welke singel?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

angelxroos

welke singel?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-10 09:06

omdat mijn vorige singel al oud begint teworden, wil ik over naar een singel met elastiek omdat ik gehoort heb dat dat wat vriendelijker was.. maar welke singel raden jullie aan? ik heb een veelzijdigheidszadel...

fjordnina

Re: welke singel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-10 09:10

Een singel met elastiek is op zich niet vriendelijker dan een andere singel. Daarnaast hebben de meeste (betaalbare) singels maar aan 1 kant elastiek en daardoor kan er een scheve belasting ontstaan.

Ik heb er 1 met elastiek, maar als ik zonder kon zou ik dat doen. Een van mijn paarden blaast haar buik echter zo op met singelen dat ik met een gewone singel niet bij de singelstoten kom.

Olikea

Re: welke singel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-10 09:17

Ik gebruik zelf de fra supersingel, en daar ben ik heel tevreden over.. je zit niet met de asymmetrie. Mijn boomloze zadel schoof nogal, maar blijft nu echt prachtig liggen.

En het grootste voordeel voor ons. Paard kan ineens wel stilstaan en normaal doen bij het aansingelen, terwijl hij dat bij andere singels niet kon.