[WN] Western pads getest

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

SabineFuchs

Western pads getest

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-10 12:46

troi

Re: Western pads getest

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-10 12:54

Leuk! bedankt voor het plaatsen

amj

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-10 17:15

Interessant om te lezen. Jammer dat bijvoorbeeld de airride's niet zijn meegenomen in de test.

Delaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-10 17:26

Jammer dat er bij de test veel pad merken missen.
En heel eerlijk gezegd vind ik het geen onafhankelijke test aangezien de test door vaquero is gedaan en er ook vaquero pads zijn getest. Voor een echt objectieve test had iemand moeten testen die geen contacten heeft met een van de makers van de geteste pads.

SabineFuchs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-10 20:15

2 redenen waarom AirRide's e.d. niet in de test zitten:
1 ze werden al eens getest (zie verslag van deze test voor referentie aan USA website met die test) met teleurstellend resultaat overigens.
2 in deze test wilde men vooral pads testen, die voor een belangrijk deel gemaakt zijn van matuurlijke materialen
o.a. AirRide's zijn gemaakt van kunststof dat geen warmte en vocht transporteert.

M.b.t. "onafhankelijke" test : wat let je ?

MVG Sabine

quarterH

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-10 21:22

hahaha wat een toeval!!!
het pad dat het beste uit de test komt is gemaakt door niet alleen de bedenken van de test maar ook de uitvoerder van de test.

wat een larie.

spicegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-10 21:25

wat had je dan verwacht ?
wij van wc-eend adviseren... :')
maar mevr. fuchs heet al jaren mevr. kerkhoffs. oftewel mevr. vaquero.

quarterH

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-10 21:34

ik had deze uitslag idd al verwacht ja.
maar dat ze dachten dat mensen buiten het whoa-forum zo naief zouden zijn dit geloven had ik niet gedacht.

WillieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-10 00:02

quarterH schreef:
hahaha wat een toeval!!!
het pad dat het beste uit de test komt is gemaakt door niet alleen de bedenken van de test maar ook de uitvoerder van de test.

wat een larie.

nou moet ik zeggen , larie is het niet .
er zijn heel veel pads op de markt die "ABSOLUUT"!!! niet geschikt zijn,en dat wil ik hier niet zeggen.
maar ook hier dient gezegt dat one to another ook wel speelt het ene paard doet het goed onder de een de ander onder weer een ander ook de ruiter speelt een rol (zit ,balans etc etc)
maar larie nee.
En ja prijzen in NL is ook iets he!
Kocht hier een vilt pad met een mooi wool blanket on top voor $26.99 en hij vind em fijn.

quarterH

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-10 07:04

even voor de duidelijkheid: pads testen op zich is geen larie.

deze specifieke test (uitgevoerd en bedacht door de maken van een aantal pads in de test die er toevallig heel goed uit komen) dat is larie.

Delaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-10 08:45

Eigenlijk wilde ik dus hetzelfde zeggen als spicegirl en quarterH maar heb het nog wat vriendelijker gehouden

Voor een échte test zouden er ook verschillende ruiters en paarden mee moeten doen die allemaal evenveel verschillende pads testen, inderdaad loopt het ene paard fijner met de ene pad en het andere paard fijner met de andere. Ik hoef bijvoorbeeld niet met een airride pad aan te komen bij mijn paard terwijl een ander er bij zweert...

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-10 08:58

Ik heb met interesse het artikel over de test gelezen alsook de aanvullende reacties op het 'roze' forum.
Ik ben blij dat er geld en tijd geinvesteerd is in iets waar een hoop mensen niet eens de moeite nemen om langer over na te denken, maar puur afgaan op een leuk kleurtje of motiefje.
En dat een goede (dure) naam ook niet zaligmakend is wordt ook hier weer eens goed duidelijk.

Natuurlijk kan een ruiter bewust een test naar zijn hand zetten, maar wie houdt wie dan voor de gek....
Natuurlijk zal het ene paard het beter doen onder een bepaalde pad als de ander en natuurlijk is het mooi als je met uitgebreider scala aan ruiters en paarden (met allen dezelfde pads) een grotere test kunt doen.
Maar die test kun je nooit samenvoegen om tot een éénduidig oordeel te komen, je krijgt dan te veel 'ruis' en het eindoordeel zal waarschijnlijk vertroebeld worden door een te grote mix van variabelen.

De reden waarom de vaquero pads als 'beter' uit de test komen kan ik geloof ik wel verklaren.

