borsttuig

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

heathfield

borsttuig

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-10 18:28

hai :D

Mijn zadel schuift af en toen wat! komt doordat mijn pony absoluut geen schoft heeft!
en nogal rond is :+ het zadel dat ze nu heeft past prima!! ze loopt er super mee!
maar omdat ze zo rond is gaat het zadel we iets schuiven (links / rechts) het is niet super
storend. maar ik zou het zelf fijn vinden als er ook iet tegen is! anti schuifmatje ect. werkt
niet echt...

een bontje onder het zadel verpest de zadel vorm dacht ik :o
anders lijkt me dit ook wel een oplossing

anders dacht ik aan een borsttuig! werkt dat ook tegen schuiven!?
of alleen dat het zadel niet naar achter gaat!? bij de EJ stond dit:
•met extra riem over het schoft, voor een stabiele ligging!

iemand ervaring hier mee!?
alle reacties zijn welkom!
alvast bedankt :D

Vanky

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-10 18:32

een bosttuig is meer voor het springen en dat het zadel niet naar achteren glijd.
Misschien ligt het aan je zadel.Dan kun je een zadelmaker laten komen.
Afvallen is ook wel handing aangezien je pony nogal rond is lijkt mij :)

Ons zadel glijd ook als je niet goed aansingelt.
Dus misschien zit je singel te los?

Mizora

Re: borsttuig

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-10 19:14

Een borsttuig kan inderdaad helpen, maar ik zou eerst kijken of je er eentje kan lenen want ze zijn toch vrij kostbaar en straks is het niks.

Vanky

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-10 20:21

Mizora schreef:
Een borsttuig kan inderdaad helpen, maar ik zou eerst kijken of je er eentje kan lenen want ze zijn toch vrij kostbaar en straks is het niks.

als je er besluit een te kopen (met schoft stuk natuurlijk anders helpt het bijna niet) zou ik er een 'zonder' elastiek kopen. anders kan het zadel alsnog schuiven

x_Milou

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-10 12:05

Op een pony zonder schoft schuift heel veel, bijna alles eigenlijk. Mijn pony is ook zo'n rond balletje en ik gebruik er een Kavalkade dekje voor. Dat heeft antislip en je kunt het aan alle kanten opvullen. Ik heb het gekocht op aanraden van een MSCF zadelpasser. Hij gooit liever nergens iets onder (behalve een dekje) en hij had ons als hij dat wou ook een nieuw zadel aan kunnen smeren maar zei dat dit de beste oplossing was en ik vind dat het heel goed werkt.
Heb je je zadel nieuw gekocht? Dan kan de vulling wat gezakt zijn en zul je het een keertje op kunnen laten vullen. Een bontje zou ik absoluut niet doen, het maakt de kamer heel smal.

PB me even waarje woont, dan kan ik je misschien wel met die zadelmaker helpen, hij kan er vast iets van maken.

Biertabje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-10 14:03

zou ik wel voor iets gaan:

Afbeelding

heathfield

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-10 14:28

Biertabje schreef:
zou ik wel voor iets gaan:

Afbeelding

daar zit niet zo`n schofstukje bij (en zit alleen aan de singel) , help dat dan wel!?

Biertabje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-10 14:36

heathfield

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-10 15:08

Biertabje schreef:
deze zit volgens mij wel aan het zadel vast, maar ik zou ook zeker eentje nemen die an de singel vast zit
Afbeelding

en anders misschien deze los naast een borsttuig
http://www.equimatch.nl/_clientfiles//g ... 8/457G.jpg

een borst tuig zit aan de onderkant van de singel; en aan het zadel links en rechts vast. die onderste foto is toch allen zodat het niet naar achter schuift of ben ik nu dom :+

zouden er nog ander opties zijn anders dan een borsttuig :P

heathfield

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-10 16:06

iemand nog iets :o

_Babettee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-10 18:54

voor zover ik weet dient een borsttuig alleen maar voor tijdens het springen dat het zadel niet naar achteren schuift (maar ik weet er ook niet zo veel van) :+
Ik ken een pony waarvan het zadel ook naar links en naar rechts schuift maar die pony is ook wel ietsjes té dik :P
Ik wil je paardje absoluut niet beledigen maar heel misschien kan het zijn omdat je paardje ook ietsjes te dik is...Zeg het maar als ik er totaal naast zit hè !! :o

heathfield

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-10 10:31

babetta schreef:
voor zover ik weet dient een borsttuig alleen maar voor tijdens het springen dat het zadel niet naar achteren schuift (maar ik weet er ook niet zo veel van) :+
Ik ken een pony waarvan het zadel ook naar links en naar rechts schuift maar die pony is ook wel ietsjes té dik :P
Ik wil je paardje absoluut niet beledigen maar heel misschien kan het zijn omdat je paardje ook ietsjes te dik is...Zeg het maar als ik er totaal naast zit hè !! :o

je zit er absoluut niet naast :o
je is best rond :')
slanker is ze amper te krijgen :+ `sochtens half ruifje hooi. 1 uur in het land tot 5 uur!
+ elke dag rijden (uurtje/ of buitenrit van 3 uur) !!! ze krijgt geen kracht voer...
ik heb geen flauw idee hoe ik haar slanker moet krijgen :+ de bovenste foto`s op
m`n prfofiel zijn het meest recent!

maar ff ontopic:
ze is dus wel wat te dik, maar als ik met dubbel dekje rijd is het al veel minder!
te heeft een hooguitgesneden schoft deel in haar kamer! en ik let ar altijd op
als haar schoft vrij ligt (heeft ver in het verleden al een plek gehad!)

X_Loes_X

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-10 13:14

En als je er eens een zadelmaker na laat kijken?!?