bevalt en ook niet goed past. Op mijn stage heb ik een aantal keer gereden op een Equestor zadel en die vind ik zelf érg fijn zitten. Nieuw kosten ze €1500,- zag ik op de website (www.euqestor.nl) maar ik vroeg me af of iemand bekend is met écht goede zadelmakers (heb ik hard nodig agz mijn paard een ramp is qua zadels) die deze zadels tweedehands verkoopt in brede boommaten, agz ik de nieuwprijs wel een beetje aan de hoge kant vind.

In dit topic http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=117&t=1374770 wat ik eerder gemaakt heb hier over kun je meer info lezen en foto's zien van hoe mijn Haf gebouwd is. Het gaat overigens om een Haflingerruin van 1.45m, 17 jaar, staat zo veel mogelijk buiten en is nooit superslank (wisselend), hij is wat mollig gebouwd. Hij heeft een grote schouderspier waarmee ik op moet letten dat die niet klem ligt onder het zadel, dat maakt het dus érg lastig... Ik rij vrijwel alleen maar buiten en wil dus graag comfortabel zitten, ik hou van een diepe zit en een dikke, diepe kniewrong. Mocht iemand tips hebben voor andere zadels hoor ik het natuurlijk ook graag !

Groetjes Anne-Sophie

Tessebes

Re: Equestor (tweedehands) zadels voor extreem brede Haf

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-10 12:24

Ik heb een Equestor Contour Master liggen met verstelbare boom,volgens mij tot boommaat 36, dus ik denk niet ruim genoeg voor jouw paard. Je zou ook eens naar Massimo of Zaldi kunnen kijken. Ik heb mijn Zaldi via trekkingsaddles. Equestor tweedehands is meestal een particulier aanbod, er zijn er niet superveel in omloop.

Maxielover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-10 21:03

Hoi, bedankt voor je reactie. Wat ik begrepen heb van iemand van mijn stage waar ik op die Equestor zadels gereden heb, zijn ze ook in brede boommaten verkrijgbaar. Maar daar zal ik me binnenkort bij een zadelmaker eens in gaan verdiepen. Massimo lijken me ook heel fijn, en volgens mij zijn Zaldi zadels ook echt super. Zeker iets om te onthouden ! Op mijn stage rij ik ook regelmatig op Passier vzh zadels, het zijn hele degelijke, gewone vzh zadels maar die zitten ook wel érg lekker.

Tessebes

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-10 22:22

Equestor zadels zijn volgens mij alleen via Equestor zelf verkrijgbaar en die zijn niet echt het toonbeeld van service. Ik weet niet of de bomen van passier geschikt zijn voor het type rug van jouw paard.

plientjedres

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-10 22:26

ik heb het zelfde probleem als jou, en mij is ook de masimo aangeraden.
die gaan tot boommaat 42

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-10 21:42

ik heb een equestor(levade),met medium boommaat,gekocht tweedehands(zou je niet zeggen als je hem ziet..)
helaas doet volgens mij alleen equestor zelf de zadels,en is er verder geen zadelmaker die ze past en levert?

massimo schijnt ook goed/fijn te zijn.

Arie2004

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-10 22:12

Ik heb een brede, korte en jonge (lees veranderlijke) Haf waar ik een Thorrowgood cob T6 op heb liggen. Ik ben er erg tevreden mee, mede door de service van de zadelmaker die het heeft aangeraden.

Maxielover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-10 23:22

Bedankt voor alle informatie. @ Tessebes : volgens jou zijn de zadelmakers van Equestor dus niet zo goed ? Ik heb er zelf geen ervaring mee.... Massimo zadels lijken mij ook super fijn, zitten volgens mij erg lekker en idd ook geschikt voor het type paard wat ik heb.

@ Arie : mijn Haflinger is juist weer niet kort gebouwd, ook niet lang, hij is normaal qua lengte. Ik moet zeggen dat als ik mensen over ''breed'' hoor spreken over hun eigen Haflinger, dat ik dat dan vaak wel mee vind vallen in vergelijking met de enorme breedte van mijn Haf. Het zadel wat ik momenteel nog heb is een Kent en Masters, die komen uit dezelfde fabriek als Thorowgood. Hij heeft nu een extra extra wide boom. Ik hou zelf alleen niet zo van kunststof zadels, dus Thorowgood wordt het niet.

Tessebes

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-10 18:16

Je moet maar even de zoekfunctie gebruiken over Equestor.
Thorowgood heb ik ook gehad, maar boom was toch te breed en onvoldoende aanpasbaar (was nog voor het verwisselbare kopijzer).

Mandyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-10 18:19

De massimo zadels zijn in hele brede maten verkrijgbaar. Hele mooie zadels, oede kwaliteit/prijs en ze zitten heerlijk.
Je hebt ook nog de wintec wide. Misschien ook iets om over na te denken?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-10 18:47

de equestor zadels op zich zijn, naar mijn weten, prima in orde.
er schijnt alleen iets mis te zijn met diegene die ze aanmeet(of dat deed,geen idee)

realmagic

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-10 18:58

de zadelmakers van equestor zijn goed alleen zitten ze vaak ver weg,ligt er aan waar je woont,ze hebben het liefste dat je naar hun komt.
Ik ben super tevreden met mijn levade.
En met hun service.
Via de site staan ook 2e hands zadels te koop. Volgens mij stond er vorige week nog een trail op,die zou voor jou erg fijn kunnen zijn

Schangah

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-10 12:06

oei ontzettend breed, lijkt qua rug op een Schwarzwälder Fuchs die ik ken en daar ligt een westernzadel op.

Maxielover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-10 18:40

Schangah schreef:
oei ontzettend breed, lijkt qua rug op een Schwarzwälder Fuchs die ik ken en daar ligt een westernzadel op.

Jup, heb een modelletje bodybuilder haha ! :D Net m'n zadel weg gebracht, de Kent en Masters die ik had is terug gegaan naar de zadelmaker waar ik 'm gekocht had omdat ik er niet tevreden over was. Dit was een boommaat 34½ (dus extra extra wide) en 17,5 inch vzh zadel met dressuur stoten om de ligging wat te verstevigen, dan ligt het zadel wat vaster. Had 'm met een volledig elastische MSFC singel (anatomisch gevormd / banaan), wil geen singel met aan 1 kant elastiek want dat is voor je paard ook niet goed. Nou, ligging van het zadel veranderde, hadden we natuurlijk iets aan kunnen doen maar omdat ik zelf gewoon niet tevreden was over de zit en omdat ik vond dat het zadel te dicht op de schoft lag is ie terug gegaan. We hebben nu mijn oude Kieffer Munchen vzh zadel meegenomen, dat is een 17,5 inch met een 31/32 (medium/wide) boommaat !!!! Deze hebben we ong. 5 jaar geleden gekocht bij een ruitershop en hun ''zadelmaker'' heeft 'm ''gepast''. Tja, toen had ik er nog niet zo veel verstand van, maar later had ik wel door dat dit echt niet goed kon zijn... Schrok me echt rot toen ik die boommaat hoorde ! Dat zadel was echt veel te klein. Die ga ik er nu ook niet meer op leggen, zadel komt te koop. Ga op zoek naar iets als Massimo ofzo denk ik.

Arie2004

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-10 19:29

Mijn Haf had als eerst een boommaat 36, da's best breed dacht ik. Bij ons rijd er ook een met een kentauer?? Dat zadel blijkt ook goed te bevallen. Massimo zijn prachtige zadels maar de passer was bij mij echt erg verkeerd bezig, helaas bood dat voor mij dus geen uitkomst. Succes met je zoektocht.