SAblou op het Rose forum schreef:
Geplaatst: Di okt 05, 2010 22:18 Onderwerp:

-------------------------------------------------------------------
Dames en heren,

Ik heb vorige week vrijdag een 7-tal pads op de test-bank (arme Jerry) gehad.
Vrijdag a.s. komen er nog 2 bij (die waren nog niet beschikbaar).
De resultaten van die 7 zijn helemaal uitgewerkt (een hoop schrijf en vergelijkwerk) deze 2 komen dan nog daarbij.

Al met al zal ik volgende week een beknopte versue hier neer zetten (gezien de opmaak etc.) en het gehele verslag is dan te vinden (printen) op onze website.

Dus nog even geduld.....

Ik meen hieruit te begrijpen dat hij eerst een aantal standaard pads getest heeft en naar aanleiding van die resultaten gekeken heeft wat er aan te verbeteren valt c.q. de goede punten heeft toegevoegd aan een eigen maaksel. Dat hier een commercieel oogpunt aan zit is niets mis mee en zeker niet als het tweeledig is; het paard heeft er nl ook profijt van.

Kaspar

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-10 09:33

Het verbaast mij wel dat de 5-star pads zo slecht uit deze test komen.

Ik meen mij te herinneren dat er ergens een onafhankelijke test was gedaan waar deze pads als beste uit de bus kwamen?
Volgens mij stond dit artikel vroeger op Whoaaa. Kan het er nu niet meer vinden, maar het staat nog wel hier http://www.luckyleather.nl/padsinfo.htm

spicegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-10 09:34

als jij als maker pads "test " , kan je dan neutraal beoordelen over andere pads ? ik denk het niet.en getest door 1 man, met 1 paard is nauwelijks een test, dat is een persoonlijke mening.
er is al een - echt- neutrale test , die ik nog heb vertaald.
maar ieder paard, en ruiter heeft zn eigen voorkeur.zo vond mijn paard de pad die als beste uit de echte test kwam, niet fijn.en ik voor mijzelf, laat me nooit leiden door kleurtjes, of mode.ik zoek wat mijn paard nodig heeft.de blanket erop , kan wel een leuk kleurtje krijgen :D

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-10 09:46

@spicegirl : ik denk dat je eea omdraait.
Als er geen reden was geweest om pads te testen omdat ze allemaal goed waren zou Sablou er ook zeker geen geld en tijd in hebben ingestoken. Door het wel te doen en omdat uit andere tests ook al gebleken is dat er eea toch niet zo jofel aan is opent zich de mogelijkheid er iets mee te doen.

Overigens is hij niet de beoordeler van de uitkomst van de test, maar degene die de apparatuur heeft 'geleverd', nl die Duitse mevrouw.

Om alle waas van verstrengeling voor te zijn had het wellicht beter geweest een onafhankelijke ruiter te vragen wiens kennis en kunde voor iedereen acceptabel is als proefruiter met natuurlijk een paard wat door een fysio/DA volledig recht van lijf en leden is bevonden ;)

SabineFuchs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-10 10:30

Beste quarterH en Spicegirl

Waarom zou "mr. Vaquero" zo'n test doen?
Om geld aan "zijn eigen" pads te gaan verdienen?

Gebruik even jullie verstand :

1) Als hij 1 AirRide pad verkoopt (kan hij goed, want hij is oficieel ProfCh reseller), verdient hij daarop € 125
Als hij 1 "eigen merk" verkoopt, verdient hij daarop € 60 (als ze ooit op de markt komen....).
Hij kan dus veel beter die AirRide pads verkopen ! Of zou er een andere driver zijn ?

pssss nu moeten jullie gaan roepen: domme vent.....

2) Voor de test moest hij zo'n 10 pads inkopen; kosten meer als € 1.000
Van die pads kan hij nadien hooguit de beste 5 - gebruikt - weer verkopen; die anderen waren zo slecht dat hij ze met goed fatsoen aan de straatstenen niet meer kwijt raakt; dat is dus al een verlies van bijna € 500,00 aan omzet.
Hij verdient hij aan "zijn eigen" pads maar € 60 en dus moet hij er heel wat verkopen om ook maar enige winst te maken.
Daar MOET een andere driver zijn......

pssss nu hebben jullie weer wat om over te kwebbelen.....

Voor diegenen die de test wel ter harte willen nemen en niet meteen het Vaquero-spook om de hoek zien komen;
Weer iets om rekening mee te houden, bij de aanschaf van je volgende pad.

