Iemand bekend met de ConCord leader??

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

claudiaM33

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-10 14:21

Wil deze in de toekomst gebruiken voor mijn revaliderende merrie, iemand ervaringen?

www.miekeverdonk.com

Duhelo

Re: Iemand bekend met de ConCord leader??

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-10 14:38

de concord zorgt voor een aanspanning in de onderlijn, en een ontspanning van de bovenlijn ...

dit wil je net niet dacht ik ...
systeem is beetje hetzelfde als een gogue, alleen heb jij als begeleider het uiteinde vast, dus die kun je zo strak aantrekken als gewenst ...
heb er beetje men vraagtekens bij moet ik zeggen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-10 17:04

Idd dit heeft ong de zelfde werking als een longeerhulp. Gogue en al andere bestaande middelen

claudiaM33

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-10 08:04

Duhelo schreef:
de concord zorgt voor een aanspanning in de onderlijn, en een ontspanning van de bovenlijn ...

systeem is beetje hetzelfde als een gogue, alleen heb jij als begeleider het uiteinde vast, dus die kun je zo strak aantrekken als gewenst ...

Waarom zou ik dat niet willen denk je? En wat is daar dan niet goed aan?
gr Claudia

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-10 09:36

claudiaM33 schreef:
Duhelo schreef:

Waarom zou ik dat niet willen denk je? En wat is daar dan niet goed aan?
gr Claudia

omdat je volgens mij een aanspanning in de bovenlijn moet hebben (bovenkant hals, bovenkant rug en kont) en een ontspanning van alleszins de onderlijn van de hals. (buikspieren moeten wel aanspannen, maar die gaan mee met de rug en kontspieren)

of doel je op het strak aantrekken als gewenst?
dan is dit natuurlijk wel een voordeel (pas op, ik wil hier niet persoonlijk worden, ik ken je werkwijze niet, en ga er van uit dat je weet hoe je moet werken met een paard en dit hulpmiddel goed gebruikt) dus in jouw geval kan het goed zijn dat je zelf de spanning kan bepalen,
maar als ik het product algemeen bekijk zie ik ook nadelen, ik zie beelden zoals bij verkeerd gebruik van de slof .

Fairytail

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-10 11:06

Er staat een artikel in de bit over dit hulpmiddel, ik weet niet of je die al gelezen hebt?

claudiaM33

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-10 11:55

Ja ik heb het gelezen en ik heb ook de website al meerdere keren bekeken incl filmpje. ConCord is bedoeld als hulpmiddel bij de revalidatie van geblesseerde paarden.
Ik vroeg me af of er al mensen zijn die het in dat kader al eens gebruikt hebben.
dr. Muiswinkel, prijst het aan als hulpmiddel bij revalidatie, zij hebben het uitgebreid getest, alleen nu wil ik weten hoe het en of het werkt bij de "gewone man" vandaar mijn oproepje.

Mrijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-10 18:55

Ik had het in het verleden goed kunnen gebruiken bij een paard met een peesblessure. Die was op den duur zo fris en fruitig dat ik hem met een slof 'vast moest binden' om er veilig onze dagelijkse 10 minuten stappen mee te overleven. Om te longeren lijkt het me wel een fijn ding, maar erg onrustig door dat rond zwiepende touw dat je op het filmpje goed kunt zien. Ik dnek dat een longeerhulp hetzelfde effect heeft met wat minder gedoe.

claudiaM33

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-10 20:13

Ik heb het idee dat het katrol ook zo heen en weer zwiept.

Schangah

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-10 14:36

Ik ga vanmiddag een wat knutselen. Is niet moeilijk na te maken volgens mij. (wat onderdelen van de pessoa teugel en een lang touw).

Vivat

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-10 15:12

Als je paard enkel mag stappen wegens een blessure en hij blijft hiermee rustiger kan het wel een goed hulpje zijn, zo dat het paard gecontroleerd blijft stappen en de blessure kan genezen. Ik vraag mij echter af wat er gebeurt als het dier toch de aan de hol gaat.... Vrees dat mijn peerd toch flink in de paniek zou gaan (wat voor mij dan ook een reden is om zoiets niet te gebruiken).

claudiaM33

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-10 23:07

Nou ja dat is mijn idee dus ook, wat als ze in paniek raken?

