ik ben op zoek naar kleine zadeltassen om links en rechts achter/naast mijn zadel te hangen. de meeste zadeltassen hebben het formaat van een A4-tje; veel te groot voor mij. alles klotst alle kanten op als je ze niet voldoende opvult. ze moeten ook te bevestigen zijn aan mijn singelstoten zodat ze redelijk goed "stil" blijven liggen in een galopje. een handige sluiting is ook een prettig.... wie o wie heeft tips en ideeen?!
rakni
Geplaatst: 11-10-10 19:06
ik vind de tassen van stowaway heel fijn! ze hangen dicht aan je zadel en klossen dus minder.
tamary
Geplaatst: 11-10-10 19:07
Wat wil je erin doen? Voor flesje water en een boterham heb je genoeg aan een dekje met opgenaaide tassen. Voor andere tassen (meer gewicht) kan je kijken bij een legerdumpzaak voor minutietasjes.
kunnen de zadeltassen van stowaway ook achterop een gewoon veelzijdigheidszadel hangen? ze zijn ook vrij prijzig. ik heb drie weken geleden bij horse & lady de simple-voor zadeltas besteld. zoiets had ik eerder en die heb ik gewoon achter gehangen ipv voor beviel prima. deze is echter kwijtgeraakt toen ik hem ter reparatie aan heb geboden bij een ruiterzaak! van Horse & lady hoor ik niets meer; vreemd hoor. daarom nu toch verder kijken. wat moet erin: wat eten, drinken, halstertouw, geld, een bodywarmer... gewoon wat klein spul voor als je een dagje weggaat. minutietasjes? heb je daar ook een site van? heb er zo geen beeld bij..
ik heb gekeken op haar site. zij heeft / maakt voornamelijk tassen om voor het zadel te hangen. ik vind het wel heel fijn als ze achter hangen. zou ze die ook kunnen maken? kan haar eens mailen.
Je kunt ook een dekje nemen waar de tassen al op genaaid zitten,erg handig en geen geflapper tijdens het rijden.
tamary
Geplaatst: 11-10-10 19:25
Spelfout denk ik. Zijn tasjes die het leger gebruikt voor kogels. Hier gaat een halstertouw aan het halster/halsband en vast aan ring voortuig of zadel (makkelijk grijpen en vastzetten onderweg) bodywarmer/jas gaat opgerold in de lengte met 2 touwtjes vast aan de ringen achterop. Geld en mobiel zitten in reportersvestje wat ik eigenlijk altijd aan heb bij de paarden. Flesje water en brood gaan in de tasjes op mijn dekje. Echte zadeltassen gebruik ik niet bij een rit waar ik lunch voor meeneem.
ik heb dabo net gemaild... echt spannende zadeltassen heb je inderdaad niet nodig voor wat kleine dingen. mijn vorige tasjes bevielen daarom erg goed (A5 formaat).
die tassen had ik al een tijd. echter tijdens het draven kon er nog wel eens iets uit wiebelen omdat ze niet echt helemaal dicht konden (1 flap eroverheen die met 1 klip werd vastgemaakt dus links en rechts daarvan was wat ruimte). de plaatselijke ruiterzaak had wel ideeen zodat er niets meer uit kon komen. ze zijn hem echter kwijt geraakt. ik vind het wel ideaal om de zadeltassen op de sjabrak te laten rusten. als je ze goed vastkunt maken (ook aan de singelstoten) dan liggen ze daar wel fijn; sjabrak vangt ook wat geschud op. vandaar dus dat ik de kleine voortassen achter gebruikte.
oplossing ruiterzaak; hier heb je andere zadeltassen; A4 formaat en dus veel te groot voor ons. of stuur ons de rekening maar van nieuwe tassen (binnen de perken denk ik)
is echter een beetje onhandig nu daar we komende weekend twee dagen op de veluwe gaan rijden (vanuit het verre zuiden)
hoe bedoel je? hang je de kleine voortassen van dabo weleens achter?