Ervaring Barefoot Arizona Nut?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

ColeredByMac

Ervaring Barefoot Arizona Nut?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-10 13:59

Ik ben opzoek naar een ander zadel voor mijn paard.
Nu heeft een vriendin van mij de gewone Arizona op haar paardje liggen en is er super tevreden over.
Ook ik vind het niet verkeerd zitten, al is het wel even wennen, want ik heb zelf een westernzadel met boom.

Nu kom ik op de site van Barefoot de Arizona nut tegen.
Heeft iemand dit zadel?
Wat is je ervaring?

Piloetje

Re: Ervaring Barefoot Arizona Nut?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-10 15:48

Nut is volgens mij alleen een kleur aanduiding. Dus als je die arizona van je vriendin fijn vind dan kun je er vannuit gaan dat een andere kleurvariant even fijn is.

ColeredByMac

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-10 15:49

Nee is niet alleen een kleuraanduiding.
Deze is ook van ander leer gemaakt.
Dus ben benieuwd of het qua zit ook anders is en voor je paard ook natuurlijk :D

Nelflobo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-12 11:09

Hij is veel minder flexibel dan de gewone Arizona, korter,
steviger, en meer geschikt voor de wat smaller gebouwde paarden...

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-12 19:19

In principe is de Arizona Nut hetzelfde als de gewone Arizona, hij is inderdaad alleen dan niet met nubuck-leder afgewerkt, maar met tuigleder. Dat vraagt iets meer tijd om helemaal lekker soepel dicht rond je paard te gaan "liggen" :)

Normaal worden de Barefoots expres van nubuckleder gemaakt omdat die leersoort zich goed leent voor een geheel soepel zadel. Maar omdat de Nut een bewerkt westernzadel moest worden. moest er wel tuigleder voor gebruikt worden natuurlijk. Op zich is het leder van een prima soepele kwaliteit , maar een ingereden zadel is altijd nog weer een stuk soepeler dan een nieuw zadel natuurlijk :)

Ploempje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-12 19:52

Ik had er zelf eentje maar kon het niet gewoon worden, de andere barefoots met het nubuck lagen mij beter...
Door het stugge leder paste het niet goed op mijn paard, bij de andere wel omdat ze soepeler zijn.
Veel succes met je keuze!