Opvallen

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

chicominora

Opvallen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-10 19:54

Ik rijdt elke vrijdag avond een stukje van 3 minuten over de weg om naar een grotere bak te komen voor de les.
Maar op het moment dat ik terug rijdt is het al donker, dus hebben wij wel hesjes aan en iets om mijn arm..
Maar mn pony heeft niets op en valt niet op. Dus ben ik wel elke keer bang aangereden te worden.
Er loopt wel altijd iemand mee en het is niet echt een drukke weg, maar dr hoefd maar een keer wat te gebeuren.

Dus nu de vraag, haha;

Wat hebben jullie voor jullie paarden als lichtgevend spul?

sharonalover

Re: Opvallen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-10 19:55

Ik ga in het donker niet over de weg met t paard :n mijn moeder rijdt altijd achter mij aan met de auto ;)

Maureen_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-10 19:57

in het donker vind ik zelf heel eng, met een paard dat niks doet oke... maakt niet uit :P

echt opvallen moet je met reflecterende dingen doen, bij epplejeck nu in de aanbieding ;)

uitrijdekens, dekjes peesjes, allemaal reflecterend ;)

sandra1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-10 20:00

ik rijd met mijn paard elke week naar de les in het donker. 4 km.
we hebben...
uitrijdeken,
borsttuig
peesjes
2 lampjes om mijn armen
2 lampjes om mijn benen.
en een lampje om mijn hoofd.

en nog rijden ze giga hard voorbij.
of ze zetten groot licht op...

mocht ik er per ongeluk toch afvallen valt ze in ieder geval op

Sophietje12

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-10 20:03

ik rij niet zo vaak in het donker maar ik heb wel 4 reflecterende pees beschermers en allerlei reflecterende bandjes

chicominora

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-10 20:06

Ja, bij ons loopt er altijd iemand mee. En het is echt maar een klein stukje dat me pony echt vaak loopt/heeft gelopen. En het andere meisje had een lamp op de frontriem gedaan, was net een zaklamp. Haha :P!

Oke, bedankt!
Ik ga kijken wat je allemaal hebt..
Heb je eigenlijk ook iets voor bij het hoofd/hoofdstel?

sandra1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-10 20:11

ja er zijn hoesjes voor over de frontriem,
en ook voor over de teugel zag ik laatst.

maar of het lekker zit voopr je pony betwijfel ik.
heb zoon hoes voor de frontriem, maar ziet er niet comfortabel uit.

Marijketjuh_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-10 20:17

ik rij meerdere keren per week naar de vereniging
Ik draag:

- een reflecterend deken
- reflecterend hesje

soms nog reflecterende bandjes om het been van mijn paard..

Echter werd ik laatst wel aangehouden door de politie.. ik had geen licht 8)7 |o
Dat deken was heel mooi zeiden ze maar niet goed.. ik moest licht voor op mijn paard doen..

sharonalover

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-10 20:29

Marijketjuh_ schreef:
ik rij meerdere keren per week naar de vereniging
Ik draag:

- een reflecterend deken
- reflecterend hesje

soms nog reflecterende bandjes om het been van mijn paard..

Echter werd ik laatst wel aangehouden door de politie.. ik had geen licht 8)7 |o
Dat deken was heel mooi zeiden ze maar niet goed.. ik moest licht voor op mijn paard doen..

zo gek is die politie echt niet hoor ;)

Weet niet hoe oud je bent en of je zelf autorijdt?
bij fietsers zijn de lichten ook reflectoren, ook als ze uitstaan, net zoals trappers en banden.
Maar toch zie je ze echt niet zonder dat ze hun licht aan hebben ;) (ja je ziet ze wel, maar een stúk later)

Dus ik vind het wel goed dat de politie je dit verteld ;) (zouden ze zelfs vaker moeten doen :) )

3uitenbeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-10 21:08

Buiten alle lampjes en reflectoren die te koop zijn nam ik altijd een zaklamp mee.
Als ruiter zit je eigenlijk net te hoog met je lichtjes waardoor je vaak alsnog niet wordt gezien helaas, en die reflectie werkt vrij laat.
De lamp gebruikte ik om echt 'in het gezicht' van de automobilist te schijnen, zodat ie me wel moest zien dit nadat ik wèl een keer geraakt was, ondanks alle kerstverlichting die ik om en op had.....

Linsey_X

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-10 21:24

als ik in de winter op buitenrit ging deed ik altijd hesje aan en om alle 4 de benen van mijn paard een bandje. Had een borsttuig maar deze is "verdwene"

Linda1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-10 21:17

Ik heb zo'n refelecterend hesje aan, met allemaal lampjes/ledlichtjes (deze kunnen knipperen of constant aan) en een bouwlamp(je) op mijn cap, die je in verschillende standen kan zetten. Verder heb ik tot nu toe nog geen meerdere reflecterende artikelen, omdat ik alles met lampjes wil.

Wat mij opvalt is dat de reflecterende artikelen met lampjes goed zichtbaar zijn (ook op verre afstand) en de reflecterende dingen zonder lampjes alleen zichtbaar zijn (op korte afstand) als er duidelijk licht op schijnt. Met echt winters weer en mist vind ik dat alleen de refelcterende artikelen met lampjes het meest zichtbare is.

Ik hoef alleen een rustige zijweg over te steken om naar de binnenbak te gaan, de rest rijdt ik over het weiland van de boer. Via de weg wordt het een stuk gevaarlijker in het donker, omdat ze daar veel ste hard rijden dan toegestaan is. Dan kan je nog zoveel refelcterende dingen om hebben, ze zien je dan altijd te laat.

chicominora

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-10 21:20

Ik heb op dit moment een hesje en een bandje om me arm met lichtjes.
Ook heb ik zo'n waterdichte rij broek achtig iets over me rijbroek heen..
wat ook reflecterend is.. ik ben nog van plan om meerdere lampjes te kopen, voor me andere arm en me paard zijn benen.
maar zo te horen wil ik wel graag dingen met lampjes..