iemand ervaring met de Rossner Montreal?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

wietske100

iemand ervaring met de Rossner Montreal?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-10 12:37

Hallo iedereen, Ik wil graag dit zadel gaan passen op mijn paard en vroeg
me af of iemand hier hem heeft en hoe hij bevalt.
Blijft hij ook mooi? zit hij lekker? hoe zit het bij je knieen enz :)
Heeft er ook iemand een brede? en kan de boom ook veranderd worden
voor welke paarden vooral geschikt ? blijven de kniewrongen ook mooi? of ''deuken'' erg in.

Alvast bedankt

Afbeelding

wietske100

Re: iemand ervaring met de Rossner Montreal?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-10 15:47

niemand?

petrea

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-10 15:49

wel met het rosner springzadel was betaalbaar en heb ik best nog lang gehad bleef mooi maar ik poets ook veel

Anomien

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-10 15:50

ja die heb ik. Zit lekker alleen moet je er wel echte lange benen voor hebben (naar mijn mening).. de wrongen zijn best lang. En wat stug. Dus als je net iets te korte bovenbenen hebt, zit je niet optimaal. Vandaar dat ik nu met KN rijd.

Ik raad je aan om gewoon te passen door een daarvoor opgeleid iemand.Dus op de vraag op welk paard.. geef ik daarom ook geen antwoord. Dat kan enorm verschillen.

Boom kan niet gewisseld worden. En ja hij blijft best mooi.. alleen rijd ik er nu niet meer op.

wietske100

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-10 15:53

ik heb erg lange benen dus dat zou ene pluspunt zijn :) zit nu namelijk niet goed in mijn huidige zadel omdat ik mijn benen niet goed kwijt kan

Anomien

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-10 15:58

wietske100 schreef:
ik heb erg lange benen dus dat zou ene pluspunt zijn :) zit nu namelijk niet goed in mijn huidige zadel omdat ik mijn benen niet goed kwijt kan

oke.. nou dat is eigenlijk mijn enige minpunt. Ben zelf ruim 1,78.. En toch..
Maar het is ook maar net hoe je verhouding met je lichaam is, ik heb bijvoorbeeld naar verhouding een lang bovenlichaam. *zucht*
Maar als jij lange benen hebt en ook met 'lange' benen kunt rijden, zie ik geen bezwaar.

Het is dat je een brede boom zoekt, anders had je hem kunnen lenen. Ik heb medium boom in de montreal. En je woont vast niet in de buurt.

xSiep

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-10 16:01

Ik heb de montreal ook, al een paar jaar. Zeer tevreden, echt fijn zadel :j Eerst 3 jaar op een fjord gelegen, toen laten versmallen en nu ligt hij ook super om mijn kwpn'er. Hij zit erg fijn, lekker zacht en de kniewrongen blijven ook mooi. Maar klopt wel wat Knert zegt, dat je lange(re) benen moet hebben.
Ik heb op hele dure zadels van passier/ hulsebos/ prestige/ stubben gereden, maar mijn rossner vind ik nog steeds het fijnste zitten hoor! :D

wietske100

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-10 13:24

Knert schreef:
Het is dat je een brede boom zoekt, anders had je hem kunnen lenen. Ik heb medium boom in de montreal. En je woont vast niet in de buurt.

dat is inderdaad wel jammer! nee woon ook niet in de buurt.
Ik neem aan dat ik wel een brede nodig heb want had fit 4 van een fryso erop en die was te smal, fit 5 was goed.. kun je nagaan :')

wietske100

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-10 13:27

xSiep schreef:
Ik heb de montreal ook, al een paar jaar. Zeer tevreden, echt fijn zadel :j Eerst 3 jaar op een fjord gelegen, toen laten versmallen en nu ligt hij ook super om mijn kwpn'er. Hij zit erg fijn, lekker zacht en de kniewrongen blijven ook mooi. Maar klopt wel wat Knert zegt, dat je lange(re) benen moet hebben.
Ik heb op hele dure zadels van passier/ hulsebos/ prestige/ stubben gereden, maar mijn rossner vind ik nog steeds het fijnste zitten hoor! :D

ik hoop dat het zadel gaat passen :P klinkt goed namelijk :) heb je ook een foto van hoe het zadel er nu uit ziet ?