Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Eeyore55 schreef:Kan alleen iets melden over het dressuurmodel. Er zitten al flexiblocs bij. Je kunt deze standaard meegeleerde blocs ook los kopen als setje. Daarnaast zijn ze er nog in een extra dikke variant, voor als je meer wrong zou willen.
De blocs zitten vast middels stevig klitteband, daardoor heb je inderdaad ruimte om wat te "spelen" met de plaatsing: hoger, lager, wat verder naar achter, iets schuin, kan allemaal. Een flexibloc aan de achterkant plaatsen gaat bij dressuur in elk geval niet lukken, daar zit geen klitteband waar je hem zou kunnen bevestigen.
De blocs liggen onder het zweetblad, en zitten goed stevig.
Hoop dat je hier een beetje aan hebt.
Eeyore55 schreef:Standaard worden de dunnere meegeleverd, de dikkere zou je dan bij moeten kopen. Op http://www.reiterlive.de hebben ze alle fexiblocs die los aangeschaft kunnen worden beschikbaar.
Ik heb geen flauw idee of je met een creatieve inval toch een blocje aan de achterkant kunt fabriceren... Mij lijkt dat, omdat er in het ontwerp van het zadel geen rekening is gehouden met een bloc op die plaats, de zweetbladen dan misschien wat vreemd komen te liggen en niet meer aansluiten. Maar hé, leef je uit, ik ben wel benieuwd!
knollentuin schreef:je kan ook even op de site van ekkia.com kijken ,dat is de importeur van deze zadels
papagroom schreef:wintec blijft voor mij.....sorry hoor...tupperware
heb hier zowel norton als wintec geprobeerd maar beviel absoluut niet
die blokjes zijn overigens wel handig..
anjaenrene schreef:Ook tweedehands op de kop kunnen tikken dus we hebben de gok gewaagd.
anjaenrene schreef:De flexiblocks bij de dressuur zijn de dunnere en je kunt ze een 10 cm naar boven of beneden plakken en een cm of 4 a 5 naar achteren.
Eeyore55 schreef:Aanrader voor lange bovenbenen: de Wintec Pro Dressuur met Contourblocs. Heb ik nu zelf ook - had eerst de Pro dressuur met flexiblocs. Contourblocs zijn dikke wrongen OP de zweetbladen. Echt een superfijn zadel, zit als een huis, en erg fijn bij langere benen en/of paarden met erg ruime bewegingen!
Eeyore55 schreef:Off topic: wat een gewéldig paardenspul heb jij onder je kont, zeg!
knollentuin schreef:hm,misschien eens op bates googlen? de wintec is nl hetzelfde as de bates alleen in het leer,ik ben niet van het kunststof puur omdat ik er door de wrijving niet op kan rijden [wordt me te warm] maar ben wel fan van bates.zadels isabelle werth zijn in leer en kunststof maar verder identiek
Eeyore55 schreef:Rivano, de Contourblocs zijn inderdaad niet te verplaatsen. De zitting en de blocs zijn van equisuede, gemakkelijk schoonhouden en een lekker stevige zit zonder dat je té vast zit. De Contourblocs zijn wel redelijk uitgesproken, beste zou zijn als je dit eerst kunt proberen zodat je weet of het je "past". Maar ik begrijp dat dat voor jou nogal lastig is daar, dus ik kan me voorstellen dat je in dat geval gaat voor de Pro waarbij je zelf nog wat aanpassingen kunt doen.
) Dus dan zou CAIR weer beter zijn. Dilemma 2! Eeyore55 schreef:O, de eeuwige "Cair of flock" discussie, haha! Daar zijn hele topics over vol geschreven hier op Bokt...
Eeyore55 schreef:Grootste bezwaren van de tegenstanders van Cair zijn dat de kussens hard worden bij lage temperaturen (maar volgens mij ga jij daar geen last van hebben)
Eeyore55 schreef:en dat Cair niet op te vullen zou zijn.
Eeyore55 schreef:Persoonlijk: mijn paard loopt vrijer en ruimer met Cair, verschil was vanaf dag 1 te merken.