Vanavond ga ik een zadel passen voor mijn d pony.
Nu zit ik met een vraag...
Het zadel is een 18 inch, merk Kieffer Wien Dl.
Maar past ie wel op mijn pony?
Hij is 1.49.
Ik hoop dt jullie het weten..
. Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
.
salome_maybe schreef:Inch is zeker niet aleen voor je eigen kont. Het is heel belangrijk dat het zadel niet te lang is en zo op de nieren drukt. Ik denk dat 18 " te groot is. Bijn D pony van 1.45 heeft een 17" en eerst had ze een 17" en die was te lang. Verschild ook nog per zadel dus. Een E pony die ik ken heeft een 17,5". Ik ben bang dat het niet past, maar dat kan aleen de zadelmaker zeggen. Haal deze er dan ook zeker bij! Kost wat, maar beter dan achteraf èn ziekenkosten èn nieuw zadel.
Anoniem schreef:salome_maybe schreef:Inch is zeker niet aleen voor je eigen kont. Het is heel belangrijk dat het zadel niet te lang is en zo op de nieren drukt. Ik denk dat 18 " te groot is. Bijn D pony van 1.45 heeft een 17" en eerst had ze een 17" en die was te lang. Verschild ook nog per zadel dus. Een E pony die ik ken heeft een 17,5". Ik ben bang dat het niet past, maar dat kan aleen de zadelmaker zeggen. Haal deze er dan ook zeker bij! Kost wat, maar beter dan achteraf èn ziekenkosten èn nieuw zadel.
En zelfs dat vaak niet. Als je een zadel aanschaft hoef je bijna nooit pas kosten te betalen
. hij heeft een vrij lange rug.
.