leuk he een borst beschermer :(

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

_KellyAV

leuk he een borst beschermer :(

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-10 07:24

heeey bokkers!

Mijn paard begon schuurplekken te krijgen van zijn deken dus ik had een borstbeschermer voor hem gekocht. Maar nu heeft hij een paar bulten bij zijn ruggegraat door die borstbeschermer. Er zit zo'n elastieke band in en dat loopt daar precies overheen. En op andere plekken zit het niet. Het komt niet door het zadel want voordat ik die borstbeschermer had had hij het niet. Dus dat rot ding gaat mooi niet meer om! :( Straks is mijn paard naar de knoppe en daar heb ik geen zin in. ;)

chivaldi

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-10 07:29

heb hetzelfde gehad ook aangedaan conclusie: paard had geen manen meer op plek waar dat ding zat en ze had zulke mooie lange manen |( ook hier geen borstbeschermer meer

_KellyAV

Re: leuk he een borst beschermer :(

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-10 07:32

het zijn nog niet eens zijn manen, al worden die al wel wat rafelig.
Maarja mijn paard heeft nu wel iets van 4 bulten bij zijn ruggegraat door dat rotding. Dat ding gaat nooit meer om!

Heeft jou paard nu nog steeds schuurplekken of niet?(zonder bb)

chivaldi

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-10 07:39

op de borst of de manen?
op de borst lichtjes maar ze staan ook nog maar onder 150 grams

_KellyAV

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-10 07:48

op de borst.

Die van mij had het met zijn regendeken maar ik heb hem nu onder een 100 grams staan dus ik weet niet of hij daarvan schuurplekken krijgt. ik hoop van niet.

liefie_love

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-10 07:48

ooei denk asjeblieft om die rotdingen! :(
ik had em idd ook opgedaan tegen het schuren, en van de ene op de andere dag was haar hele schoft opgezwollen en dit is later opengegaan. direct de beschermer af, maar het deken durfde ik ook niet meer op te doen omdat ze erg veel last had. dus daar stond ze dan lekker geschoren in de kerstvakantie in de sneeuw zonder deken :S wat was ik kwaad. desbetreffende winkel gebeld enzenz. DA die niets "kon"doen en nu 1 jaar en 10 maand! later heeft ze nogsteeds een plekje op de schoft waar nog geen haar groeit.ik kan nu na een jaar wel weer rijden maar moet het erg goed in de gaten houden! :(:)

aslo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-10 07:49

Zijn idd ondingen, hebben er ook heel slechte ervaringen mee.

ElCamino

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-10 07:52

Als je gewoon goed passende dekens koopt heb je er geen las van. Het is niet de oplossing van het probleem dat ding.
Je kunt ook een sleezy omdoen uit de western, die zit om het hele hoofd en heeft geen vervelende randjes etc, maar ook alleen als hij goed past.

Zelf heb ik ze geprobeerd en uiteindelijk dekens gekocht met de juiste pasvorm ( en ik dacht al dat ik goede dekens had...not dus) en het probleem was weg.

_KellyAV

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-10 07:56

jeetje, dan heb ik liever een paar kale plekken.
Misschien dat ik hem nog laat scheren als zijn vacht heel dik wordt.
Maar dat ding gaat never nooit meer om! Desnoods maak ik zelf een borstbeschermer van fleece ofzo

Ik heb 1 regendeken die een beetje groot is daar is het waarschijnlijk ook van gekomen, maar ik weet niet of hij het bij die ander ook had omdat ik een bb omhad. Maar als ik die deken omdoe maak ik er wel een stuk fleece in.

Ceasar2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-10 08:02

Dat is precies de reden dat ik nooit aan een BB ben begonnen. Mijn paard had ook altijd schuurplekken op de borst en dit werd me ook door iedereen aangeraden, niet gedaan uiteraard. Na 1 winter andere dekens aangeschaft en probleem was over.

catalyst1

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-10 08:02

Fleece is juist de boosdoener.Door het fleece gaat de deken schuren/trekken. Ik had een deken met fleecvulling,heel de manen kapot en schuurplekken.Nu een deken met gladde vulling en probleem is weg.

