Prolite pad bij naar voren schuivend zadel?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Elisa2

Prolite pad bij naar voren schuivend zadel?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-10 12:08

Ik heb een zadel die naar voren schuift bij het doorzitten bij m'n paard en dan op de schoft drukt.Nu weet ik dat het zadel dan niet goed past en ik ben al aan het sparen voor een andere.Maar ik vroeg me af of een prolite pad als tijdelijke oplossing kan dienen tegen het naar voren schuiven? Mijn paard is heel smal achter de schouders,heeft een kuiltje achter de schoft en is overbouwd waardoor het zadel dus op de schoft gegooid word.

Lilly79

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-10 14:39

Dat zou idd een tijdelijke oplossing kunnen zijn. Als het zadel op de schoft ligt zou ik eentje nemen die aan de voorkant dikker is.
Heeeeeeeel toevallig heb ik er nog zo een liggen ;) Ik gebruik het pad niet meer omdat ik een ander zadel heb gekocht. Dus laat maar weten mocht je interesse hebben...

Edit, zie net dat je al gepbt hebt... :+

x_Milou

Re: Prolite pad bij naar voren schuivend zadel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-10 21:01

de dekjes van Kavalkade zijn ook fijn, je kunt ze opvullen waar je wilt, en ze komen dus misschien nog eens vaker van pas. Ze zijn wel redelijk duur maar Prolite krijg je ook niet bij een pakje boter :+

Schangah

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-10 21:53

Met zo een groot zadelprobleem zou ik zelf niet zo maar een pad eronder leggen zonder advies. Is er een zadelpasser bij je zadel geweest?

Ik weet niet hoe lang je moet sparen maar is het niet beter om niet te rijden en je paard aan de longe te trainen om de rug te laten herstellen (eventueel ook de rug te laten behandelen).

pearlie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-10 21:56

Ik rijd met een prolitepad omdat mijn zadel anders te laag ligt en op de schoft drukt. Als ik mijn zadel echter niet goed vast maak (singel te los) dan schuift de pad naar achter. Ik denk dus niet dat de prolitepad kan voorkomen dat je zadel naar voren schuift, maar het eerder zal verergeren!

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-10 14:14

Schangah schreef:
Met zo een groot zadelprobleem zou ik zelf niet zo maar een pad eronder leggen zonder advies. Is er een zadelpasser bij je zadel geweest?

Ik weet niet hoe lang je moet sparen maar is het niet beter om niet te rijden en je paard aan de longe te trainen om de rug te laten herstellen (eventueel ook de rug te laten behandelen).

Hij heeft geen rugproblemen,zo erg is het gelukkig niet.Ik ga er nog wel een zadelpasser bij halen voor advies.Het gaat om een paar maandjes.
Thx Pearlie voor je reactie,mijn zadel schuift voornamelijk omdat mijn paard onder/naast de schoft heel smal is en het zadel daar dus niet achter kan blijven liggen.

pearlie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-10 11:52

Elisa2 schreef:
Schangah schreef:

Hij heeft geen rugproblemen,zo erg is het gelukkig niet.Ik ga er nog wel een zadelpasser bij halen voor advies.Het gaat om een paar maandjes.
Thx Pearlie voor je reactie,mijn zadel schuift voornamelijk omdat mijn paard onder/naast de schoft heel smal is en het zadel daar dus niet achter kan blijven liggen.

Dan zou het inderdaad misschien wel kunnen helpen om een prolite te nemen waarbij je de voorkant op kunt vullen. Maar ik zou het inderdaad ook even door eengoede zadelmaker laten bekijken. Die hebben misschien nog andere oplossingen.