Cap blijft nat na het rijden

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

x_Lovely

Cap blijft nat na het rijden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-10 15:03

Hallo,

De laatste tijd heb ik een probleem met mijn cap. Na het rijden blijft de cap nat, wat heel erg gaat stinken, én wat er voor zorgt dat ik elke dag weer een natte cap op mijn hoofd moet zetten. Nu heb ik hem laatst thuis goed schoongemaakt, (in een bak met heet water halfuurtje laten weken, waar héél veel viezigheid vanaf kwam, en daarna op de verwarming helemaal laten drogen). Toen was hij dus weer helemaal droog. Toen ik de volgende keer reed, heb ik hem na het rijden nog weer afgedroogd. Maar de dag erna, was de cap weer vanbinnen nat en moest ik dus wéér een natte cap op mijn hoofd zetten! Wie weet wat ik hier aan kan doen, of waar het aan zou kunnen liggen? Ik vind het gewoon zo vies. Ik zweet ook helemaal niet abnormaal veel op mijn hoofd, en ik heb deze cap nu ongeveer 2 jaar en ik heb het nog nooit eerder gehad. Het is van de laatste weken...

Het gaat om een cap van HH:

Afbeelding

kabwan

Re: Cap blijft nat na het rijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-10 15:04

Hallo,
heb toevallig vorige week ook die cap gekocht. Maar heb er zo nog geen problemen mee dat hij nat blijft. Ik zal eens beter opletten de volgende keer.
Hoor wel vaker dat deze cap langer nat blijft.

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-10 15:09

Hoe leg je em te drogen? Met de opening naar beneden of naar boven? Als ie rechtop ligt is het lastiger het vocht eruit te laten. Je kunt ook een prop krantenpapier erin doen, neemt het vocht op!

papagroom

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-10 15:11

Goed schoonhouden is t halve werk.
divosa heeft hier speciale spuitbusjes voor

x_Lovely

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-10 15:14

kleinvosje schreef:
Hoe leg je em te drogen? Met de opening naar beneden of naar boven? Als ie rechtop ligt is het lastiger het vocht eruit te laten. Je kunt ook een prop krantenpapier erin doen, neemt het vocht op!

Ik leg hem met de opening naar beneden, zodat het eruit kan lopen. Maar alsnog is hij de volgende dag heel nat. Van dat krantenpapier zal ik idd eens proberen :)

Ayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-10 16:14

ik heb dezelfde cap, maar heb hier geen problemen mee. :n
en als je hem nou een tijdje na het rijden op z'n kop (met de open kant naar buiten zegmaar) laat luchten ?

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-10 16:16

Waar word hij zo nat van dan??
je zegt dat je niet veel zweet.

maar het vocht moet toch ergens vandaan komen?

Ik heb nooit ergens last van..

3uitenbeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-10 19:07

Hoi,
waar laat je je cap drogen, met dit weer is namelijk alles vochtig (ook al schijnt de zon) en droogt er niks, dus ook niet op stal of een manege, neem 'm een weekje mee naar huis, wie weet...

Marlyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-10 19:11

Ik heb dezelfde cap, en heb er de eerste 2-3 jaar geen problemen mee gehad, maar de laatste paar weken heb ik precies hetzelfde probleem als jou. Ik vind het gewoon vies om hem weer op te doen als hij zo nat is..

EvaRampage

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-10 19:40

misschien is de cap gewoon 'op' als een aantal mensen hoor zeggen dat ze hier na 2 a 3 jaar last van krijgen ...

paschja

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-10 19:49

Ik heb dezelfde cap nu ook al enkele jaren en merk eigenlijk niets van deze problemen... Hoewel hij wel vochtig van binnen wil worden wanneer ik hem bewaar in een vochtige omgeving, maar zeker niet nat. Laatst heb ik hem lekker gewassen in een sodabadje en in de zon laten drogen. Hij is nu iets minder snel 'klef'...

equilife

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-10 20:59

Ik heb een andere cap, maar hetzelfde probleem. Na het rijden blijft mijn cap een hele tijd nat. Als ik hem meteen in mijn kastje leg is het de dag erna ook nog zo. Nu laat ik hem open hangen aan mijn stal voor ik hem weg leg. Ik heb er ook zo'n spuitbusje voor zodat hij lekker blijft ruiken. :)

AmberHeijman

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-10 22:05

Ik heb precies dezelfde cap en precies hetzelfde probleem.
Ik heb hem laatste gestoomd, nou, mijn vader deed het.
Daarna goed laten drogen en dan kan hij er weer een tijdje tegen aan.. ;)

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-10 22:47

x_Lovely schreef:

Ik leg hem met de opening naar beneden, zodat het eruit kan lopen. Maar alsnog is hij de volgende dag heel nat. Van dat krantenpapier zal ik idd eens proberen :)[/quote]

Zweet jij zoveel dan dat die cap zo nat is dat het eruit moet lopen? Kan ik me haast niet voorstellen! Probeer het eens met de opening naar boven dan, kijken of dat al scheelt!

Totje5mei

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-10 11:59

K heb die cap ook geen probleem... :+

ramboe

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-10 12:11

Kheb de zelfde cap ik heb ook een keer in een bak met water laten schoonmaken maar was binnen paar uurtjes droog!

Indomitable

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-10 12:19

Ik heb dezelfde cap, maar zweet ook wel behoorlijk daar blijft hij ook nat van. Na het rijden leg ik mijn cap altijd in de auto op de achterbank, daar droogt hij goed. De volgende dag heb ik altijd een droge cap :)