omdat mijn paard trapt tijdens het eten en de halve stal is omgebouwd of/en aan gort ligt, heeft mijn moeder kluisterbanden (soort handboeien om de achterbenen) gekocht, en die heeft ze nu aan in stal tijdens etenstijden.
Nu lijkt het me niet zo diervriendelijk, maar ze kan er wel mee lopen/liggen e.d. en het is alleen voor in stal tijdens etenstijden
Tja, als dit het enige is wat werkt.. Hoezo slaat ze?
Ti_Amo
Geplaatst door de TopicStarter: 28-10-10 18:21
ZusJacobs schreef:
Tijdens brokken denk ik dan?
Tja, als dit het enige is wat werkt.. Hoezo slaat ze?
Geen idee, ze doet het gewoon tijdens het eten, en geen idee waarom, als ik haar buiten zet om te eten slaat ze gewoon in de lucht. Maar het vervelende is gewoon dat de hele stal kapot gaat ze slaat gaten in de muurwand, we hebben nu wel van die rubberen matten opgehangen maar ze slaat nog steeds en haar ijzer ligt er ook elke keer weer af.
git
Geplaatst: 28-10-10 18:22
Aan de ene kant zijn kluisterbanden niet leuk, maar aan de andere kant kan een paard zich met het slaan op de deur ook behoorlijk bezeren. Ik heb een paard gehad waarbij de stalhouder dat ook deed, als mijn paard moest eten. Ik was er niet blij mee, maar kon kiezen, kluisterbanden, of anders stalling zoeken. Het laatste heb ik uiteindelijk gedaan, ik heb een hele wei, met stal voor mezelf gezocht. Maar tot ik die wei gevonden had, stond mijn paard bij het eten met die banden om, en eigenlijk kan ik niet zeggen dat hij het er moeilijk mee had, ik waarschijnlijk meer als hem.
Tellie
Geplaatst: 28-10-10 18:22
Geen mogelijkheid om haar buiten te laten eten, of doet ze zit ook als ze hooi eet?
Lijkt me altijd fijner dan haar achterbenen kluisteren.
AdnerB
Geplaatst: 28-10-10 18:23
en heeft ze deze kluisters ook s'nachts om of echt alleen tijdens het voeren?
Anoniem
Geplaatst: 28-10-10 18:23
Prima manier om dat domme getrap af te leren.
Ti_Amo
Geplaatst door de TopicStarter: 28-10-10 18:25
Tellie schreef:
Geen mogelijkheid om haar buiten te laten eten, of doet ze zit ook als ze hooi eet?
Lijkt me altijd fijner dan haar achterbenen kluisteren.
er is geen mogelijkheid om buiten te eten
Ti_Amo
Geplaatst door de TopicStarter: 28-10-10 18:25
brenniie schreef:
en heeft ze deze kluisters ook s'nachts om of echt alleen tijdens het voeren?
Ik hoop voor je dat er verbetering in komt, denk niet dat het paard er veel last van heeft. Zal een soort tik zijn, zelfde als luchtzuigen/kribbenbijten/weven etc. Ik hoop voor je dat ze er hierdoor van af kan komen
als hij er zelf niet gek van wordt en geen last van heeft. hij kan zich idd ook heel erg veel pijn doen als hij te hard tegen de boxwand aantrapt er zijn veel zieligere dingen!
Tigra_
Geplaatst: 28-10-10 20:12
Tja ik zou er natuurlijk niet zo snel aan te beginnen maar misschien is dit wel de manier voor jouw paard om het af te leren en is het straks niet meer nodig. Kan voor de rest geen kwaad dus ik zou het gewoon doen.
Misty12
Woonplaats: omgeving enschede, op de fiets, bij de paarden en soms gewoon in huis.
Geplaatst: 28-10-10 20:15
Ik ken een paard wat zich behoorlijk geblesseerd had met het trappen tegen de wanden tijdens het eten van brokken. Nu was dit zo'n stresskipje dat die geen kuisterbanden om kon, maar als jouw paard rustig blijft eten en niet in de stress schiet van die banden, zou ik zeggen, waarom niet?
Susanne
Geplaatst: 28-10-10 20:20
Sonja schreef:
Prima manier om dat domme getrap af te leren.
Mee eens. Daarnaast kan het peerd zichzelf ook nog onzettend bezeren door dat trappen, ook niet echt fijn.