Valt Stübben nou zo groot?? Of....

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Letizia

Valt Stübben nou zo groot?? Of....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-10 13:11

heeft mijn paard zo'n klein hoofd :')
Vandaag met baby paard eens geoefend met een hoofdstel en bitje, dit is het oude hoofdstel van m'n overleden NRPS merrie van ongeveer 150cm, voor haar was dit hoofdstel, maat pony, net niet te klein. Voor m'n 2,5 jarige arabier is hij gewoon te groot, net aan, 1 a 2 gaatjes er bij zou mooier staan (ik denk dat ze er nog wel in groeit).
Maar maat pony, das toch voor Welshjes ed lijkt mij :?
Dus ik vroeg me af, had mijn en NRPSer en heeft m'n arabier nou zulke kleine hoofden of valt Stübben gewoon ruim? Want ik zit nu te twijfelen of ik een shet hoofdstel moet gaan aanschaffen of gewoon een maatje pony van een ander merk :)

Sussie85

Re: Valt Stübben nou zo groot?? Of....

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-10 19:42

Maat pony past meestal op grote B pony's, C pony's en D pony's met kleine hoofdjes. Welshjes (A of B pony) hebben meestal maat shetlander. Jouw pony zal dus gewoon een klein hoofdje hebben. Ik heb ook een paard van 1.68m die alleen maat cob past en verzuipt in maat full. Niet ieder paard/pony is hetzelfde gelukkig! ;)

Helaas is pony/cob/full niet bij elk merk hetzelfde. Ik zou dit hoofdstel meenemen naar een ruitersportzaak en de hoofdstellen daar vergelijken met dit hoofdstel. Je weet dat het hoofdstel dan wat kleiner moet zijn als het hoofdstel dat je nu hebt. Je hebt dan de grootste kans dat je met een passend hoofdstel thuis komt.

lonnie

Re: Valt Stübben nou zo groot?? Of....

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-10 16:09

ik heb een full hoofdstel van stubben en ik kreeg het amper passend op mijn fjord, echt heel erg krap. Mijne valt dus juist erg klein!