Welke zweetdeken snelle vochtopname paard snel droog

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

2misty2

Welke zweetdeken snelle vochtopname paard snel droog

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-10 13:44

Hoi,

Ik ben opzoek naar een goede deken welke het paard snel droog krijgt.
Nu heb ik gehoord dat Wol de beste zijn. Iemand ideeen merken die erg goed zijn? En waar te verkrijgen.
Met dit weer is het natuurlijk hopeloos! Zweet en regen, daarna je gewone deken op is niet handig.
Nou ben benieuwd :D

_KellyAV

Re: Welke zweetdeken snelle vochtopname paard snel droog

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-10 13:50

inderdaad een wollen deken is dan het beste. Verder heb ik geen idee welk merk goed is. Heb zelf ook geen wollen maar wil er wel 1 dus ik lees even mee :)

2misty2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-10 13:51

Dat is goed :) dat heb ik inderdaad ook gehoord. Maar als ik er dan 1 ga kopen wil ik ook wel een goede dus ervaringen zijn welkom!

Akecheta

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-10 13:51

Wol is inderdaad goed, maar ook erg duur. Ik heb een zweetdeken van HarryHorse. Is een deken met hals. Deken is niet zo heel dik, maar hij neemt toch flink wat vocht op. Prijs zou ik echt niet meer weten, heb m namelijk al een paar jaar.
Wat je ook kan doen is een gewone (mensen)bed-deken gebruiken. Over het paard heenleggen, dekensingel erom heen, en zo het paard op laten drogen. Dus als je nog een oude deken thuis hebt, dan ben je helemaal goedkoop uit.
Succes ermee!

showteam

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-10 13:59

Ik heb zelf een wollen zweetdeken, het zijn meestal niet de mooiste met leuke kleurtjes enzo :P maar hij doet prima zijn werk! Ik ben er erg tevreden mee.
Merk weet ik zo niet ik heb hem jaren geleden via marktplaatst gekocht misschien moet je daar eens kijken als je een wollen wil scheelt enorm in prijs ook :)

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-10 19:19

Ik vind Eskadron Dralon dekens echt super, zijn wel erg aan de prijs, maar ze doen hun werk goed en d'r zijn leuke kleuren van.

Myour

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-10 19:21

Rambo Helix Stable :) geweldig!

Christah

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-10 23:43

Ik ben zelf ontzettend enthousiast over teddyfleece.
Heb er een van Harry's Horse. (Superdeken! Ben eigenlijk helemaal geen fan van de kwaliteit van HH, maar deze deken is een toppertje! Halve hals die je terug kan vouwen. Goede pasvorm. Afneembare buiksingels en bilkoorden. En doet z'n werk fantastisch. :D )

Neemt echt super snel heel veel vocht op. Niet te vergelijken met andere fleecedekens die ik heb gehad. :-)
De teddyfleece deken krijgt zelfs een drijfnat paard (met enorm dikke vacht) kurkdroog en de deken voelt dan aan de onderkant nog echt helemaal droog aan. Waardoor je hem dus ook rustig wat langer op kan laten liggen.

zodiacje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-10 03:49

Ik moet zeggen dat ik twee zweetdekens heb maar het liefste mijn Lidl grijp. Die werkt bijzonder snel. En dat voor een tientje :D

2misty2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-10 10:33

Thanks :D De teddey fleece heb ik gehad inderdaad voor mijn vorige paard wat ik reed. Alleen heb gehoord dat echt wol beter is. Mensen nog meerdere ervaringen met dekens? Bepaalde merken?

Leonieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-10 11:53

Ik heb een zuiver scheerwollen deken op voorraad van Equiline. Deze neemt onwijs snel vocht op en je paard blijft heerlijk warm.

Het is door de kwaliteit en het gebruikte materiaal (zuiver scheerwol en geen goedkopere wol mix waar veel dekens van worden gemaakt) wel een behoorlijk dure deken.

lonnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-10 21:31

ik heb sinds kort de New Market deken van Rambo, echt helemaal super. Moie dikke kwaliteit en mijn paard s echt na 10 minuten droog!

xxmarinthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-10 12:14

ik heb een leuke wollen van www.dekroo.nl
met streepjes doet t prima !

ColeredByMac

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-10 15:56

Ik heb er heel lang 1tje gehad van Pagony (van divoza geloof ik).
Was echt n hele fijne deken, maar mn paardje heeft hem ooit een keer helemaal gesloopt.
Heb nu een fleece deken, werkt ook goed, maar met die wollen was ze veel sneller droog.