_KellyAV

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-10 08:07

oh naja dan maar schuurplekken. Als heeft hij het niet van deze deken die nu op ligt. die past namelijk goed.

Syberdepiep

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-10 08:23

Daarom heb ik ook altijd HH Highlinerdekens bij mijn paard om. Die hebben zo'n minihals tegen drukken op de schoft en zijn GLAD van binnen. Dat schuurt niet omdat het over de schouders glijd. Voor buiten heb ik zo'n HH Pro buitendeken die is ook glad van binnen en glijd ook goed mee met de bewegingen. Nooit geen last van schuurplekken. M'n vorige merrie had ook een BB maar ook witte plekken van het elastiek gekregen op d'r ruggegraad. Aangezien m'n huidige paard gitzwart is wil ik het risico met witte plekken haar niet nemen, maar op deze manier gaat het prima.

Gimmick11

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-10 09:01

hier ook slechte ervaringen met de borstbeschermer! De borst bleef wel mooi, maar de schoft en manen gingen kapot!
Wat een rotding!

Nu heb ik dekens met nylon gladde voering, en nergens meer last van!

Akecheta

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-10 09:05

Hier ook geen borstbeschermer mee. Mijn paard heeft best lange haren (is een tinker). Die haren staken door de borstbeschermer heen ( je zag echt stekeltjes aan de buitenkant). Als mijn paard bewoog dan braken de stekeltjes af. Helaas werd mijn paard, door de borstbeschermer, kaal. Een goed passende deken is echt veel beter.

aslo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-10 10:24

Wij gebruiken nu alleen dekens die van binnen geheel gevoerd zijn met 'nylon' dus die gladde stof (Amigo bijv.). Dat gaat stukken beter. Idd dekens met gewoon stof gaan schuren bij de borst.

lonnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-10 10:25

ik gebruik idd ook alleen Rhino dekens en neregns meer last van. Bovendien passen die dekens ook gewoon super. BB zijn idd ondingen!

Utan

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-10 10:28

je hebt nu toch ook die fleece horsescarfs van hv polo? Misschien is dat iets?
AfbeeldingAfbeelding

Little_pony

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-10 10:30

die borst beschermers zijn ondingen, ik had hem bij mijn paard omgedaan, kapotte schoft na een dag, toen heb ik er een bontje in genaaid zodat dat stukje op de schoft lag, nou hielp niks want ze verschuiven ook nog eens. Voor mij geen BB meer, ik wacht nu op m'n Rambo deken en hoop dat ie daar geen plekken meer van heeft.

JoVD

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-10 12:16

Gewoon een dikke onderlap van rustbandages tussen het deken en de borst van het paard steken, als je het over en half onder het deken laat hangen blijft het perfect op zijn plaats

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-10 12:19

ik heb tot hiertoe nog geen positieve verhalen over borstbeschermers gehoord.
vriendin 1 haar paard kreeg vochtbultenop de rug waar de elastiek kwam en achteraf toen de elastiek vermaakt was en dus veel losser was, is de huid eerst losgekomen en daarna zo'n mooi witbehaard plek voor in de plaats
vriendin 2 had 2 paarden met een open geschuurde schoft na de vriesperiode
vriendin 3 haar paard had nog steeds 2 grote kale plekken op z'n borst/schouder, dus ja waarom doe je het dan aan...

_KellyAV

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-10 13:49

Utan het gaat meer om zijn schouder zegmaar waar het bot een beetje uitsteekt om het zo maar te zeggen dus ik denk dat deze niet veel nut heeft ;)

Voor mij geen bb meer! :)

elibeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-10 13:53

vind t ook ondingen... die van mij had er ook een drukking van, nu jaren later nog steeds een kale plek. beest had nog nooit een drukking gehad en dan door zo'n stom ding wel..

denise896

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-10 14:02

Wat ook helpt tegen schuurplekken is het smeren van baby-olie! Het werkt echt en ruikt ook heerlijk :D

elibeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-10 14:18

denise896 schreef:
Wat ook helpt tegen schuurplekken is het smeren van baby-olie! Het werkt echt en ruikt ook heerlijk :D

haha lijkt me niet verstandig op een schimmel :o