Fairytail

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-10 07:50

Als je kijkt hoe het in elkaar zit dan zit er geen enkele vorm van zekerheid op inderdaad dat als je paard aan de hol gaat hij niet in de knoop raakt. Als ik het goed zie is het eigenlijk een lang touw, als jij dus los laat door wat voor reden dan ook hangt er een los touw aan je paard. Overigens schok ik van de prijs toen ik in de webshop keek.

aslo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-10 08:59

Persoonlijk zou ik de voorkeur geven aan zo'n longeerhulp (zo'n touw wat over de rug loopt, tussen de voorbenen door en dan naar de bitringen) of een gogue, samen met een longeerlijn. Als een paard dan in paniek raakt of echt uit zijn dak gaat, kun je 'm nog steeds gewoon vasthouden (longeerlijn), kan hij zijn hoofd niet helemaal omhoog brengen (dus blijft ie wat vw-nw). Als een paard met de CCL gek gaat doen, ontstaat er spanning via het stuk wat je nog vast hebt en trek je 'm dus compleet in de krul. Lijkt me geen ideale situatie eerlijk gezegd.

Schangah

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-10 09:15

Ik heb nog wat filmpjes op you tube bekeken en hierbij wordt het paard aan een halstertouw vastgehouden.

claudiaM33

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-10 14:37

Ja je hebt dus 2 touwen in je hand, mag je wel behoorlijk handig zijn wil je je paard goed begeleiden in paniek.
Loslaten van CCL is dan ook een optie maar dan heb je een achter je paard aan slingerend touw, ook niet ideaal.
Ben er nog niet helemaal van overtuigd maar ik vind de workshop die ze aanbieden veel en veel te duur........ :o

sassie76

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-10 07:27

Ik heb woensdag les gehad van Mieke. Ik had de Concord al op het Horse Event gekocht maar wilde eerst les...

Mijn paard ging er heel fijn op lopen. Niet in de krul maar mooi met het neusje laag en over de rug. Ik ben echt super tevreden.

Ben overigens wel blij dat ik een les heb genomen. Ik denk dat dit wel gaat helpen.

claudiaM33

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-10 08:48

Hee interessant, kun je een foto plaatsen? En wat koste de les?
Gebruik je het als revalidatie of als training/longeerhulp?

nombrado

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-10 08:56

wat is dat voor raar hulpmiddel?
realiseren de deskundigen nog steeds niet, dat een paard VANACHTER naar voor moet lopen alvorens een paard "in de krul" komt?

ik geloof absoluut niet in dit soort dwang middelen.
eerst mogen ze zich eens beter verdiepen in het bewegingsmechaniek van een paard.

hm, ik zou voor hen ook wel een leuk touwtje met katrolletje over hoofd , hals en rug willen leggen, dat ze hun hoofd moeten buigen als ze lopen :7

sassie76

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-10 11:10

Nee, heb geen foto's gemaakt.

En wat betreft dwangmiddelen...ieder zo zijn mening.

nombrado

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-10 13:29

sassie76 schreef:
Nee, heb geen foto's gemaakt.

En wat betreft dwangmiddelen...ieder zo zijn mening.

zou jij zo, met je hoofd vastgebonden in een gedwongen model willen wandelen?

wat denk je dat er in het paardenlijf gebeurd? zeker niet bevorderlijk voor het herstel van een blessure
ze krijgen er hoogstwaarschijnlijk een blessure bij!

Levensgevaarlijk..

sassie76

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-10 14:15

Er is niets vastgebonden!

Zoals ik al zei ieder zijn mening.

nombrado

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-10 14:41

sassie76 schreef:
Er is niets vastgebonden!

Zoals ik al zei ieder zijn mening.

wacht even
waar dient het dan voor?

claudiaM33

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-10 20:27

@Nombrado, ik heb de ConCord leader niet gebruikt maar ben wel nieuwsgierig hoe het dan anders zou kunnen als je paard na een lange rust periode weer RUSTIG mag stappen. Mijn paard heeft aan beide achterbenen een peesblessure. Mijn paard staat overigens gewoon de hele dag buiten in onze kleine kudde!
Alvast bedankt voor je antwoord *D

nombrado

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-10 20:29

claudiaM33 schreef:
@Nombrado, ik heb de ConCord leader niet gebruikt maar ben wel nieuwsgierig hoe het dan anders zou kunnen als je paard na een lange rust periode weer RUSTIG mag stappen. Mijn paard heeft aan beide achterbenen een peesblessure. Mijn paard staat overigens gewoon de hele dag buiten in onze kleine kudde!
Alvast bedankt voor je antwoord *D

hou jij van je paard(en?)