Winterdekens met gladde voering

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Tatjanaa

Winterdekens met gladde voering

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-10 09:44

Hai,

Nu mijn zadeldilemma's eindelijk voorbij zijn, blijf ik bezig - nu alleen met dekens.

Mijn pony wordt elk jaar geschoren en komt dan ook onder de dekens. Afgelopen jaar viel mij al op dat de dekens met fleece/katoenen voering niet lekker lagen. Uitrijdekens met fleece zijn al helemaal een drama.. Door het bewegen schuiven alle dekens naar achteren of als ze niet kunnen schuiven gaan zij schuren.

Dit jaar viel het mij nog meer op. Mijn Bucas met fleecvoering ligt muurvast op mijn pony, dit lijkt mij niet comfortabel. Daarom ben ik nu opzoek naar dekens met gladde voering. Het deken moet voldoen aan de volgende eissen:
- 100% waterdicht en sterk
- In meerdere diktes te verkrijgen (light, medium, heavy)
- Geschikt voor brede paarden (bucas big neck kan net net)
- Brede halsopening met clipsluiting voor welke is te verstellen

Wie o wie kan mij helpen aan dekenmerken welke hieraan zullen voldoen?

Alvast bedankt :)

Tatjana

Hanneke184

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-10 09:50

Hai,

Ik heb op mijne een Rambo deken en een Rhino deken liggen. Hebben beide een gladde voering, krijgt ze ook geen schuurplekken van op de schouder.

Je zou eens kunnen kijken op www. horsewaredekens.nl

Succes!

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-10 09:51

Ik heb zojuist een Rambo deken binnengekregen die een mooie gladde voering heeft en ook clipsluiting, alleen is die niet te verstellen.
Ik heb de Rambo Original Light met leg arches en er zijn zowel onderdekens met gladde voering bij te krijgen, als de deken zelf in dikkere uitvoeringen. Onderdekens kunnen eraan bevestigd worden.

Er is ook een losse hals voor te krijgen, die er aan vast gemaakt kan worden.
Hij lag perfect op mijn haflinger, alsof die er voor gemaakt is. Jip is niet overdreven breed, maar de Bucas normaal lag niet mooi bij de voorkant, die sloot veel te hoog, dat doet deze niet.

stunning

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-10 09:52

De Pagony Tiger heeft ook een gladde voering en is in verschillende diktes en kleuren te verkrijgen :).
Ik zelf vind het persoonlijk een hele fijne deken!

shera

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-10 09:53

Inderdaad horseware! Ik heb Amigodekens met nylon aan de binnenkant. Niet belachelijk duur, fijne pasvorm en goede kwaliteit.
(je kunt voordelig bestellen bij Josie hier op bokt)

Ik heb een Groninger, dus ook een breed paard
Laatst bijgewerkt door Revanches op 15-10-10 10:26, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: 2 berichten samengevoegd tot 1.

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-10 09:56

Pagony had ik vorig jaar op mijn haflinger en ik vind de pasvorm van de Rambo echt veel mooier dan die van Pagony op mijn pony, die dus ook ietwat breder gebouwd is dan een gemiddeld paard.

annmary

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-10 09:57

Zoals sommigen hierboven al opperen, kijk eens naar de Horseware dekens, en dan wel de Rambo en/of Amigo XL. Deze zijn speciaal voor de paarden met een bredere hals aanzet (barokke paarden voornamelijk), misschien is dit wat voor de jouwe? Zijn als het goed is in verschillende diktes verkrijgbaar.

Rebell09

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-10 10:01

D Harry's Horse dekens hebben ook een nylon voering, heb je ook in verschillende diktes.
Bij mijn paarden zitten ze perfect en schuren niet!

aslo

Re: Winterdekens met gladde voering

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-10 10:34

Hier ook alleen nog maar Amigo's. Fijne dekens met gladde voering. Ook onze 'barokke' E heeft er 1 op (ongevoerde regendeken) en sluit super mooi aan bij de borst/hals. Als staldeken heeft hij trouwens zo'n (goedkope) Welkoop deken op, past prima en ondanks de stroeve voering geen last van een kale borst. No wordt hij niet geschoren, dus dat scheelt. Als je een paard scheelt, gaan de dekens met stroeve voering helemaal erg trekken vanwege die 'stoppelhaartjes'.

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-10 12:11

ik zweer ook bij horseware, meer bepaald de amigo reeks omdat ik in eerste instantie de andere te duur vond om "te proberen"

ik heb een smal gebouwd paard en ze liggen perfect, trekken nooit naar achteren en geven geen schuurplekken, ook ongeschoren niet.

