kerst outfit

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

abeltje_xx

kerst outfit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-10 10:38

zie ook dit topic: [HAR] sinterklaas outfit

omdat ik het ontzettend leuk vind rond deze tijd om in thema te rijden :D
met kerst zou ik graag lekker in kerstoutfit rondrijden. nou heb ik al een kerst dekje en kerst bandages. allebei gemaakt van rood fleece en wit "bont". daarnaast heb ik drie "bont"gevoerde stroken ( weet ook niet hoe ik het moet uitleggen, zie schets) met belletjes die om het hoofdstel kunnen. nou vind ik het zo heel leuk natuurlijk, maar eigenlijk wil ik een beetje richting het arreslee gevoel gaan. dus wil ik nog een mooi borsttuig met belletjes en een achterhand-dinges met belltjes. misschien maak ik ook belletjes aan de bandages, maar ik weet niet of dat wel leuk is.
probleem waar ik mee zit is materiaalkeuze en dat ik nog niet zeker ben hoe ik het wil doen. wel of geen bontonderleggen in het borsttuig en achterhand ding, hoe het bevestigen aan het dekje, of zadel. waar het van te maken en waar vind ik alle spullen.
en natuurlijk zijn alle suggesties voor mijn kostuum ook van harte welkom :P

ik heb een schets gemaakt zodat je ongeveer kan zien wat ik bedoel. ik vindhet rode fleece wel leuk, maar weet niet hoe stevig dat is voor een borsttuig en achterhandding. misschien kan ik daar beter iets anders voor gebruiken dan fleece. anders flubbert het zo.
gelukkig hoeft het pas na 5 december af te zijn, we gaan eerst nog als amerigo en piet :D

zie hier de schets:

Afbeelding

kleinvosje

Re: kerst outfit

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-10 10:43

Zag net ook je sint-topic, maar mag ik even zeggen dat ik jaloers ben op je tekenkunsten? Ziet er geweldig uit! Ik vind alleen je Sint outfit echter, aangezien de kerstman geen paard heeft maar een paar rendieren!

arans

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-10 10:47

Wat leuk! ik zo ook graag zoeits maken, maar waarmee je dan ook kan mennen. Maar ik denk dat je schets aardig compleet is. En idd, zo mooit tekenen kan ik nog niet eens, laat staan simpel schetsen.

abeltje_xx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-10 10:49

vinden jullie het echt mooi? ik heb het echt in 2 minuten geschetst, met pen nog wel :P

maar goed, ja ach, helaas kan ik makkelijker aan fleece en belletjes komen dan rendieren, die mij volgens mij ook niet dankbaar zijn als ik erop ga zitten :P

arans: ja ik ging een beetje voor dat arreslee gevoel. ik denk dat je met zoiets ook leuk kan mennen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-10 10:52

AAah mooie tekeningen maak jij! :o ik vind het echt mega leuk! ik vind wel dat er ook belletjes aan de teugels moeten komen hoor!

Lon83

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-10 10:53

Erg leuk idee! Kan je voor de stevigheid niet nylonband gebruiken, en daar fleece als een soort 'hoes' omheen maken? Ook nog zachter voor je paardje!
Verder misschien nog een kerstig-oornetje/ mutsje voor t paard?

edit: nog een idee na nogmaals bekijken van je tekening: ik zou het achterstuk/ de broek vastmaken aan singelstoten. Beugelriemen bewegen waardoor je misschien wel onbedoeld druk 'achter de billen' geeft zeg maar, en het zou lelijk kunnen trekken aan je dekje. Succes!! Krijgen we ook foto's te zien als t af is?

Ayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-10 10:56

erg leuk idee! :D
zou alles wel met bont onderleggen, vooral het borsttuig, lijkt mij wel het fijnst voor je paardje maar ook het mooist.
het 'achterwerktuig' (tja hoe zeg je het anders? :P ) zou ik bevestigen aan de singelstoten, is het handigst maar ook het stevigst.
voor het borsttuig zal ik een ring gebruiken, en geen schildje denk ik, lijkt mij mooier staan.
ik denk niet dat ik dat 'flapje' op je paard zijn billen los zou laten hangen, misschien kan die er niet zo goed tegen ? maar lijkt me ook niet erg mooi staan als het gaat waaien, dan waait het alle kanten op en met die belletjes eraan word dat al helemaal mooi.. :=
denk dat ik dus die flap weg zou laten en dat stuk dat achter de kont loopt iets lager (en ook wat losser dan) achter de billen langs zou laten lopen.
zou ook geen belletjes aan de bandages doen, word denk ik iets te veel gerinkel.. haha, maar dat is maar net aan jou hoe ver jij wilt gaan :P
heb geprobeerd beetje via het plaatje al je vragen te beantwoorden hoe ik het zal doen, maar het is natuurlijk jou idee :) !

abeltje_xx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-10 11:05

ik dacht erook aan om alles maar met bont te doen. dat hoort er toch wel een beetje bij met kerst.
ik weet alleen niet hoe ik het met de bevestiging ga doen, denk inderdaad dat het niet stevig zit aan het dekje, maar ik wil ook niet dat dat ding dwars door mijn dekje loopt naar de singestoten.
ik denk ook dat een ring mooier is.dat flapje weet ik nog niet, kwa geluid en wapperen kan ze het wel heben, we rijden regelmatig hier in rond:

Afbeelding

ik denk dat dat dus geen probleem moet opleveren, dat oosterse kostuum maakt ook flinke herrie ( muntjes en belletjes)
hoe het met waaien staat... dat weet ik niet, maar ik ga er niet mee rijden inde bak, alleen door het dorp, dus ik zal niet volop in de wind staan. het is wel iets waar ik nog niet eerder aan had gedacht, dus bedankt daarvoor :P

ik denk ook dat de belletjes aan de bandages too much worden, arm paard, kan ze niks meer bewegen zonder te rinkelen _O-

sophie444

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-10 11:09

wat leuk dit! ik heb in de kerst een wedtrijd en dan moet je ook in een kerstoutfit, iemand een idee? Het is btw een ijslanderwedstrijd.

abeltje_xx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-10 11:15

ik kan je het eindproduct altijd uitlenen _O-

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-10 11:16

een kerst set als in dekje , neusbont met belletjes , gewei en bandages heb je al voor 39.85 , evt zelf een kerstmuts over je cap heen en klaar is kees , uh abeltje

abeltje_xx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-10 11:32

ik heb al een dekje, bandages en die dingen aan het hoofdstel ;)ik zat voor mezelf trouwens te denken aan zo'n kerstjurkje en dan een kerstbroek, met gewoon mijn laarzen eronder. kerstmuts en klaar id.

Shanelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-10 11:39

Zo, nou mijn mond valt echt open hoor! Jij hebt talent joh! Heb je dit echt op 2 minuten geschetst?
Ik kan je jammer genoeg niet verder helpen, kon het gewoon niet laten om WAUW te zeggen :P
Heb je geen linkjes of gewoon foto's van je outfits? Erg leuk om zien!

Bzoem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-10 11:41

Kan je niet een soort gewei maken voor op het kopstuk? Dan lijkt ze toch een beetje op een rendier :P
Heb zelf ooit zo'n rendier-diadeem over het kopstuk geplakt, paste precies. Je moet alleen goed uit kijken dat het niet te veel druk geeft in de nek en dat het haar oren niet echt in de weg gaat zitten.
Over de broek, als je dat toch vastmaakt aan de singelstoten, kan je dat stuk wat over je shabrak komt in dezelfde stijl als je shabrak maken. Dus dat laatste stukje niet met bont ed onderleggen maar alleen met rood fleece. Dan valt het wat weg in je shabrak misschien.

Ik weet niet of je paard er problemen mee heeft, als je andere outfit zie denk ik van niet maar toch, maar als je die broek zo los aan de singelstoten doet, kan deze dan niet opspringen tijdens een galop sprong bijvoorbeeld? Of ga je toch niet galopperen? Aan het shabrak vast maken is dan stabieler denk ik, iig als je shabrak stevig is en goed ligt. Maar misschien is dit helemaal geen probleem en blijft het gewoon goed liggen zo. Wilde het wel ff gezegd hebben :o

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-10 11:49

ik zou voor de stevigheid ipv alleen fleece, een reep fleece op een rood lint naaien. misschien ringetjes op je dekje en een stukje velcro voorzien aan de linten die je door de ringetjes kan steken.

of misschien juist een uitrijdekentje waar je de stroken kan op vastnaaien, gaat alleszins niet zo hard wapperen bij wind

en idd mooi voor snel geschetst te zijn, kan ik alleen maar jaloers op zijn :p

abeltje_xx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-10 12:00

Bzoem: nee ik ga niet galopperen, ik ga door het dorp, dus meer dan stappen of een kort drafje gaat niet gebeuren.
mij lijkt het dan ook netter aan het dekje, maar ik moet gewoon even kijken hoe het het makkelijkst. is. die tip van wegwerken ga ik wel onthouden.

Anne_mieke88

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-10 13:39

Haha wat een leuke tekening zeg:P

de neus is in verhouding wel btje klein, maar neemt niet weg dat het mega leuk idee is...

Ga je dit meer maken en verkopen want wil ook wel kert outfit....Heb al rendiermuts voor me knol:P

abeltje_xx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-10 13:49

ik had eigenlijk niet erover nagedacht om het te verkopen, maar wie weet. is er interesse voor dan ? :D

Anne_mieke88

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-10 14:16

Dat harnas voor en over de kont heen vind ik wel een gaaf idee:D
Als het niet te duus is heb ik wel interesse (mits ik eerst een exemplaar op die van jou heb gezien:P)

abeltje_xx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-10 14:50

ik zou mijn god niet weten hoeveel het gaat kosten. ik probeer niet te duur uit te komen. en dan arbeidskosten... pfff, voor zoiets als dit zou ik denk ik 30-40 euro vragen. ligt een beetje aan wat ik zelf uitgeef. maarja ik heb hier het dekje en de bandages al. alles bij elkaar....
ik heb hier nog nooit over nagedacht jongens!! ik weet dat helemaal niet :D nooit gedacht dat mensen dit van me zouden willen kopen.

AGarcia

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-10 15:14

WAUW!!
Ik heb niks toe te voegen maar echt: WAUW!
Als ik jouw was:
bedrijfje starten in verkleedspullen voor ruiter&paard :)
Kijk eerst of er animo voor is :P
WAUW!
Ik wacht wel tot kerst op foto's :)
(misschien je mobiel/mp3 beetje opvoeren en jingle bells afspelen? of diegene die meeloopt mits er iemand mee loopt)

foxy80

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-10 18:28

abeltje_xx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-10 18:33

foxy80

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-10 18:38

Ja hé
Toen ik ze zag had ik gelijk zoiets van "This is so cute I'm gonna dieeeeee!"

abeltje_xx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-10 18:40

foxy80 schreef: