Bontjes voor Prestige Trekker

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

LeenC

Bontjes voor Prestige Trekker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-10 18:14

Om de druk tijdens het rijden voor mezelf en m'n paard zoveel mogelijk te verdelen, dacht ik aan zadelbontjes. Voor m'n veelzijdigheidszadel heb ik een Mattes en ben hier zeer over te spreken. Uit alle onafhankelijke tests die ik al gelezen heb, komen de echte schapenvachtjes ook uit als enige goede drukverdelers.

Probleem is dat dit gewone bontje te klein is onder m'n Prestige Trekker. Nu weet ik wel dat dit zadel sowieso al een goede drukverdeling heeft, maar met Ama's koliekoperatie wil ik echt alles doen om haar een zo comfortabel mogelijke 'terugkeer' naar het rijden te bezorgen. Heeft iemand zo'n zadel en een passend bontje? Zo ja, welk merk / model? Zou graag eentje vinden die uiteraard het extra brede middenkanaal zo veel mogelijk vrij laat. Want dat laatste maakt het grote verschil tussen een western en een Trekker. Vandaar ook dat ik wat aarzel om eventueel een Western bontje te kopen. Qua maat klopt dat, maar de functie is anders...

Voor mezelf zag ik dat Christ blijkbaar een bontje uit heeft speciaal voor de Trekker. Is Christ net zo goed als Mattes? Heeft iemand toevallig dit bontje al gezien of in gebruik? Ervaringen? Verder zijn ook andere ervaringen met zadelbontjes welkom. Stel me wel wat vragen à la: Schuift dat niet? Niet te veel wrijving of warmte? Blijft het goed zitten?

Hoop in de (verre) toekomst ook opnieuw langere tochten te gaan doen en omdat producten tegenwoordig vaak al snel weer van de markt zijn, wacht ik liever niet tot dan om er eventueel eentje aan te schaffen.

Graag dus jullie feedback. :)

foxy80

Re: Bontjes voor Prestige Trekker

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-10 13:31

Je huidige Mattes is te klein zeg je?
Maar je kan in Mattes kostenloos tot maat XL gaan, weet niet welke maat je nu hebt en wat er precies te klein is.
Middenkanaal kan ook kostenloos extra uitgeschoren worden trouwens.

LeenC

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-10 00:18

foxy80 schreef:
Je huidige Mattes is te klein zeg je?
Maar je kan in Mattes kostenloos tot maat XL gaan, weet niet welke maat je nu hebt en wat er precies te klein is.
Middenkanaal kan ook kostenloos extra uitgeschoren worden trouwens.

Ik heb m'n Mattes ondertussen al bijna tien jaar. Het geheel is eigenlijk gewoon te klein: zowel de breedte als de lengte, omdat de Trekker een pak groter is dan m'n Stübben. Het middenkanaal heeft dezelfde lengte wol als de rest van het bontje. In die tijd kwamen net de eerste versies met uitgesneden middenkanaal op de markt, maar de mijne heeft dit dus nog niet. Wat bedoel je precies met die XL en kostenloos? Zou de maat op het bontje zelf moeten staan? Zal morgen even checken of ik er iets op terugvindt. Wist alleen dat ze veel verschillende modellen hebben, dat daar ook nog verschillende maten in zijn... :oo