Hoi allemaal,
Op het moment hebben wij een kieffer garmisch AT VZH het oude type met houten boom maar helaas ligt hij niet goed op ons paard en willen toch over naar een dressuurzadel.. Nu heb ik voor een paar weken terug op een ainsley dressuurzadel gereden wat al een stuk beter lag.. Hier en daar eens rondgekeken op internet naar bepaalde merken en we zijn over het algemeen wel heel erg tevreden over kieffer alleen hoorde ik dat deze tegenwoordig allemaal een kunststof boom hebben en dat niet iedereen daar zo blij mee is.. Ook hoor ik veel goeie verhalen over de KN zadels.. Volgende week wou ik eens een aantal zadels laten passen en rijden maar kan er dus niet echt goed uitkomen.. We zitten zelf een beetje te twijfelen over Kieffer of KN..
Ons paard: een KWPN merrie, 6 jaar en 1.76 slanke hoog benige merrie normale schoft.. Mijn vriend rijdt ook dus daar moet het zadel ook geschikt voor zijn, we zijn allebei slank en vrij lange benen.. Ik zelf houd wel van een diepere zit en een wat meer gesloten zit, een kennis rade mij de KN Allegro of KN Tango aan waar ze zelf super tevreden over is.. Wat zijn jullie ervaringen en wat zouden jullie doen?