Eric Thomas Treeles boomlooszadel

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

bfsunshine

Eric Thomas Treeles boomlooszadel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-10 22:20

Ik was al een tijdje op zoek naar een boomloos zadel in het bruin leer. Had er meerdere gezien, maar de Freemax sprak mij het meest aan. Deze is nu alleen niet meer te bestellen. :(

Dus na verder zoeken kwam ik de Eric Thomas Treeles tegen, vind het een erg mooi zadel. Maar ik wil wel graag weten wat de ervaringen zijn met dit zadel.

Hieronder de link met foto en informatie over het zadel(in het duits)

http://www.reitsportpfer.de/product.asp ... tab=&ipnr=

vancky2005

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-10 22:30

Wat je wel hebt met een boomloos zadel is dat je altijd dezelfde plek belast van de rug van je paard. Daarom hebben western zadels een lange boom omdat die zadels zijn voorzien voor urenlang te paard zitten. Een lange brede boom verdeelt je gewicht over heel de rug.

bfsunshine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-10 22:59

vancky2005 schreef:
Wat je wel hebt met een boomloos zadel is dat je altijd dezelfde plek belast van de rug van je paard. Daarom hebben western zadels een lange boom omdat die zadels zijn voorzien voor urenlang te paard zitten. Een lange brede boom verdeelt je gewicht over heel de rug.

Hier zijn ook de meningen over verdeeld.

Ikzelf ben op zoek naar een boomloos, om van het gezeur van boomzadels af te komen. Elke keer dat opvullen en dan toch niet helemaal lekker liggen, en daardoor dus een pijnlijke rug van mijn pony of zelfs kreupelheid. Hier heb ik bij boomloos tot dusver geen last van gehad.

Hij blijft bij alle boomzadels zijn rug wegdrukken, en met boomloos is dit niet het geval. Lijkt me dat ie dit wel zou moeten doen dan als het constant dezelfde plek zou belasten..

bfsunshine

Re: Eric Thomas Treeles boomlooszadel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-10 14:46

Niemand die dit zadel heeft?

Sodeletuut

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-10 14:52

Nee, dat niet. Maar ik heb wel een ander boomloos zadel, een Barefoot. Wil je persee zo'n model als de Freemax? Dan zou je ook nog kunnen kijken naar Freeform.. Maar ik zou niet te veel waarde hechten aan het uiterlijk van een zadel. (geen idee of dat het is dat je graag dit type wil).

Je bent welkom in het boomloos-topic, daar zitten veel mensen die ervaring hebben met/verstand hebben van boomloze zadels! :)
[HK] Een dag niet geboomloosd, is een dag niet geleefd!(Deel III)
Het is HK, maar vragen zijn altijd welkom. Er zitten oa. mensen met: Barefoot/Ghost en er zit een verkoper van Freeform, Ghost, Trekker.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-10 15:17

De Freemax en Eric Thomas e.d. zijn allemaal "nepperds" van de Freeform , misschien daar eens eens naar zoeken ? Die hebben heel veel verschillende modellen en meerdere kleuren bruin in het assortiment :)

bfsunshine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-10 15:25

Sodeletuut schreef:
Nee, dat niet. Maar ik heb wel een ander boomloos zadel, een Barefoot. Wil je persee zo'n model als de Freemax? Dan zou je ook nog kunnen kijken naar Freeform.. Maar ik zou niet te veel waarde hechten aan het uiterlijk van een zadel. (geen idee of dat het is dat je graag dit type wil).

Je bent welkom in het boomloos-topic, daar zitten veel mensen die ervaring hebben met/verstand hebben van boomloze zadels! :)
[HK] Een dag niet geboomloosd, is een dag niet geleefd!(Deel III)
Het is HK, maar vragen zijn altijd welkom. Er zitten oa. mensen met: Barefoot/Ghost en er zit een verkoper van Freeform, Ghost, Trekker.

