Ik lees regelmatig magazines over paardensport zoals Hoefslag, IDS en Bit. Nu zie ik op foto's van professionele springcombinaties steeds vaker onderstaande neusriem i.p.v. de klassieke gecombineerde of een mexicaanse. Weet iemand hoe deze neusriem heet? En waar is zo'n hoofdstel op internet te koop? Heeft deze neusriem ook nog een andere werking dan bestaande neusriemen?
Dat is een gecombineerde neusriem, waarbij het sperriemlusje los is. Niets anders dan een gewone gecombineerde, alleen je kunt de sperriem eraf halen zonder dat dat lusje blijft zitten.
Nibbit
Geplaatst: 02-11-10 15:57
Gecombineerde neusriem waarbij de sperriem verwijderd kan worden. Kan dan als hoge neusriem gebruikt worden
Chaos
Geplaatst: 02-11-10 15:57
Dit is gewoon een gecombineerde neusriem. En de neusriem kun je dan een gewone halen, of een aansnoerneusriem -aanrader-. Deze neusriemen zijn overal te koop.
Hij is gecombineerd omdat je behalve een neusriem ook een sperriem hebt!
bij mij in de buurt (3 ruitersportzaken) zijn ze niet te vinden dus wilde het eens op internet proberen. Hoe zoek ik bij een webwinkel? Gewoon als gecombineerde neusriem?
Ja, gecombineerde neusriem. Dit is een standaard model hoofdstel. Behalve dan dat op bovenstaande foto de sperriem er van af gehaald kan worden mbv. een lus. Wil je dat ook?
Dan is het aantal ruitersportzaken als iets beperkter!
Ja, of bel er gewoon een aantal, hallo, ik ben op zoek naar een hoofdstel met een gecombineerde neusriem waarbij de sperriem te bevestigen/te verwijderen is dmv. een lusje.
kijk eens bij decathlon, ze hebben hoofdstellen van rond de 20 euro met een dergelijke neusriem ik heb deze ook voor mijn bijrijdfries, en de kwaliteit is vrij goed, een mooi frontriempje erop en je bent bling bling
O ja, dat topic heb ik ook wel eens langs zien komen. Maar die van 25 euro ziet er wel tof uit en vind ik persoonlijk genoeg voor een hoofdstel voor 'erbij'. Bedankt voor de tip!
Irisdepieres
Geplaatst: 02-11-10 19:07
Dat is een gecombineerde neusriem je kan de sperriem er af halen bij deze. groetjes,