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-10 10:47

IK vind het een nuttige test. Iedereen kiest toch zelf wat hij of zij er vervolgens uit concludeerd. Idd als je een alleszeggende evaluatie van pads wilt doen moet je minstens 15 paard/ruiter combinaties hebben (liefst 150), moeten de pads blind getest worden (dus de ruiter weet niet waar hij op dat moment mee rijdt) moeten de paarden door een medische test heen evenals de zadels en moeten de mensen die alle objectieve en subjectieve maten interpreteren en vervolgens de conclusie schrijven ook nog blind zijn voor merk en zo nog wat vereisten. Reken het kostenplaatje maar uit :oo .
Maar dat wil niet zeggen dat een test die maar deels voldoet aan de eisen niet inzichtelijk kan zijn! Mochten jullie meer van dergelijke evaluties gaan doen dan wordt ik graag op de hoogte gehouden!

spicegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-10 11:20

beste sabine- je kent me niet, hoogstens van horen zeggen.. ik vind mr. vaquero geen domme vent, en "kwebbelen "doe ik ook niet. ik kan echt mijn tijd beter gebruiken.
ik reageer hier uitsluitend op de "test ", zoals ik het ook had gedaan, als miep van de hoek dat had gedaan.ik vind het geen neutrale test.ik wil ook niet zeggen, dat de vaquero pads wel of niet goed zijn. dat zal ik dan zelf moeten proberen.

WillieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-10 14:16

SabineFuchs schreef:
Beste quarterH en Spicegirl

Waarom zou "mr. Vaquero" zo'n test doen?
Om geld aan "zijn eigen" pads te gaan verdienen?

Gebruik even jullie verstand :

1) Als hij 1 AirRide pad verkoopt (kan hij goed, want hij is oficieel ProfCh reseller), verdient hij daarop € 125
Als hij 1 "eigen merk" verkoopt, verdient hij daarop € 60 (als ze ooit op de markt komen....).
Hij kan dus veel beter die AirRide pads verkopen ! Of zou er een andere driver zijn ?

pssss nu moeten jullie gaan roepen: domme vent.....

2) Voor de test moest hij zo'n 10 pads inkopen; kosten meer als € 1.000
Van die pads kan hij nadien hooguit de beste 5 - gebruikt - weer verkopen; die anderen waren zo slecht dat hij ze met goed fatsoen aan de straatstenen niet meer kwijt raakt; dat is dus al een verlies van bijna € 500,00 aan omzet.
Hij verdient hij aan "zijn eigen" pads maar € 60 en dus moet hij er heel wat verkopen om ook maar enige winst te maken.
Daar MOET een andere driver zijn......

pssss nu hebben jullie weer wat om over te kwebbelen.....

Voor diegenen die de test wel ter harte willen nemen en niet meteen het Vaquero-spook om de hoek zien komen;
Weer iets om rekening mee te houden, bij de aanschaf van je volgende pad.

OEI.................dit is gevaarlijk ,
iets doen omdat je een driver hebt.
Ik kan iemand die dat ook eens had ,werd hem niet in dank afgenomen!!!
tip voor Mr Vaquero , verkoop je eigen ontwerp/product ook met een winst van 125 euro,kom je een stuk geloofwaardiger over .
heb ik eens gehoord!

WillieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-10 14:24

troi schreef:
IK vind het een nuttige test. Iedereen kiest toch zelf wat hij of zij er vervolgens uit concludeerd. Idd als je een alleszeggende evaluatie van pads wilt doen moet je minstens 15 paard/ruiter combinaties hebben (liefst 150), moeten de pads blind getest worden (dus de ruiter weet niet waar hij op dat moment mee rijdt) moeten de paarden door een medische test heen evenals de zadels en moeten de mensen die alle objectieve en subjectieve maten interpreteren en vervolgens de conclusie schrijven ook nog blind zijn voor merk en zo nog wat vereisten. Reken het kostenplaatje maar uit :oo .
Maar dat wil niet zeggen dat een test die maar deels voldoet aan de eisen niet inzichtelijk kan zijn! Mochten jullie meer van dergelijke evaluties gaan doen dan wordt ik graag op de hoogte gehouden!

Mee eens elke test is nuttig .
maar de meeste tests komen met een product van de best betalende sponsor als beste uit de bus ,dus ook die van de tests met 150 combies ,die worden n.l uitgevoerd door de grootste sponsor.
als consument .............veel van deze tests zelf uitproberen,want er is al vaak wel een selectie gemaakt tussen goed heelgoed en slecht en dat is in jullie voordeel.
dus doe er iets mee ,en praat over de persoon dan achter de schermen ,want er zijn mensen die dit wel als leerzaam ervaren.

SamCo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-10 15:01

Wat zijn jullie allemaal vriendelijk tegen elkaar

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-10 16:39

Ik kan dus concluderen dat de NRHA pads van Continental zonder schoft uitsparing en geheel van schapenwol (onder en bovenkant) én leuk design én niet zo belachelijk aan de prijs ook wel o.k zijn!?