ansur treeless saddle

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

kaatjemuts

Woonplaats: in een klein onuitspreekbaar gehuchtje in friesland

ansur treeless saddle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-10 12:27

Toen ik afgelopen week in amerika was liep ik tegen deze zadels aan
Afbeelding
Ik heb er even op mogen rijden en moet zeggen dat je eigenlijk dezelfde steun hebt als een dressuurzadel, maar je voelt wel elke beweging. Die steun mis ik nu eigenlijk bij de boomloze zadels die ik ken.
meer info is op deze site te vinden http://www.ansursaddle.com
Kent een van jullie toevallig deze zadels of een zadel dat hierop lijkt? ben erg benieuwd wat de ervaringen zijn....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-10 15:40

:wow: wat een prijs, zelfs met de huidige dollar! Vind ze persoonlijk qua look niet zo geweldig. Wat me ook opvalt is dat niet alle modellen kussens hebben dus dan ben je weer afhankelijk van een goede pad. Heb je al eens gekeken naar Startrekk of Trekker? Die hebben ook traditioneel ogende zadels maar wel voor de helft van het geld. Ik heb de Ansur nog nooit in mijn handen gehad en kan niet oordelen over de kwaliteit maar de Startrekk en Trekker zijn erg goed. De Trekker dressuur heb ik op gezeten en die zat als een normaal zadel. Uiteindelijk toch een western model van Startrekk gekocht :+ .

kaatjemuts

Woonplaats: in een klein onuitspreekbaar gehuchtje in friesland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-10 16:43

Juliette86 schreef:
:wow: wat een prijs, zelfs met de huidige dollar! Vind ze persoonlijk qua look niet zo geweldig. Wat me ook opvalt is dat niet alle modellen kussens hebben dus dan ben je weer afhankelijk van een goede pad. Heb je al eens gekeken naar Startrekk of Trekker? Die hebben ook traditioneel ogende zadels maar wel voor de helft van het geld. Ik heb de Ansur nog nooit in mijn handen gehad en kan niet oordelen over de kwaliteit maar de Startrekk en Trekker zijn erg goed. De Trekker dressuur heb ik op gezeten en die zat als een normaal zadel. Uiteindelijk toch een western model van Startrekk gekocht :+ .

Ze hebben dezelfde prijs als een fryso en wat ik kon zien was de kwaliteit zeker gelijk aan de fryso.... Ik ben zelf alleen geinteresseerd in de dressuurversie. die heeft speciale kussens met speciale schuim die zich aan t paard aantpast.
ik heb verder nog niet naar die zadels gekeken. die zijn dus ook zo stevig? ga ff googlen

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-10 16:56

heb nog 2 duks die volgens het zelfde systeem zijn gemaakt
en hoe heet dat merk ook al weer .. kom er even niet op
soft saddle dacht ik , daar hebben we der ook nog 1 van

in de scandanavische landen zie je ze vaker
hier wil dit type niet echt van de grond komen

we hadden er 30 laten maken ,
zadel heeft voor en nadelen ,
nadeel is de vaste vork , die past of past niet
verder zijn de zadels behoorlijk kort
de boom is flexibel maar niet zo flexibel als bv de barefoot