Het gaat mij om een zadel die erg naar de dressuur trekt, maar waar je ook een sprongetje mee kan maken. En dit vind ik persoonlijk wat lastiger met de barefoot. Kan nooit zo lekker meekomen daarin met die pommel. Ik vind persoonlijk van alle zadels die ik tot nu toe heb kunnen vinden de Eric thomas het mooist, en die lijkt mij ook het zachtste aan de binnenkant, wat de freemax niet is. Freeform vind ik er persoonlijk wat, "normaal" uitzien. En die Eric toont dan wat luxer:).Ik ga gelijk even in het topic kijken! Iig alvast bedankt :D

Sodeletuut

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-10 15:27

Oh okee! Tjsa lastig he! In het topic zijn denk ik mensen die je wel kunnen helpen. :)

Cerilene_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-10 15:34

bfsunshine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-10 15:36

Cerilene_ schreef:
Ik heb deze freemax eind vorige week besteld in het bruin, maar nog niet binnen:
http://www.horseshopinternational.nl/pr ... ts_id=1113
Ik wilde eigenlijk die 2 kleurige, de air, maar die hadden ze idd helaas niet meer.

Ik heb die winkel gebelt, en hun vertelden mij dat ie niet meer te leveren was in 17inch. Ze hadden alleen nog een 16 en 18 liggen, maar dat is te klein en te groot :+

Cerilene_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-10 15:37

vreemd, ik kreeg een mail dat die air er niet was in 17 inch en bruin, maar die andere dus juist wel...
Ga er nog maar even achteraan dan.

Kitty_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-10 18:39

Ik heb geen ervaring met het zadel wat jij opnoemt, maar wel met de freemax, een soort kopie ervan.
Het zadel zit super lekker maar je moet echt een paardje met een kaarsrechte rug hebben zonder schoft! Op Amigo sneed het zadel zo ongeveer over z'n rug heen en trok het strak over z'n schoft. Hij was ook wat lang. Heel erg jammer want het zadel zat wel super lekker.
De freeform lag wat dat betreft wat beter omdat deze wat flexibeler is.
Waarom ga je niet voor een startrekk dressuur of trekker? www.buitenzinnig.nl

bfsunshine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-10 21:44

Kitty_ schreef:
Ik heb geen ervaring met het zadel wat jij opnoemt, maar wel met de freemax, een soort kopie ervan.
Het zadel zit super lekker maar je moet echt een paardje met een kaarsrechte rug hebben zonder schoft! Op Amigo sneed het zadel zo ongeveer over z'n rug heen en trok het strak over z'n schoft. Hij was ook wat lang. Heel erg jammer want het zadel zat wel super lekker.
Waarom ga je niet voor een startrekk dressuur of trekker? http://www.buitenzinnig.nl

Freemax vond ik ook wat minder flexibel inderdaad. Had je er wel een pad onder(waarbij de ruggenwervel vrij ligt?) Ja die had ik gezien, maar spreken mij niet echt heel erg aan.

Kitty_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-10 18:50

roxxxiejjj schreef:
Kitty_ schreef:
Waarom ga je niet voor een startrekk dressuur of trekker? http://www.buitenzinnig.nl

Freemax vond ik ook wat minder flexibel inderdaad. Had je er wel een pad onder(waarbij de ruggenwervel vrij ligt?) Ja die had ik gezien, maar spreken mij niet echt heel erg aan.

Uiteraard had ik er een goede pad onderliggen ;-) Misschien kun je ergens een testzadel aanvragen? succes!

Cerilene_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-10 11:25

Ik ben er even achter aan geweest en inderdaad bleken de beiden modellen van de evo niet meer leverbaar.
Daarvoor in de plaats wordt nu deze gelevert: http://www.horseshopinternational.nl/pr ... cts_id=526
Maar dan in het tweekleurig bruin. Op de site lijkt het net of dat geen optie is, maar blijkbaar als je erom vraagt toch wel...
Ik hoor hem een dezer dagen binnen te hebben, dus we gaan zien of het nu wel goed gegaan is.

Ik hoop maar dat hij een beetje lekker ligt, want mijn paard heeft wel een redelijk hoge schoft...
Wat voor pad zou ik er eventueel onder kunnen leggen om de schoft vrij te houden? Degene van dit merk lijkt dit niet speciaal te doen nl.
Laatst bijgewerkt door Cerilene_ op 10-11-10 11:44, in het totaal 1 keer bewerkt

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-10 11:35

Moet 'ie persé bruin zijn? Hier hebben we namelijk een barefoot stella liggen, das echt een sjiek dressuurmodel, met stevige wrong ook. :)

Cerilene_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-10 16:39

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-10 16:47

roxxxiejjj schreef:
Freeform vind ik er persoonlijk wat, "normaal" uitzien. En die Eric toont dan wat luxer:).

