Hoe fishes gebruiken bij thorowgoodzadel?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Mariposa11

Hoe fishes gebruiken bij thorowgoodzadel?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-10 21:15

Hoi,

Ik heb een thorowgood T4 dressuur zadel, maar nu is mijn paard wat bespiering kwijt geraakt en is het zadel iets te breed. Niet te breed dat er een andere boom in moet, zou wel tijdelijk kunnen. Maar nu zit er wel een fish systeem in, nou kan ik daarmee toch het zadel iets versmallen? Alleen weet ik niet hoe, heb er volgens mij geen boekje bij gehad (of ik ben het kwijt :+ )
Dus wie zou me kunnen uitleggen hoe ik het zadel iets kan versmallen met die fishes?

Help ;)

Jockey_my

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-10 10:39

Ik heb ook een thorrowgood en ook fisches.

Waar je kniewrongen op zitten, die moet je eraf halen dan ga je in dat zelfde stuk helemaal naar boven en daar zit een soort van ''sneetje'' daar kun je het in doen.

Maar lijkt het je niet verstandiger om met behulp van een zadel maker te kijken welk fischje erin moet?

Ik heb trouwens een T6, geen T4 maar neem aan dat het het zelfde idee is.

moonfish13

Re: Hoe fishes gebruiken bij thorowgoodzadel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-10 10:41

Ik heb ook een T4 met fish, ik zie er alleen helemaal niets in.
Er zit een klittebandsluiting op het deel waar je de wrongen hebt zitten, daar moeten ze in.

AdnerB

Re: Hoe fishes gebruiken bij thorowgoodzadel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-10 10:43

ik heb ook een thorowgood griffin dresuurzadel en hoe de mensen hier boven het beschreven hebben is juist..
als ik jou was zou ik alleen eerst een zadelmaker laten kijken voor dat je zelf gaat lopen klooien..

Mariposa11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-10 10:46

Thanks, zal eens gaan kijken... Het is tijdelijk en ik ga eerst kijken of het zadel daarna goed ligt. Er zou een smallere boom in kunnen, maar dan wordt het zadel weer te smal, vandaar tijdelijk kijken of het met de fishes kan. Ik heb smalle, hoeft ook niet zoveel in.. Zadelpasser weet ervan. maar is op vakantie ;)