Welk type beenbescherming buitenkant pijpbeen (achterbenen!)

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Ireen_

Welk type beenbescherming buitenkant pijpbeen (achterbenen!)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-10 20:50

Wie weet welk type beenbescherming het meest geschikt is om de buitenkant van het pijpbeen te beschermen bij de achterbenen?

Mijn paard krijgt het om de haverklap voor elkaar om de buitenkant van haar achterbenen te beschadigen door met longeren/loswerken te dicht langs het houten hek te draven/galoperen. Vooral haar galop is nog erg hard en ongecontroleerd, ook al probeer ik haar zo goed mogelijk bij het hek weg te laten.. Ze heeft het al zeker 4 keer voor elkaar gekregen de afgelopen maanden om haar been open te halen (gevolg; ontstoken been, al 2 keer twijfel over gebroken griffelbeen dus foto's, lelijke wondjes). Bijna altijd op dezelfde plek! Precies op het griffelbeen.

Ik ben niet zo voor beenbescherming, maar wil ook niet zitten wachten op het moment dat ze haar griffelbeen echt stuk heeft.
Ik weet alleen niet zo goed welk type beenbescherming de buitenkant van het pijpbeen tegen klappen beschermd. Volgensmij beschermen alleen 3 in 1 beschermers (of bandages) rondom, maar dit zal nauwelijks klappen opvangen, wel tegen wondjes beschermen. Peesbeschermers vangen dan wel weer klappen op, maar zijn niet bedoeld voor de achterbenen. Iemand een idee?
Verder heeft ze overigens geen beenbescherming nodig. Ze strijkt niet, heeft prima gangen.

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-10 22:58

BEH --> HAR

lidewei

Re: Welk type beenbescherming buitenkant pijpbeen (achterbenen!)

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-10 17:29

je hebt van br ook achertbeen bescherming lijke op die van voor. reiza heeft die altijd bij het rijden om.

Oliiviia

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-10 18:46

Je hebt zo'n hoge achterbeenbeschermers (zoals peesjes) van Eskadron

edit: Hierboven werd het ook al gezegd.

3uitenbeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-10 21:16

Beschermers van N.E.W. zijn geschikt voor de cross en beschermd het gehele been, aan de binnenkant achter extra verstevigt. Komt tot net onder het spronggewricht en ja, ik weet dat je op zoek bent naar een verstevigde buitenkant, maar dat zijn echt fijne beschermers.

http://www.newequinewear.co.uk

myrnaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-10 21:32

Als je peesbeschermers achter te koop in typt op google kom je ze van zelf hier op bokt tegen.

Ik denk dat dit de oplossing is voor jouw probleem.

Ireen_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-10 21:41

bedankt, gevonden!! Nog nooit gehoord van peesbeschermers voor achter, maar ze bestaan dus :) Nu nog hard op zoek naar een cob maatje, want helaas is wel alles full en dat gaat niet om haar iele pootjes passen vrees ik..

Die N.E.W. beschermers lijken zo op het plaatje ook wel rondom hard te zijn, dat zou misschien ook wel wat zijn..

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-10 22:11

als je voor de achterbenen een cob nodig hebt en die niet kunt vinden, kun je dan niet een gewone full peesbeschermer voor de voorbenen achter proberen?

dit hebben wij ook gedaan bij een paard die ze nodig had en dat ging prima

Ireen_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-10 22:18

Zou er verder geen verschil in pasvorm zijn tussen voor en achterpeesbeschermers? Ik heb ze nog niet gevonden in een kleiner maatje tot nu toe. Cross beschermers lijken me ook voldoende bescherming te geven, maar wel erg duur in verhouding.. het is namelijk niet om dagelijks te dragen, alleen als ze los of aan de longe gaat.

Fotografie91

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-10 22:22

daar zit wel een verschil in hoor ;)
de achterbenen beschermers zijn op een andere manier gemaakt door dat de achterbenen ook anders staan ;)
maar volgens mij hebben ze van BR geen maat cob ;)
eskadron weet ik niet ;)
succes met je zoektocht

grauwman

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-10 22:28

Heb zelf jaren de crosscountry beschermers van eskadron gebruikt achter, deze paste ook beter bij mijn paard dan die van BR of een ander merk. Ze zijn inderdaad wat prijzig maar heb met m'n vorige paar 10 jaar gedaan en deze zijn nog steeds heel na dagelijks gebruik.

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-10 22:38

Ireen_ schreef:
Zou er verder geen verschil in pasvorm zijn tussen voor en achterpeesbeschermers? Ik heb ze nog niet gevonden in een kleiner maatje tot nu toe. Cross beschermers lijken me ook voldoende bescherming te geven, maar wel erg duur in verhouding.. het is namelijk niet om dagelijks te dragen, alleen als ze los of aan de longe gaat.

ik weet niet of je van iemand full beschermers voor de voorbenen even kunt lenen, dan kun je gewoon eens kijken of dat past...

wij doen het zo bij een paard dat een peesblessure achter heeft gehad en met andere paarden voor de wagen loopt, om te beschermers tegen het raken van het been, en dat gaat tot nu toe prima, maar dat is ook maar 1 a 2x in de week...

Ireen_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-10 22:52

Ik denk dat er ook nog best wel verschil zal zitten tussen neopreen peesbeschermers en leren peesbeschermers als zoiets;
Afbeelding

In de leren peesbeschermers zit nog niet zo veel vorm en dit vormt meer mee, die lijken me beter te gebruiken voor de achterbenen. Maarja, of leer dan weer genoeg de klap opvangt..

Oakland1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-10 09:54

Die hoge achterbeenbeschermers zijn niet duur van BR. Agradi heeft ze, bijna nergens vind je ze tweedehands.

grauwman

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-10 10:18

Heb ze beide van Eskadron en BR maar die van BR zitten niet lekker en je moet er ook het paard voor hebben. Had ze voor m'n oudje met grof beenwerk heb nu 'n jonkie met smalle beentjes en die past ze dus niet. Heb ze destijds bij de winkel in de buurt gekocht, heb ze ook gezien bij de Hypo winkels, Divoza en Epplejack.

Schangah

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-10 11:01

Dalmar model Eventing heeft ook achterbescherming in paard en ponymaat.
Dalmar heeft ook nog een leren versie voor achter.