Euroriding Diamant of Kieffer Wien DL Professional?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

SandraC

Euroriding Diamant of Kieffer Wien DL Professional?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-10 18:09

Ik heb nu twee dressuurzadels in bruikleen waar ik tussen kan kiezen:

- Een Euroriding Diamant
Ligt goed op paard, lekkere zit, veel kniewrong, zit wel gedwongen

- Kieffer Wien DL Professional
Ligt goed op paard, ook wel een lekkere zit, meer vrijheid in het zadel, platte kniewrong

Ze zitten allebei lekker. Van de ene kant is die gedwongen zit lekker, maar van de andere kant is een zadel met meer vrijheid ook wel lekker.
Welk zadel zouden jullie aanraden?

LoveLita

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-10 18:44

Ik heb een Kieffer Wien DL Professional. Vind het een erg fijn zadel :j Al begin ik nu de kniewrongen wel te missen, maar daar wil ik dikkere onder gaan laten plaatsen en ik verwacht dat ik het dan echt een HEUL fijn zadel ga vinden!
Euroriding Diamant vind ik ook fijn, maar de Kieffer trekt mij meer vanwege de minder 'gedwongen' zit. Ik ben gewend om heel erg zelf te moeten zitten en kon dus echt niet fijn rijden op de diamant omdat ik zo vast zat.

Het is maar net wat je eigen wensen zijn :)

3uitenbeenJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-10 20:20

Ik heb zelf al 10 jaar plezier van mijn euroriding diamant en hij ziet er nog steeds prima uit ook!!
Vindt het juist heerlijk dat je je onderbeen kunt 'vast' leggen en ik voel me niet gedwongen zitten verder, wel lekker diep en rechtop in het zadel.
Misschien kun je een ander vragen op welke je netter zit.