nat onder deken borst/schouder

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

unicumW

nat onder deken borst/schouder

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-10 20:28

had vanmiddag rond 4 uur mijn paard binnen gezet, en ik kwam net om 8 uur op stal aan, haalde de deken eraf en zag dat hij voor bij zijn borst wat nat was van de regen nog, en bij zijn schouder, maar dat was maar minimaal.
nu heeft het vandaag wel heel de dag geregend, maar hebben jullie dit ook wel eens?
of zou het van de manen zo bij de borst erin druppen?
heb de deken er maar afgehaald, was een beetje nat aan de binnenkant..
en lekker onder een droge fleecegezet vannacht, het word toch warm dus da komt mooi uit ;)

maar hebben jullie dit ook wel eens of zou ik toch een andere deken moeten?

Wegbenik

Re: nat onder deken borst/schouder

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-10 20:32

Ik had vanmorgen nou precies hetzelfde. Mijn paard had vanmorgen in de regen in de stapmolen gestaan en haar borst was ook nat....ja geen idee hoe het komt, maar hoorde dat nog meer stalgenoten van mij er last van hadden. Heb niet echt het idee dat het door mijn deken komt, deze ligt namelijk zo als altijd...

Woody2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-10 22:12

Hier helaas ook wel eens hetzelfde probleem.

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-10 22:15

Klopt!
Komt volgens mij doordat de haren ook net boven de rand van de deken nat worden, soort capilaire werking. Hij 'zuigt' als het ware vol.

Kan natuurlijk ook zijn dat ie transpireert. Maar denk bovenstaande.

unicumW

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-10 08:01

Oke ik ben dus niet de enige met dit probleem. Laten jullie de deken dan gewoon opliggen leg je er dan een droge deken op?
Want lijkt me nu niet echt heel fijn voor het paard.

MaNdiii

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-10 08:09

Ik had dit vandaag ook. Die van mij heeft lekker onder zijn rose fleece gestaan

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-10 10:40

Tis maar een klein randje, liefst zou ik 'm wisselen als het gebeurt (mijne draagt nog geen deken, niet geschoren en staat 's nachts op stal waar ie het al behoorlijk warm heeft (zweet zelfs een beetje).

SilverViper

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-10 10:43

hier nergens last van..
mijn deken valt meer over de schoft, en heeft ook wel eens een hele dag in de regen gestaan, maar onder de deken was hij gewoon overal droog..

Valerie_V

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-10 11:07

Ik heb een deken van amigo en die zit ook wat hoger dan andere deken daardoor regent het bij mijn eigenlijk ook nooit in!
Of je moet zo'n deken nemen met een hoog uitgesneden hals dan is de kans op inregenen ook minimaal.

silverbrumby

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-10 11:08

Als het maar een klein randje is dan droogt dat wel weer door de warmte van het paard.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-10 11:12

Wat grappig, ik ontdekte gisteren precies hetzelfde bij mijn paard en ik begon al te twijfelen aan de waterdichtheid van de deken...
Maar nu ik er zo over nadenk; mijn merrie heeft een vrij brede borst waardoor geen enkele deken echt goed zit. Met het gevolg dat deze deken soms een heel klein beetje open gaat staan op dr schouder, met die plens buien van gisteren is het dan eigenlijk wel logisch ook dat het wat inregend of van dr dikke halsvacht naar beneden druppeld :+

Hoef ik toch geen nieuwe deken te kopen, zat toevallig net dekens te googlen :')

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-10 11:13

[***] schreef:
Wat grappig, ik ontdekte gisteren precies hetzelfde bij mijn paard en ik begon al te twijfelen aan de waterdichtheid van de deken...
Maar nu ik er zo over nadenk; mijn merrie heeft een vrij brede borst waardoor geen enkele deken echt goed zit. Met het gevolg dat deze deken soms een heel klein beetje open gaat staan op dr schouder, met die plens buien van gisteren is het dan eigenlijk wel logisch ook dat het wat inregend of van dr dikke halsvacht naar beneden druppeld :+

Hoef ik toch geen nieuwe deken te kopen, zat toevallig net dekens te googlen :')

Precies als bij de mijne, brede borst ;-)!
Heb nu wel een deken liggen die er iets verder overheen valt.. geloof dat ik er vorig jaar hierdoor ook minder last van had.

shannonh123

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-10 11:45

ik had dat ook
het lijkt net als of het er bij in regent ofzo!

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-10 21:28

Mijne heeft het ook. Inregenen bij de borst en stuk schouders. Met een halve hals ws het minder, maar sijpelde ook nog van de hals zo op de borst. Raar, want shetlief is zonder deken daar niet eens nat := Misschien omdat het warmer was, de haren minder overeind stonden en water dus makkelijker over het lichaam kan sijpelen? Of denk ik nu raar :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-10 21:41

Hmm zou kunnen Tancreda4 :j
Maar ik vond het toch teveel ingeregend dus ik heb vanmiddag een andere deken opgedaan... Vond het maar niks dat het zo nat was :+
Dan kan de oude even goed opdrogen :j

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-10 22:01

Ik doe ook een droge deken op, of hang hem uit en laat paard opdrogen onder een andere deken. Maar maak mij er niet meer zo druk over (staat ook snachts binnen). Wel heb ik geen fleecevoering, want als het dan inregend kan dat het gaan opnemen denk ik? Al heeft mijn nieuwe deken wel fleece, kijken hoe dat gaat in de regen.... Hopelijk regent die minder in.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-10 22:07

Mja ik moet wel, mijn paard staat in een uitloopstalletje. En als het regent gaat ze heel slim met dr hoofd binnen staan, maar de rest staat dan nog buiten en word zeiknat :+