Hoeveel inch shetlanderzadel?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

frodo1993

Hoeveel inch shetlanderzadel?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-10 12:44

Ik sta op het punt om misschien een zadel van iemand over te kopen, voor op mijn shetlander.
Het gaat om een shetlander van 1.05 M. Hij wordt bereden door een ietwat fors meisje en een ander meisje, zie foto.
Afbeelding
Niet echt door kleine kids dus, en hij wordt ook vrij intensief gereden (4/5 dagen per week).
Ik heb er nu een merkloos zadel opliggen, wat 16" schijnt te zijn. Geen idee hoe ik dit zelf op moet meten. Nu mijn vraag; een hoeveel inch zadel is verstandig om aan te schaffen?
Ik heb een zadel aangeboden gekregen van 13,5", dat lijkt me wel erg klein, of valt dat wel mee?
Op de foto oogt het niet klein, maar ik zit er niet op te wachten om een verkeerde maat zadel aan te schaffen.
Wie heeft er een goed advies?:)

Ayla

Re: Hoeveel inch shetlanderzadel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-10 12:48

13,5" is niet aan te raden met grote meisjes, mijn bijrijdertje van 11 jaar die echt heel iel is paste er al niet meer in :n
en ik weet precies welk zadeltje je bedoeld, aangezien die gene die jij overkocht van mij is geweest, en zij paste daar dus niet meer in.
ik heb een 14" zadeltje voor mijn pony's, met boom, bruin oud zadeltje, maar zit heerlijk en prima te gebruiken! :)
ik denk dat ik voor een 15"/16" zou gaan op je shetlander, want op de foto hierboven zie je dat die dat wel kan hebben.
ik vind wel dat het zadel daar te ver naar voren ligt, verschoven oid ? :P

frodo1993

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-10 12:58

Ja, daar twijfelde ik dus ook zo over. Dan neem ik dat zadel niet over denk. Het zadel wat ik nu erop heb liggen zit ook echt ideaal, maar is echt helemaal af. Dus wel aan vervanging toe. Dus ik kijk wel verder voor een 15" of een 16" :)
Zadel was daar trouwens inderdaad verschoven, meisje erop had de staartriem niet goed vastgemaakt.

Daantje96

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-10 23:04

wintec misschien?
hebben mooie dressuurzadeltjes in 15 en 16 inch.
kijk eens op marktplaats

frodo1993

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-10 07:37

Heb nu een knightrider gekocht. Hopen dat dat goed zit :)