Veer gebroken GPG-beugel

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

pieteritus

Veer gebroken GPG-beugel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-10 15:55

Eén van de veren van mijn oude model GPGbeugels is gebroken. Ik reed al 8!! jaar dagelijks met deze beugels, dus ze hebben het al heel lang uitgehouden.
Weet iemand of deze veren los te verkrijgen zijn?
Het gaat om het oude model met de lange bus.

Op dit moment heb ik maar even de GPG's van mijn springzadel afgehaald (nieuw model, korte bus), maar ik zou heel graag mijn oude gemaakt hebben. Het lijkt me zo zonde om door het breken van één veer gelijk nieuwe beugels aan te moeten schaffen.

Elfie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-10 17:08

Ik zit met hetzelfde probleem, een veer gebroken. Ik heb in doe het zelf zaken een aantal veren gekocht om uit te proberen maar die bleken allemaal te licht, dus ik heb helaas nieuwe gpg beugels besteld. Bij mij is de veer na vijf jaar (wel zeer intensief) gebruik gebroken.

Nikeyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-10 17:10

Ho mensen!

Ik had ze eerder ook, en ging er een veer kapot. Ik heb toen bij Divoza nieuwe veren besteld. Erin laten zetten door m'n vader, die redelijk handig is.
Was +/- 6 jaar geleden. Ik had de oude variant (met de lange cilinder boven de beugel). Het 1e model dat op de markt kwam.

Dus nieuwe beugels hoeft echt niet perse.

Heb net toevallig die beugels verkocht, kon ze eerder gezegd aan de straatstenen niet kwijt. Dus heb ze er bij de verkoop van m'n zadel gratis meegegeven.

pieteritus

Re: Veer gebroken GPG-beugel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-10 17:31

Elfie, heb je niet geprobeerd om ze bij GPG te bestellen?

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-10 18:20

Je moet ze kunnen bestellen, volgens mij heb ik er destijds contact over gehad met GPG zelf.

Ik had echter een handige schoonvader toen en die heeft op zijn werk nieuwe (rvs) veren gedraaid en die zitten nu in mijn beugels.

pieteritus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-10 18:37

Inmiddels heb ik contact met GPG gehad en heb ik nieuwe veren besteld. Geld is overgemaakt en hopelijk heb ik ze voor het weekend binnen.
Het scheelt qua €€€€€: 120 euro voor nieuwe beugels of 12 euro voor nieuwe veren.