Dresuurzadel hoe de beugelriemen??

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

HBZ

Dresuurzadel hoe de beugelriemen??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-10 15:58

hallo,

Ik heb nu voor het weer een dressuurzadel gekocht ( na jaren.. ) Maar nu weet ik niet precies meer hoe dat met de beugels moest.
De gespen moeten onderaan bij de beugels maar hoe moet de beugelriemhoes eroverheen?
En zit er verschil in dressuur of spring beugelriemen?

DeLabrador

Re: Dresuurzadel hoe de beugelriemen??

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-10 18:10

Voordat je de beugelriemen vastmaakt zeg maar, doe je eerst de hoes eroverheen. Ik had zelf bij mijn dressuurzadels de gesp altijd gewoon bovenin, of vind jij dat niet prettig?

Inkie2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-10 19:07

Even een handigheidje wat je snel doorhebt, gewoon eerst thuis alles in elkaar zetten en uitproberen want iedereen doet het toch weer net even anders en dan pas op het paard leggen.

linda1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-10 17:23

neem de beugelriem en het hoesje, schuif het hoesje met de brede kant richting de gesp aan de riem.
dan de beugel eraan, riem dichtgespen en hoesje over het uiteinde schuiven.

Succes :)

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-10 20:01

Ik doe gewoon m'n beugels aan de riemen, riemen op maat maken en dan de hoesjes van de bovenkant (wat normaal aan je zadel zit) naar beneden eroverheen schuiven (dikke deel naar beneden) hang ze daarna pas aan m'n zadel.

3uitenbeenJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-10 19:51

De gespen hoeven niet onderaan, dit is dat er geen bobbel bij je dijbeen zit, dus als je hem bovenin wil kan dat ook hoor. Verder is het hierboven prima uitgelegd.
Zelf heb ik beugelriemen met een 'blinde' sluiting (een T haak die je in een gleufje plaatst en dan draait) het gevolg is een enkele beugelriem waardoor er minder tussen je been en het zadel zit, een handig systeem hoor!