Wij hebben er ook eentje voor onze groninger. De boom kan je niet zelf verwisselen misschien dat dat bij een zadelmaker wel kan, maar ik heb er in ieder geval geen verstand van
Jawel hoor bij het kunststof Knight Rider neptunes zadel kun je zelf de boom wisselen. Het heeft hetzelfde systeem als de wintec zadels. Bij de leren Knight Rider zadels kun je geen boom verwisselen. Wij hebben er een aanbieding mee voor 175 euro zowel de dressuur als de Vz in alle maten.
knight rider ervaring wat ik heb is dat de ruimte tussen de kussens ( het kussenkanaal ) te smal is en snel drukplekken geeft langs de ruggengraad van het paard. mijn ervaring voor een goed zadel voor bredere paarden is: kent & masters zadel. en een cob versie voor de rondgeribte korte paarden verschillende soorten, voor weinig tot geen schoft veel schoft ( nieuwprijs ook redelijk: lederen zadels: (895,- euro ) bij mijn zadelmaker www.rielklumper.nl
enz. enz. succes
Akecheta
Geplaatst: 27-10-10 20:49
Ik heb een dressuur Knight Rider Admiral gehad, medium boom. Fijn zadel, stroef leer, diepe zit, zachte zit. Dit zadel heeft een breed kussenkanaal wat ik voor mijn tinker nodig had. Heb het oa speciaal uitgezocht op het brede kussenkanaal, maar ik lees dat dit dus niet bij alle modellen zo is... De boom was niet verwisselbaar.
ik heb er een op mijn connemara liggen ik vindt het een heerlijk zacht zadel ben er erg over te spreken ik heb trouwens een colonel. mijn pony heeft een hoge schoft en het ligt supper ben er erg blij mee
xchristy
Geplaatst: 28-10-10 20:37
Boom is niet te verwisselen . Zit heel lekker je kan makkelijk blijven zitten! Ligt ook op mijn friesje ( zie profiel )