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-10 12:14

De amigo's van horseware, absoluut.
Hier liggen ze ook op een breed paard, maar ook op normale sportpaarden. Ligt op beide super.

Tatjanaa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-10 12:37

Tatjanaa schreef:
Het deken moet voldoen aan de volgende eissen:
- 100% waterdicht en sterk
- In meerdere diktes te verkrijgen (light, medium, heavy)
- Geschikt voor brede paarden (bucas big neck kan net net)
- Brede halsopening met clipsluiting voor welke is te verstellen

Amigo deken worden het dus niet. De clipsluiting daarvan is niet te verstellen. Daarnaast denk ik dat de Amogotjes niet op de hals van mijn pony zullen passen. Het deken is gewoon meer geschikt voor een "normaal" gebouwd paard/pony.

Pagony, zelfde verhaal als Amigo qua voorsluiting. Daarnaast heeft de ervaring geleerd dat deze dekens niet bijster sterk zijn..
HH dekens heb ik afgelopen jaar ook gehad. Deze zijn te smal voor, hebben geen gladde voering (alleen 0gram, maar deze gebruik ik niet) en zijn binnen een week in 1000 stukjes verscheurd :+

Rhino dekens hebben nu wel mijn interesse gekregen! Deze ga ik ook zeker bekijken als ik naar een ruitersportzaak ga! :)

Iemand trouwens ervaring met dekens van Equimach? Deze importeert veel uit de UK en vaak zijn dat wel kwalitatief goede dingen.

x_Quinta_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-10 12:39

ik heb laatst in een tentenkamp van Lamicell 'ludo Phillipaerts' gevonden. Koste daar iets van 45 euro. Dus niet te vergelijken met Rhino/Rambo

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-10 12:42

Amigo ligt hier op een Fries, dus geen normaal gebouwd paard.
Veel dekens past ze niet omdat ze bij de borst te krap zijn.
Ik zou het een kans geven als ik jou was, maar dat is je eigen keuze.

aliealie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-10 12:45

Amigo dekens, toppie. zijn in meerdere sterktes en diktes verkrijgbaar. Zelf combineer ik ze dan in de koude winterdagen met de duo-liners van Rambo eronder, die je er achter aan vast kunt klikken.

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-10 12:46

idd alle dekens die ik heb met verstelbare borst gespen gaan er bij mij uit. of ze staan open of ze zitten te strak, dus die zijn allemaal de deur uit.
rambo heeft voor echt brede paarden ook een borstverlenger, maar ook een reeks voor quarters en de XL reeks, maar ik dach took geen verstelbare borstgesp

Samo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-10 12:50

annmary

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-10 12:58

Geen enkele deken van Horseware heeft volgens mij een verstelbare borstsluiting (of ik moet een model gemist hebben?), maar meestal ook niet eens nodig vanwege de echt goede pasvorm. Zou als ik jou was dan wel kijken voor een XL versie, anders zit je alsnog met de te smalle voorkant denk ik.

Akecheta

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-10 14:22

Hallo TS
Ik heb een tinker, dus da's ook geen smalle jongen.
Bij hem liggen de weatherbeeta's het beste. Hebben een gladde voering en zijn te krijgen in verschillende diktes. Ik ben er heel tevreden over!

Syberdepiep

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-10 08:17

HH heeft ook een wat stevigere uitvoering, de Pro outdoor. Deze zijn in 200 en 300 gram met gladde binnenzijde, erg sterk en breed genoeg voor m'n fries. Ideaal, gaat al 2 seizoenen mee.

taverno

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-10 08:21

Mijn weatherbeeta(landa) gaat dit jaar voor de vierde winter op.
Superdeken,heeft ook een gladde voering.

Martine_Levi

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-10 08:41

Ruiterwinkel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-10 08:46

Ola,

wij hebben ook heel fijne dekens in het assortiment, gladde binnenzijde en liggen als een huis! Verkrijgbaar in 200gr en 300gr, 100% wind- en waterdicht, tegen een mooie prijs! Kijk zelf maar eens: http://www.deruiterwinkel.nl/a-13526473 ... r-of-300gr.

Het is nog een vrij nieuw merk, we hebben er vorig jaar veel dekens van verkocht met 100% tevredenheid! De pasvorm en kwaliteit is gewoon super!

Succes!

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-10 09:00

De waterdichte versies van Dominick hebben inderdaad ook een gladde voering en zijn vrij ruim aan de voorkant, waardoor ze niet of nauwelijks schuren en trekken.

zilano

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-10 19:23

De dekens van Paardenboulevard hebben allemaal een gladde nylon voering en een verstelbare borsluiting.

www.paardenboulevard.nl