Met dressuur of buitenrijden heb ik hier dus helemaal geen last van. Dan is hij op 2 vingers te rijden en komt hij meteen terug als ik dat aan hem vraag. (ik rijd hem op een dubbel gebroken trens)
Nu ben ik met mijn instructrise verschillende bitten gaan uitproberen zodat ik hem toch beter kan houden in het parcours. We zijn begonnen met een ongebroken trens maar dat was nog erger dan het dubbel gebroken bit. Ook heb ik nog een dubbel gebroken pelham geprobeerd en een dubbel gebroken pessoa bitje. Nu kan ik hem al in de bochten terugrijden maar voor de hindernis rent hij er nog steeds doorheen.
Verder heb ik er 1 bit in gehad waar hij eigenlijk perfect mee te rijden was, namelijk een ongebroken rubberen pelham. Maar het probleem is dat ik daarmee niet op wedstrijd mag (Ik spring L).
Dus ik hoopte dat jullie misschien nog tips hebben over wat voor bit ik nog kan proberen (misschien hetzelfde effect heeft als die rubbere pelham?)
Ik had op het internet al gezocht naar een dubbelgebroken rubberen pelham maar volgens mij bestaan die niet.
Tips om hem zonder dat bitje rustig te krijgen in het parcours mogen jullie ook geven maar geloof me ik heb al zoveel geprobeerd