Ik heb zelf een Freeform gehad en er bij Don van
http://www.buitenzinnig.nl meerdere in handen gehad. Zijn werkelijk schitterende zadels van zeer goed leer en met een hoge afwerking. Daarnaast zijn ze gegarandeerd symetrisch en dat is bij de nepperts niet altijd het geval. Daar moet je maar net geluk mee hebben.

bfsunshine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-10 17:15

Miss_Malfoy schreef:
Moet 'ie persé bruin zijn? Hier hebben we namelijk een barefoot stella liggen, das echt een sjiek dressuurmodel, met stevige wrong ook. :)

Ja wil echt een bruine :o en wil ook geen zadel waar een pommel in zit. ;)

ben vooral niet veeleisend :+

bfsunshine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-10 17:22

Cerilene_ schreef:
Ik ben er even achter aan geweest en inderdaad bleken de beiden modellen van de evo niet meer leverbaar.
Daarvoor in de plaats wordt nu deze gelevert: http://www.horseshopinternational.nl/pr ... cts_id=526
Maar dan in het tweekleurig bruin. Op de site lijkt het net of dat geen optie is, maar blijkbaar als je erom vraagt toch wel...
Ik hoor hem een dezer dagen binnen te hebben, dus we gaan zien of het nu wel goed gegaan is.

Ik hoop maar dat hij een beetje lekker ligt, want mijn paard heeft wel een redelijk hoge schoft...
Wat voor pad zou ik er eventueel onder kunnen leggen om de schoft vrij te houden? Degene van dit merk lijkt dit niet speciaal te doen nl.

Klopt, maar deze is niet in leer. En ik wil echt een leren zadel ;) Of is deze nou wel leer? Heb hem even vergeleken met die andere waarvan ze zeiden dat ze die alleen nog hadden, maar vind hem toch anders tonen. Die andere was suede.
Laatst bijgewerkt door bfsunshine op 10-11-10 17:25, in het totaal 1 keer bewerkt

bfsunshine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-10 17:23

Juliette86 schreef:
roxxxiejjj schreef:
Freeform vind ik er persoonlijk wat, "normaal" uitzien. En die Eric toont dan wat luxer:).

Ik heb zelf een Freeform gehad en er bij Don van
http://www.buitenzinnig.nl meerdere in handen gehad. Zijn werkelijk schitterende zadels van zeer goed leer en met een hoge afwerking. Daarnaast zijn ze gegarandeerd symetrisch en dat is bij de nepperts niet altijd het geval. Daar moet je maar net geluk mee hebben.

Kan alleen niet vinden welk zadel er bedoelt wordt (diegene waarvan de ett is afgeleid)? En zijn deze ook in donkerbruin/havanna leer te verkrijgen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-10 20:59

De freeform kan op verzoek in verschillende kleuren en tinten geleverd worden. De freemax, eric thomas enz zijn allemaal kopiën van de eerste freeform zadels.

Overzicht van de meeste modellen:
http://www.buitenzinnig.nl/DaviWB/Pagina12.html

Cerilene_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-10 12:20

He bah, het zadel zat op mijn paard inderdaad vreselijk. Sneed zowel aan de voor als achterkant.
En het was idd de suède variant.

bfsunshine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-10 17:20

Cerilene_ schreef:
He bah, het zadel zat op mijn paard inderdaad vreselijk. Sneed zowel aan de voor als achterkant.
En het was idd de suède variant.

He balen zeg! Kan je hem nog terugsturen?

bfsunshine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-10 17:21

Juliette86 schreef:
De freeform kan op verzoek in verschillende kleuren en tinten geleverd worden. De freemax, eric thomas enz zijn allemaal kopiën van de eerste freeform zadels.

Overzicht van de meeste modellen:
http://www.buitenzinnig.nl/DaviWB/Pagina12.html

Mm ik heb er weer even gekeken, maar

Hoe werkt dat dan met die kleuren?