Staartflap noodzakelijk?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Mexx

Staartflap noodzakelijk?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-10 21:01

Ik heb net een nieuwe deken besteld, een Dominick, maar nu kom ik erachter dat daar geen staartflap aan zit. Je kan er zelf wel een staartflap aanmaken, maar ik vraag me af of zo'n flap nou wel echt nodig is. Zelf heb ik nooit eerder een deken gehad zonder staartflap, maar blijkbaar zijn ze er wel.
Wat vinden jullie, is een staartflap echt nodig of kunnen ze er wel zonder?

ZusJacobs

Re: Staartflap noodzakelijk?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-10 21:10

Tja, licht eraan hoe goed de deken verder aansluit, lijkt mij dat de bibs nogal bloot blijft. (kan me er een slecht beeld bij tonen)

Mexx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-10 21:13

Ziet er zo uit ;)

Afbeelding

ZusJacobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-10 21:22

Die deken is sowieso te kort, billen horen niet bloot te zijn. Daar vat het namelijk snel kou. Of de staartflap nodig is weet ik niet..Als de deken verder goed zit lijkt mij het geen probleem geven :)

Mexx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-10 21:25

Het gaat gewoon even om het idee hoe het er zonder staartflap uitziet, dit is uiteraard niet mijn paard, de foto komt van de Dominick site ;)

Lilliputter

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-10 21:38

Tsja... ik vind persoonlijk dat het beter is van wel. Er komt toch kou van achteren en een staartflap vangt dat goed op. Voor paarden die buiten staan (ongeacht hoe lang) toch wel prettig lijkt me. En de staart wordt wat meer beschermd.

Oreo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-10 21:39

Ik knip die flappen er altijd gelijk af. Gaat allemaal viezigheid (mest) aanzitten en de staartwortel wordt er over het algemeen ook zelden mooier van...

Tessebes

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-10 01:00

ZusJacobs schreef:
Die deken is sowieso te kort, billen horen niet bloot te zijn. Daar vat het namelijk snel kou. Of de staartflap nodig is weet ik niet..Als de deken verder goed zit lijkt mij het geen probleem geven :)

Deken is helemaal niet te kort, eerder nog ietsjes te lang. Een deken hoort tot aan de staartaanzet te komen, want anders trekt hij naar achteren. Ik denk dat meer dan de helft van de paarden een dekenmaat te groot op heeft.

On topic; staartflap is helemaal niet noodzakelijk. 't Is misschien wel lekker voor het paard als ie met zijn kont in de wind/regen staat, maar hij krijgt er niks van als hij er niet aan zit, als ie z'n staart er maar goed voor houdt! ;)

lucas03

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-10 14:32

Deze deken is de Polo en wordt idd zonder staartflap geleverd, aangezien dit een herfst/voorjaarsdeken is, of te wel een overgangsdeken van 200gr. gaan we ervanuit dat het dan nog niet zo koud is dat een flap noodzakelijk is.

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-10 14:34

ik zou zelf geen deken zonder staartflap nemen, maar aangezien je hem al hebt zou ik het er gewoon mee doen.

xxxJoyce

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-10 21:52

Ik heb ook een deken zonder flap, niks mis mee hoor!

Love_4ever

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-10 22:14

Ik heb 2 dekens met staartflap en 2 zonder.
Maar voor mij maakt het verschilt niet echt uit..
Mijn paardje vind het wel prima, zolang ze het maar niet koud krijgt/heeft!

Donna89

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-10 22:19

ik heb zonder flap. bevalt prima Bij mijn pony moest ik zelfs een deken zonder flap omdat die met flap altijd jeuk had en begon te schuren. en volgens mij valt die koud kont wel mee. beetje harde wint en de flap kan ook omhoog waaien.

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-10 22:52

ik heb 'm ook, vind het een super fijne deken!
en hij is inderdaad voor een minder koude tijd in het jaar, zonder staartflap is dan niet heel erg...

alhoewel ik zelf als ik kan kiezen ook wel voorkeur voor met flap heb, omdat ze bij ons erg op de wind staan en de wind er dan zo in blaast van achteren, maar de pasvorm van deze deken gaat me dan toch wel weer voor op een ander merk met staartflap... 8-)

x_Britje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-10 10:37

Als het echt koud is maakt het mij wel uit want mijn paardje is een grote koukleum en als hij het koud heeft gaat ie met zn kont in de wind staan en dan is een staartflap toch wel lekker maar als het niet zo heel koud is maakt het mij niet zo heel veel uit ;)

x_Quinta_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-10 10:42

Ik heb altijd gedacht dat zo'n staartflap dient voor als het paard in de regen komt te staan. Door die flap kan de regen niet naar de binnenkant van zijn benen/billen sijpelen, want het schijnt dat het paard dan pas kou krijgt.

mjmt22

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-10 14:28

met staartflap lijkt me wel fijner voor je paard. dan kan de kou er niet van achter in waaien en dat zorgt voor meer warmte. maar als je paard het zo prima red mt dit weer vind ik een nieuwe deken kopen nogal overbodig.

Bungarus

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-10 14:40

x_Quinta_x schreef:
Ik heb altijd gedacht dat zo'n staartflap dient voor als het paard in de regen komt te staan. Door die flap kan de regen niet naar de binnenkant van zijn benen/billen sijpelen, want het schijnt dat het paard dan pas kou krijgt.

mee eens. Als het niet regent, heb je een staartflap eigenlijk niet nodig. Ik heb bij mijn vorige paard ook altijd een deken gehad zonder staartflap. Niks mis mee :P

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-10 21:39

Ik moet er wel eerlijk bij zeggen dat ik ook bij Dominick/Limpia geïnformeerd heb of ze ook losse staartflappen hebben en ik denk er over om er eentje aan te laten zetten als ik mijn dekens er van 't voorjaar naar toe doe om te wassen.
Als ze veel buiten staan op de wind en regen vind ik een flap toch wel prettig...

Moet zeggen dat de deken mij verder super bevalt!
Hij ligt heel mooi en altijd recht!