sinds ik mijn pony heb heeft ze altijd op een enkelgebroken watertrens gelopen.. nu wil ik een ander bit kopen omdat het bitje wat dun word. welk bit kan ik nu het beste kopen? weer dezelfde? of toch een dubbelgebroken?
Gipsylover
Geplaatst: 01-11-10 16:33
Het hangt er natuurlijk vanaf hoe je paard is, gevoelig, sterk in de mond enzovoorts. Als je prima hebt gereden op een enkelgebroken watertrens zie ik niet in waarom je dat zou moeten veranderen?
als jij altijd met een engelgebroken hebt gereden, en je paard heeft er geen last van, gewoon zo blijven doen
ik rijd met mijn ene hoofdstel met enkel gebroken, en met de andere dubbelgebroken Voel geen verschil
3uitenbeen
Geplaatst: 01-11-10 21:24
In eerste instantie zeg ik ook: Gewoon voor dezelfde gaan, maar misschien kun je er één van iemand lenen om te kijken hoe ie op een ander bit reageert, niet na 1 x oordelen hè
angelxroos
Geplaatst door de TopicStarter: 02-11-10 15:05
mijn pony is best wel hard in de mond... maroesjka: ja dat kan ik wel eens proberen
Ze zijn allebei bruikbaar maar bustrens heeft als voordeel dat zijn velletje er niet zo snel tussen komt. Ligt ook stabieler, dat kan een voor- of nadeel zijn, ligt aan de pony.