[WN] Voor de liefhebbers van mooi westerntack

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

ElCid

Voor de liefhebbers van mooi westerntack

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-10 13:15

http://www.artofthecowboymakers.com/index.html

Dit is een show/ wedstrijd waar o.a. de beste Amerikaanse zadelmakers aan deel nemen. De beste 10 mogen hun zadel een tijd tentoonstellen in de ProRodeo Hall of Fame.

Maar ook Bit and Spur makers, Boot makers ,etc. zijn er te vinden. Zeker de moeite waard om de site eens door te spitten.
Kopen kan ook, maar de prijskaartjes die er aan hangen zijn, op zijn zachtst gezegd, even slikken. Maar dan heb je ook wat.
Veel van dit soort tack wordt overigens aan verzamelaars verkocht en zal in sommige gevallen nooit een paard van dichtbij zien. Het wordt dan tentoongesteld in bijv. de hal van een grote ranch.

Cassidy

Re: Voor de liefhebbers van mooi westerntack

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-10 16:04

Erg mooie spullen, Willem Muijs wordt op de foto van de zadels ook opgenoemd!

ElCid

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-10 17:23

Cassidy schreef:
Willem Muijs wordt op de foto van de zadels ook opgenoemd!

Dat klopt, hij heeft meegedaan aan deze show, was bij de 1e tien en heeft zijn zadel 3 maanden in de ProRodeo Hall of Fame mogen tentoonstellen.

Met dit zadel, ingelegd met kralen voor de adelaarskop etc. o.a. op de fenders en horn:
Afbeelding

Illusion

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-10 17:25

prachtig! <3
maar ik denk on-be-taal-baar :')

ElCid

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-10 17:48

Illusion schreef:
prachtig! <3
maar ik denk on-be-taal-baar :')

3500,- euro excl. verzenden, etc.

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-10 18:32

ook als je van die mogelijkheid gebruik maakt om dit zadel te laten maken tijdens het vakantie tripje..... ?? :)

Ik begreep dat jullie mettertijd ook anderssoortig western leerwerk gaan aanbieden, horlogebandjes etc, is daar al meer nieuws over?

ElCid

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-10 21:41

Dat zal je moeten overleggen met de zadelmaker! Het kralenwerk wat in dit zadel zit kost alleen al heel veel tijd, als je dat zelf wil doen in je zadel, tijdens je verblijf, zal daar misschien wel een mogelijkheid zijn ;)
Borsttuigen, hoofdstellen, chaps met tooling kunnen dus een horloge bandje zal geen probleem zijn ;) :D .

WillieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-10 22:59

cissy schreef:
ook als je van die mogelijkheid gebruik maakt om dit zadel te laten maken tijdens het vakantie tripje..... ?? :)

Ik begreep dat jullie mettertijd ook anderssoortig western leerwerk gaan aanbieden, horlogebandjes etc, is daar al meer nieuws over?

als je op de website kijkt kun je zien dat hij weg mag voor $3000.00 excl verzendkosten incl pasboom.
En ja als je hem zelf wil komen halen ,kan je hem hier uitproberen.
Hij past perfect op mijn eigen paard en die mag je gerust rijden .

en ja hoor als je iets speciaals zoekt zoals een horloge band kan dat ook .

WillieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-10 23:02

ElCid schreef:
Dat zal je moeten overleggen met de zadelmaker! Het kralenwerk wat in dit zadel zit kost alleen al heel veel tijd, als je dat zelf wil doen in je zadel, tijdens je verblijf, zal daar misschien wel een mogelijkheid zijn ;)
Borsttuigen, hoofdstellen, chaps met tooling kunnen dus een horloge bandje zal geen probleem zijn ;) :D .

klopt ....................35000+ beads en zo,n 70uur werk/hobby!
maar het was de moeite waard.

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-10 09:31

Het was maar een grapje.... ik heb al een perfect passend zadel :)

Maar horlogebandje hou ik me nog steeds voor aanbevolen, deze bijvoorbeeld. http://www.cowboyartisans.com/rickswebp ... bands.html en dan het 2e rijtje... *kwijl* gelukkig zijn ze niet duur..... :oo
Ik ben ook weg van de Montana Silversmiths leren bandjes en die zijn gelukkig stuk vriendelijker geprijsd.

Rumpleteaser

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-10 10:33

Wow, ik wist niet eens dat zulke bandjes bestonden!
Prachtig!

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-10 11:11

ja, maar die prijs.... ;(
Ik heb 3 Montana horloges met verschillende bandjes (van Ebay, want hier in NL zijn ze bijna niet te koop en zijn ze ook duur), krijg altijd leuk commentaar op mijn western horloges :) Alleen het leer van die bandjes reageert op de zuurgraad van mijn huid en ik moet bijna elk jaar een nieuw bandje, dat is niet grappig! Met andere leren bandjes heb ik geen last, kennelijk de manier van looien van Montana?

Die basket weave heb ik ook op mijn zadel en op mijn sporenbandjes, dan ben je met je horloge bandje helemaal in stijl! geweldig vind ik dat!

WillieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-10 13:23

cissy schreef:
Het was maar een grapje.... ik heb al een perfect passend zadel :)

Maar horlogebandje hou ik me nog steeds voor aanbevolen, deze bijvoorbeeld. http://www.cowboyartisans.com/rickswebp ... bands.html en dan het 2e rijtje... *kwijl* gelukkig zijn ze niet duur..... :oo
Ik ben ook weg van de Montana Silversmiths leren bandjes en die zijn gelukkig stuk vriendelijker geprijsd.

bandje is geen probleem,silver is custom en daar willen de prijzen nog wel eens ver uit een lopen.
kan wel eens rond vragen bij collega's of die wat kunnen maken (zover ben ik nog niet,overigens de school zit hier in Kansas)na het kralen werk heb ik al wel overwogen of ik dit als hobby erbij kan gaan doen om onze zadels wat op te leuken.

Seppe

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-10 23:04

Een droom van een zadel! Prachtig!!

WillieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-10 14:44

cissy schreef:

ja ook mogelijk ,alleen dan moet je wel minstens zes weken op vakantie komen en komt er zo'n $500 bij voor het beadwork en eten :wave: (dus $4250.00 incl ticket)

hobbelheks

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-10 16:02

tjonge dus zo gaat dat, je belazert de boel, vertrekt naar het buitenland, zoekt daar een andere handlanger en zet je praktijken voort.......
en de gedupeerde klanten die achterblijven?

Rumpleteaser

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-10 17:11

...?

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-10 19:44

Rumpleteaser, je hebt PB...:D

thillie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-10 23:42

sorry maar ik vindt het zadel verschrikkelijk maar gelukkig hebben we niet allemaal de zelfde smaak

ElCid

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-10 15:59

thillie schreef:
sorry maar ik vindt het zadel verschrikkelijk maar gelukkig hebben we niet allemaal de zelfde smaak

Inderdaad; smaken verschillen en dat is zeker bij custom spul het geval, maar het blijft wel een mooi stukje werk!