Een kinderzadel voor op een haflinger?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

doei

Een kinderzadel voor op een haflinger?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-10 23:41

Hoi Bokkers,
Voor deze combinatie zoek ik een passend zadel:
Afbeelding

Een dressuur of westernzadeltje...
Als het maar past voor beide.
Ik heb zelf momenteel een Massimo dressuurzadel waarbij ik de beugelriemen onder de zweetbladen draag. Ik vind het zonde om de beugelriemen bovenlangs te doen plus de zit is toch veel te groot voor mijn zusje.

Wat zijn de opties?
Groetjes,
Laura

Succubi

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-10 23:46

Grappig, ik heb ook een Massimo (17,5 inch) maar de kids rijden er allemaal op :=

Wat misschien een aanrader is is een kinder boomloos zadel?
Ik zag laatst een meisje die ook haar eigen boomloos zadeltje had en daarmee op d'r shet, fjord van de buren en een kwpner van een kennis reed. Zag er uber schattig en handig uit.
Het past in theorie op veel paarden en daarnaast zal een paard met zo'n hummel er niet zoveel last van hebben.

Verder heb ik met mijn haflinger qua dameszadel het probleem dat kleine zitmaten (kindermaten) vaak niet uitgevoerd zijn met brede boommaten.
Dus kom je al gauw op op maat gemaakte zadels of miss een Massimo waar je de maten redelijk van kan kiezen (en dus ook in die prijsklasse).

*linkje van zo'n boomloos zadeltje: http://boomloosrijden.nl/kidsdrytexshop.htm
Hier zie je hem ook nog in western kinder uitvoering := http://boomloosrijden.nl/cindex.html

doei

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-10 23:58

Die boomloze ziet er echt cuty uit!
Weet nu al welke kleur ze wil: BLAUW!!!

Denk je dat een haf zo een soort zadeltje dus wel past? Hij zit nu tussen boommaat 33/34 in dus niet super breed.
Wat mij fijn lijkt aan zo een zadeltje is als ze we straks met de tijd een kleinere pony tegenkomen die daarop ook dus passend te krijgen is...

Ik vind het echt een geklooi met beugels verwisselen steeds van het zadel...
En ben bang dat het beschadigd := (*mutserig* maar ben super blij met het zadel, zit goddelijk en mijn paard loopt er als een God onder :P )

Duhelo

Re: Een kinderzadel voor op een haflinger?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-10 07:03

gewoon boomloos gaan, ik heb de barefoot cheyenne en momenteel de london, heb ik al op ieder paard passend gekregen, en heb dezelfde pommel erin zitten voor mijn belg, de fries, en de gewone rijpaarden, zon zadel kan nergens echt drukken, behalve bij zware ruiters die veel lichtrijden, niet van toepassing dus :D

nathalie2302

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-10 12:17

Die boomloze drytex kids kan ik echt aanraden. Die leg ik ook op mijn Fjord als ons dochtertje of haar vriendinnetje erop willen (zie profiel) en verder gebruikt ze hem voor haar shet :)

Succubi

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-10 13:24

@Doei: Ik denk dat zo'n zadeltje prima past! :)
Het zou ideaal zijn als zij op andere pony's wil rijden want er zit geen boom in.

En ik begrijp het wel hoor. Toen ik mijn Massimo net had deed in ook de beugels onderdoor en wou ik eigenlijk niet dat anderen erop reden :=. Maar goed, het is een gebruiks voorwerp :)
Maar ik zit ook steeds te klooien met mijn beugelriemen en korte riemen en de veiligheids beugels weer wisselen enzo.
Het is wel een heel gedoe en een eigen zadeltje is dan ideaal! (helemaal als zij daar ook op andere paarden mee kan rijden :) )

@Nathalie: Dat ziet er leuk uit zeg!! Dat was precies wat ik bedoelde :D

Zilfstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-10 13:29

Tsja ik had dat dus met de combi Friese ruin 7 jaar (barok) 163 op de schoft en kind 8 jaar 134 ong. Reeds eerst op mijn Trekker Pro Endurance maar kwam met zijn voeten zowat niet onder het zweetblad vandaan. heb een boomloos westernzadel voor hem gekocht met verstelbare kussens. Het is wel een volwassen zadel dus heb tussen de cantle en de zitting een rol gedaan en nu is het zitvlak precies de goede maat! En het zadel past prima op onze grote reus. Nu kan hij WEL goed aandrijven (nou ja hij moet het nog leren, maar hij komt nu tenminste met zijn kuiten wel tegen de flanken)

De combi in zijn geheel:

Afbeelding

doei

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-10 15:34

Hey wat een hoop reacties :D
Nathalie dat ziet er ideaal uit!
Wat voor pommel heb jij erin op de fjord?

Ik zag dit op de site staan: De DryTex Kids wordt geleverd met een wat bredere maat voorboogje (=pommel) erin.
Deze pommel is eventueel te vervangen door een zachte pommel voor de heel erg ronde ponies.

Ik ga ernaar opzoek!

Succubi

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-10 18:26

@Doei: Die pommel kan je zelfs vervangen door watten ;).
Opzich kan je met een brede pommel veel kanten op.
Zolang je maar wel oplet dat de pommel recht is! (wat een grappig woord eigenlijk als je een paar keer "pommel" schrijft :') )

Zo ver ik weet kan je bij boomloosrijden ook een testzadel aanvagen. Daar kan je dan een week van gebruik maken en doorsturen naar de volgende tester. Misschien een idee?

nathalie2302

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-10 08:57

Dank jullie :) Ik heb gewoon de standaard brede pommel erin, die is echt breed genoeg! Past op beide kleine pony's hier en op allebei de fjorden (Cayleigh's vriendinnetje heeft nl. tegenwoordig de blauwe versie ;) dus ze rijden zowel op de kleine pony's als op de fjorden met de drytex)

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-10 10:24

Ik heb de bruine versie en idd handig voor die kleintjes. voorlopig enkel met de standaard pommel erin, maar die is al aardig breed.

nijland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-10 07:18

mijn zoontje heeft altijd met een wintec-dressuurzadeltje(15 inch) gereden op onze haflinger, dit ging altijd prima, nu heeft hij een wat groter kontje en rijd sinds kort op een 16.5 inch zadel.
ik vind een goed passend zadel niet alleen belangrijk voor het paard maar ook zeker voor het kind. soms stapte hij er wel eens op nadat ik had gereden op mijn zadel en hij had altijd pijn in zijn rug als hij op mijn zadel zat en schoof ook echt door het zadel heen, vandaar dat wij allebei ons eigen zadel hebben.
het was trouwens een makkelijk zadel,had hiervoor ook op zijn c-pony gelegen en we hebben het ook nog op een e-pony gehad en allemaal met dezelfde boom(voordeel van wintec is dat de boom ook nog wisselbaar is, als het nodig is)
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
zadeltje is overigens te koop