Wat is een goed pad voor onder de freemax ?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

horsii

Wat is een goed pad voor onder de freemax ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-10 15:04

Hallo,
Ik heb sinds gisteren een freemax zadel.
Er ligt een grandeurpad met inlages onder, echter schuift het grandeurpad eronder vandaan(naar achteren).
Welk pad zou geschikt zijn voor dit zadel en schuift niet?
De voorlusjes van het pad kunnen niet aan het zadel vast gemaakt worden, zijn te kort om bij het ringetje te komen.
Gaat om dit zadel, pad was op de foto net weer goed gedaan:
Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-10 17:45

Misschien is een HAF pad wat?
Je zou ook wat langere lusjes aan de pad kunnen naaien, als je een beetje handig bent :D

InekeH87

Re: Wat is een goed pad voor onder de freemax ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-10 18:09

ligt het aan mij of zit dit zadel te veel naar voren?

bamsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-10 18:17

InekeH87 schreef:
ligt het aan mij of zit dit zadel te veel naar voren?

Nee ligt niet aan jou, vind ik ook wel! Je zit zowat op zn schoft!

horsii

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-10 18:50

Het zadel gaat naar voren schuifen wanneer het pad onder het zadel vandaan schuift. Had het pad en zadel weer goed gedaan maar schoof weer . Moeder gaat van de week even langere lusjes maken. Want zolang het pad blijft liggen blijft het zadel netjes achter de schouder liggen.

Lepeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-10 19:49

Ik had hem zelf vooraan met touwtjes vast gemaakt, maar als je het klittenband verlengt blijft het ook wel liggen denk ik.
Als het er goed strak onder zat bleef het bij mij gewoon liggen. ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-10 20:59

Ik ben bang dat het zadel dan toch niet helemaal goed past. Ik zou dit even laten nakijken door een zadelpasser/maker, die bij voorkeur natuurlijk een beetje verstand heeft van boomloos.
Mocht het wel echt passen dan denk ik dat je naar iets met antislip moet zoeken.

InekeH87

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-10 22:52

antislip is natuurlijk ook niet ideaal. Ik ben benieuwd hoe de TS opzadelt en hoe de rug van het dier is. Ik had zelf een ghost op een extreem breed paard zonder schoft. Die bleef perfect liggen, mits is hem ver genoeg naar achteren legde en goed strak aansingelde. Ik legde hem altijd iets verder naar achteren dan een normaal boomzadel en dan lag het perfect. De freemax heb ik er ook op gehad en die schoof inderdaad iets meer dan de ghost, maar wederom goed naar achteren leggen en strak aansingelen verhielp een hoop van het schuiven.
Waar de TS wel aan kan denken is een dekje als de kavalkade physiopad. Die heeft antislip aan de bovenkant en het antislip raakt dus de paardenrug niet. Dat geeft net iets meer stabiliteit zonder dat de gevoelige rug van mijn merrie geprikkeld werd.
Moet wel zeggen dat ik uiteindelijk van het boomloosconcept ben afgestapt. Ik heb nu een Kent&Masters die door een MSFC'er precies op maat is gemaakt en daar ben ik heel blij mee. Voor mij alleen nog maar boomloos bij de jonge dieren die nog heel veel van vorm veranderen.

horsii

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-10 12:12

Oplossing is gevonden :D

3uitenbeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-10 12:35

En wat is die oplossing dan......

horsii

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-10 12:36

Klittenband verlengen