Ervaringen met WoW-singel: H-girth

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Precious20

Ervaringen met WoW-singel: H-girth

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-10 16:17

Wie heeft ervaring met de H-girth van WoW?
Ik heb er vandaag voor het eerst mee gereden en was er wel van onder de indruk. Mijn zadel bleef ineens heel mooi stabiel op zijn plek liggen.
Wat zijn de ervaringen op langere termijn? En heeft er iemand mss een foto van zijn paard met H-girth? Ik ben nl. niet geheel zeker van de maat en ik zou graag wat vergelijkingsmateriaal willen hebben.

Alvast bedankt! :)

Bubsj

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-10 17:36

Absoluut positief. Mijn zadel blijft er ook echt stabiel mee liggen (ook als ik niet aansingel) en het verschil blijft ook bij mijn paard zelf merkbaar. Even voor de duidelijkheid, mijn paard valt onder uitdaging wat betreft een stabiel zadel erop :+ ) Maargoed, ik heb hem nog niet lang genoeg om over lange termijn te kunnen spreken.

Misschien Laurens eens mailen? :+ Die rijd er al een hele tijd mee.

Qua maat heb ik dezelfde maat als mijn Wow curved singel genomen. Ivm buikje ging het er vooral om dat de voorste stoot goed zat en dat hij daar niet te lang of kort valt.

Je zou hier ook nog wat in terug kunnen lezen (en vooral, wat gebruikers opsporen die er al langer mee rijden) :

[HAR] ervaring met H girth/singel van WOW?
[HAR] Speciale singel uit BIT
[HAR] Singel-artikel in de bit: dubbele singel?

Precious20

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-10 20:15

Bedankt voor je reactie! :)

Ik heb die andere topics eens vlug doorgenomen en het lijkt allemaal heel positief. Wel nog geen beeldmateriaal dus als iemand foto's heeft van deze singel: graag!

Over de maat was er een beetje 'discussie' tussen de zadelpasser en mij. Zij vond maat 22 iets te kort en ik vind maat 24 net iets te lang. En technisch gezien gaan ze beide, want ze schuren niet tegen de ellebogen oid maar het is puur om het plaatje te doen. Dilemma, dilemma!
Laatst bijgewerkt door Precious20 op 04-11-10 20:58, in het totaal 1 keer bewerkt

Bubsj

Re: Ervaringen met WoW-singel: H-girth

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-10 20:31

Lastige beslissing :j

Ik ben zelf altijd opgevoed met de regel zo min mogelijk stoot. Bij mij sluit hij dus vrij hoog aan, ik denk dat er bij de voorste zo'n 6 cm tussen singel en zweetblad zit.

Ik zal volgende week eens een foto voor je maken! Wel nog met nadrachtigheidsbuikje :P

Precious20

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-10 20:57

Fijn dat je dat wil doen! :j

Ik heb nu de maat 24 om verder uit te proberen. Als ik aangesingeld heb, hou ik nog 4 gaatjes over en dan zit ik echt tegen het zweetblad. Heb je dan niet dat de 'stoten' van de singel op je dekje zitten?