fijne dekjes

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

zonnetje1903

fijne dekjes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-10 09:44

Hallo,

Ik stond gisteren in de ruitersportzaak omdat ik een nieuw dekje nodig heb, maar er is zoveel aanbod en veelal best prijzig dat ik niet wist wat ik moest kiezen.

Wat vinden jullie nou echt fijne dekjes?

eva1969

Re: fijne dekjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-10 09:46

Ik ben zwaar fan van de Equiline dekjes en dan degene met flanellen binnenkant. Er zit wel een prijskaartje aan, dat klopt, maar ze blijven heel mooi in de was en zijn erg fijn in het gebruik.

Roxxiejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-10 09:48

Dikke pufferpads vind ik persoonlijk wel erg fijn. Geen klitteband dat dicht moet, geen singellussen en vooral: geen geschuif!

hafjesliefde

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-10 09:52

mijn zelfgemaakt dekje ^^

Romyjuh_Xx

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-10 09:54

Roxxiejj schreef:
Dikke pufferpads vind ik persoonlijk wel erg fijn. Geen klitteband dat dicht moet, geen singellussen en vooral: geen geschuif!

Aan de pufferpads heb ik juist een gruwelijke hekel.
Ze worden zo snel lelijk en sommige schuiven. Welk merk je nu ook neemt ze worden heel snel lelijk.

Ik heb niet echt een favo merk.

__Nienke

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-10 09:56

Ik vind de BR Event fijne dekjes. Liggen erg netjes op de rug van mijn paard en vallen qua prijs best mee.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-10 09:59

de schockemohle dekjes vind ik super! en de BR event vind ik ook fijn. Niet zo dik dat ze de pasvorm van je zadel verpesten(iets wat wel is bij een anky pad enz..)

Ook vind ik HAF pads super! alleen zijn die erg prijzig

robin5896

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-10 10:01

mij maakt het niet zo veel uit ;)
Zelfgemaakte zijn ook fijn.

mang

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-10 10:02

vind anky pads erg fijn !
ook de hqp dekjes zijn fijn maar toch ben ik fan van de anky's

LucianoS

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-10 10:08

eurostar pads vind ik echt super , bij mijn pony blijven ze perfect liggen ( knip wel de klittenband lusjes eraf )

Quir

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-10 10:11

Gewoon een simpel dun katoenen dekje. Kan de pasvorm van je zadel nagenoeg niet veranderen, worden niet dun of lelijk en makkelijk uit te wassen. Prijs is in verhouding met kwaliteit veel beter dan welk ander (vooral dure dekjes) dan ook.

Goed er zijn uitzonderingen, zoals schockemohle. Die heeft hele goede en fijne dekjes, maar zijn ook vrij prijzig. Nee, ik blijf gewoon bij de simpele dekjes. :)
Soms maak ik wel eens dekjes zelf, dat is ook erg leuk en precies zoals je wilt. :D

Gwen09

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-10 10:15

MarissaM schreef:
eurostar pads vind ik echt super , bij mijn pony blijven ze perfect liggen ( knip wel de klittenband lusjes eraf )

Ik ben ook echt helemaal weg van de Eurostar Pads!!! Je merkt gewoon dat je niet zomaar een lapje stof onder je zadel heeft, maar echt iets stevigs! Het neemt super goed zweet op en in de was blijven ze erg mooi, ook van kleur! :)

Ik zou eens een Eurostar proberen <3

zonnetje1903

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-10 10:19

haha dekjes zelf maken zit er voor mij niet in...te onhandig.
Ik heb zelf een aantal anky dekjes, altijd prima gevonden, maar op een of andere manier zijn ze nu erg aan het schuiven wat dan weer niet handig is.

Heb idd de Eurostar in de winkel zien liggen. :D Vind ze er wel erg dik uitzien.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-10 10:21

zonnetje1903 schreef:
haha dekjes zelf maken zit er voor mij niet in...te onhandig.
Ik heb zelf een aantal anky dekjes, altijd prima gevonden, maar op een of andere manier zijn ze nu erg aan het schuiven wat dan weer niet handig is.

Heb idd de Eurostar in de winkel zien liggen. :D Vind ze er wel erg dik uitzien.

Als ze ineens zijn gaan schuiven zou ik je zadel na laten kijken. Een dekje dat opeens begint te schuiven kan namelijk goed wijzen op een slecht passend zadel.

mamendt

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-10 10:23

Ik kies meestal voor BR..zijn inderdaad super en blijven ook na een paar wasbeurten erg mooi....Scapa is ook mijn favouriet maar wel erg prijzig en ze worden steeds duurder lijkt het wel..
Die hele dikke pads vindt ik persoonlijk niet fijn.....

Firebug

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-10 10:26

ik heb zelf nu zo'n dikke pad van eurostar, omdat dat beter is voor de rug van mijn pony en het zadel (ja. op advies van de zadelpasser)
anders zou ik toch voor een wat dunner dekje gaan. die van Lamicell vind ik wel heel erg fijn, maar volgens mij (weet het niet zeker...) verkopen ze die alleen in belgie

Lynniejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-10 10:27

Ik vind de Anky Pads en de dekjes van Scapa Sports erg fijn!
Alhoewel ze best wel prijzig zijn! ;(

BR en PK zijn ook geweldig! :D

charissiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-10 10:29

PK pads GEWELDIG :-) en betaalbaar!

zonnetje1903

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-10 10:38

@ nine_roosje: Ik heb mn zadel na laten kijken, maar ligt prima. Daar dacht ik ook gelijk aan toen het begon te schuiven.

3uitenbeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-10 10:50

Ik ga zelf voor een bontsjabrak, lekker op de rug, 'zelfreiningend' doordat het schapenwol is dus makkelijk in onderhoud, ligt altijd goed en geeft geen wrijfplekken op de rug doordat er geen naden in zitten.
Het kost wel een paar centen, maar met mijn huidige dek doe ik al zo'n 5 jaar en ik was hem ongeveer 4x per jaar, hij is dan niet zichtbaar vies, maar vind het zelf wel zo fris.

aslo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-10 11:20

PK en Scapa, blijven super liggen en na tig keer wassen ook mooi.

Quir

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-10 11:22

Maroesjka schreef:
Ik ga zelf voor een bontsjabrak, lekker op de rug, 'zelfreiningend' doordat het schapenwol is dus makkelijk in onderhoud, ligt altijd goed en geeft geen wrijfplekken op de rug doordat er geen naden in zitten.
Het kost wel een paar centen, maar met mijn huidige dek doe ik al zo'n 5 jaar en ik was hem ongeveer 4x per jaar, hij is dan niet zichtbaar vies, maar vind het zelf wel zo fris.

Ik neem aan dat je een écht bont dek bedoeld, dus niet die gevormde bontdekjes.

Erna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-10 12:03

Ik ben een fan van BR Event dekjes.
Leuke kleuren, blijven goed liggen, nemen goed vocht op, blijven in model.... wat wil je nog meer :D

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-10 12:16

Ik persoonlijk heb altijd het idee hoe goedkoper hoe beter ze liggen. Ik houdt niet van die ontzettend dikke dekjes maar gewoon de simpele merkloze dekjes vind ik het prettigst voor de paarden.

laura1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-10 12:25

Gewoon dunne dunne katoenen dekjes (met gevormde bovenlijn). Kosten vaak iets van 20 euro (soms minder) en beïnvloeden de pasvorm van het zadel niet omdat ze zo dun zijn.