Hoi Ik heb eigenlijk een vraagje . Mijn (bijna) paard gaat heel erg schuimen. Er word gezegd dat dit komt omdat ze een gecombineerde heeft. Nou zeggen sommigen dat dit mooi staat en dat het paard het fijn vindt. Maar er wordt ook gezegd dat dit niet goed is voor het paard. Ik doe het altijd best wel los die lage. Maar nou is mijn vraag dus of het pijn doet en of ik het beter niet kan gebruiken ]
Nee hoor, geen van allen wat jou verteld is, klopt. Een paard gaat niet schuimen van een gecombineerde neusriem, hij heeft er gaan pijn aan mits goed vast gemaakt en ook is het niet slecht voor het paard.
journee
Geplaatst: 19-10-10 14:41
hoi, volgens mij betekend het schuimen/ speekselen juist dat je paard ontspant in de mond en dat is dan een goed teken toch? Ik rij ook altijd met een gecombineerde neusriem en ik ben er tevreden over. Ik zou er dus niets aan veranderen!
inderdaad, een gecombineerde neusriem is niet fout hoor. je moet de gewone neusriem niet strakker maken als OP het neusbot 2 vingers onder de neusriem kunt doen zonder moeite en de sperriem moet zo strak dat het niet over de kin kan van je paard maar ook niet moet aansnoeren succes
Mee eens...ik rij ook met een gecombineerde neusriem en mijn (lease-)paard schuimt ook. Dit is zoals hierboven ook gezegd een teken van ontspanning als je er nog maar 2 vingers tussen kunt doen...succes!
Het is niet zielig, doet geen pijn en je paard gaat er ook niet van schuimen. Ben het eens dat je er minstens 2 vingers tussen moet kunnen stoppen, gewoon lekker blijven rijden met je hoofdstel, en niet alles geloven wat mensen je vertellen! succes!