Van VZH naar Dressuur

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

8AngelEyes8

Van VZH naar Dressuur

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-10 16:43

Hoi allemaal,

Op het moment hebben wij een kieffer garmisch AT VZH het oude type met houten boom maar helaas ligt hij niet goed op ons paard en willen toch over naar een dressuurzadel.. Nu heb ik voor een paar weken terug op een ainsley dressuurzadel gereden wat al een stuk beter lag.. Hier en daar eens rondgekeken op internet naar bepaalde merken en we zijn over het algemeen wel heel erg tevreden over kieffer alleen hoorde ik dat deze tegenwoordig allemaal een kunststof boom hebben en dat niet iedereen daar zo blij mee is.. Ook hoor ik veel goeie verhalen over de KN zadels.. Volgende week wou ik eens een aantal zadels laten passen en rijden maar kan er dus niet echt goed uitkomen.. We zitten zelf een beetje te twijfelen over Kieffer of KN..

Ons paard: een KWPN merrie, 6 jaar en 1.76 slanke hoog benige merrie normale schoft.. Mijn vriend rijdt ook dus daar moet het zadel ook geschikt voor zijn, we zijn allebei slank en vrij lange benen.. Ik zelf houd wel van een diepere zit en een wat meer gesloten zit, een kennis rade mij de KN Allegro of KN Tango aan waar ze zelf super tevreden over is.. Wat zijn jullie ervaringen en wat zouden jullie doen?

Fairytail

Re: Van VZH naar Dressuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-10 18:30

Ik zou niet op een merk afgaan maar een zadelmaker die goed is aangeschreven laten langs komen met diverse zadels. Het is zonde je blind te staren op merken. Overleg met de zadelmaker wat je wensen zijn en probeer dan wat voor je paard en jou t beste is. Of er één zadel is wat voor jou en je vriend goed is zal dan ook blijken.
Ik heb zelf een nieuwe Kieffer en ben daar zeer tevreden over, maar vond de Albion. Kn en Prestige ook fijn zitten.

8AngelEyes8

Re: Van VZH naar Dressuur

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-10 21:45

Zadelmaker komt volgende week donderdag, maar die wil dus wel graag weten wat voor zadels ik wil laten passen haha.. Kieffer altijd gereden en tevreden over geweest en KN Allegro vandaag nog even opgezeten wat me ook wel een fijn zadel leek zo op de bok.. Zoals ik al geschreven had is het kieffer zadel wat ik nu heb een ouder type met houten boom.. Ik hoor van vele mensen dat kieffer erg achteruit is gegaan kwa kwaliteit.. Door de boom van kunststof te maken (waar sneller speling in kan komen) en secu-leer te gebruiken (wat minder lang mee moet gaan als gewoon leer).. Dit heb ik me ook laten vertellen hoor, maar wat is jullie ervaring hier mee?