Probleem is dat dit gewone bontje te klein is onder m'n Prestige Trekker. Nu weet ik wel dat dit zadel sowieso al een goede drukverdeling heeft, maar met Ama's koliekoperatie wil ik echt alles doen om haar een zo comfortabel mogelijke 'terugkeer' naar het rijden te bezorgen. Heeft iemand zo'n zadel en een passend bontje? Zo ja, welk merk / model? Zou graag eentje vinden die uiteraard het extra brede middenkanaal zo veel mogelijk vrij laat. Want dat laatste maakt het grote verschil tussen een western en een Trekker. Vandaar ook dat ik wat aarzel om eventueel een Western bontje te kopen. Qua maat klopt dat, maar de functie is anders...
Voor mezelf zag ik dat Christ blijkbaar een bontje uit heeft speciaal voor de Trekker. Is Christ net zo goed als Mattes? Heeft iemand toevallig dit bontje al gezien of in gebruik? Ervaringen? Verder zijn ook andere ervaringen met zadelbontjes welkom. Stel me wel wat vragen à la: Schuift dat niet? Niet te veel wrijving of warmte? Blijft het goed zitten?
Hoop in de (verre) toekomst ook opnieuw langere tochten te gaan doen en omdat producten tegenwoordig vaak al snel weer van de markt zijn, wacht ik liever niet tot dan om er eventueel eentje aan te schaffen.
Graag dus jullie feedback.