Mijn paard draagt regelmatig een greenquard (grasmasker) en daarbij is een halster nodig, die dus ook regelmatig word gebruikt. Wie kan mij tips geven over nou een fijn en zacht halster?
Alvast bedankt!
Totje5mei
Geplaatst: 10-10-10 13:48
Ik zelf heb een anky halster lekker zacht.. Ook een halster met fleece of bont achter de oren en op neusriem is heel zacht.
Ireen_
Geplaatst: 10-10-10 17:03
Voor mijn pony kocht ik altijd een onderlegd full halster (ze had zelf cob) die verstelbaar was bij de neus en daar deed ik lamsvelletjes omheen. Door de lamsvelletjes wordt het halster wat kleiner en het is belangrijk dat ze genoeg ruimte bij de neus hebben om te eten/hun kaak te bewegen zonder dat het halster knelt of schuurt.
Ik vond het handig een goedkoop halster erbij te kopen die zowel op de neus, als achter de oren verstelbaar was. Ik heb er zelf bontjes omheen genaaid voor op de neus en achter de oren zodat het niet ging schuren. Wat nepbont kost nauwelijks iets op de markt of in de stoffenzaak.
Mijn zus heeft voor haar paard een zachte longeerlijn gekocht en daar een halster van gemaakt. Gewoon aan elkaar naaien, dan heb je ook geen metalen delen en je kan er makkelijk een breekpunt in maken voor als hij ergens achter blijft hangen .
Mjay
Geplaatst: 12-10-10 19:21
ik heb m gewoon aan een goedkoop halstertje die hoog op de neus zit... zodat t masker goed blijft zitten... geen bontjes of wat dan ook
IrisVal
Geplaatst: 01-11-10 16:22
Leren halster is wel fijn. Of nijlon met bont, vind ik persoonlijk allebei wel lekker.
Gipsylover
Geplaatst: 01-11-10 16:27
Leren halstertje of halstertje met bont aan de onderkant of helemaal met bont er omheen!