Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Als er dus iemand naar eentje op zoek is: 't is kwaliteit. Zo'n groot, geloof voor een deken of acht.
Oog gemonteerd om hem aan te bevestigen en nu hangt hij achter de deur in m'n superkleine 'zadelkamertje'. Meteen weer een hoop ruimte gewonnen, want ik heb er amper 3m² voor dekens, eten, halsters, deel medicijnen, e.d. Dus misschien kan je nog een 'kleintje' zelf bijmaken en daar de natte dingen ophangen in de garage tijdens het drogen? Een natte deken hang ik indien mogelijk buiten open. Of in m'n hooiopslagplaats (zelfde vochtigheidsgraad als buiten). Het beste voor een natte weidedeken vb. vind ik nog steeds: is je paard eronder netjes droog gebleven, laat ze dan rustig een paar uurtjes op stal opliggen. Meteen weer droog! Als je ze dan afborstelt en weglegt in de garage (stal in mijn geval), krijg je er hoogstens een spin in , maar nog nooit schimmel of zo gehad. Ik beperk me er wel tot een paar dekens: dekens die lange tijd niet dienen, blijven binnenshuis.
): kan dus de reactie van je wederhelft best begrijpen.
maykie schreef:Wij hebben hem ook in de garage hangen, is deels geisoleerd en wordt daar klein beetje gestookt in de winter. Dekens gaan niet schimmelen, ook mijn natte dekenregens hang ik daar. Helemaal super, zolang je dekens maar vrij van de grond hangen en hang ze wat uit elkaar, helemaal ideaal
Haha maykie, helemaal niet slecht bedoeld en ook niet om met je te lachen of zo, maar bedankt voor die glimlach op m'n gezicht toen ik je 'dekenregens' las. Zo'n typische verspreking, alleen hier geschreven. Ben er zelf ook goed in.
Super! Sanet schreef:Ik merk dat mijn zweetdekens na gebruik niet droog zijn de dag erna. Ik heb wel een dekenrek op stal, maar daar moet hij ook dubbelgevouwen ophangen en dat schiet dus ook niet op, want dat droogt gewoon niet/slecht. Dus dan moet ik roulerend dekens mee nemen, mja, dat "vieze" zweterige spul (wat onze katten overigens fantaaaaaaastisch vinden!) in huis is toch niet ideaal...
Binnenkort toch maar kijken of we in de garage mooi even een stukje ruimte kunnen maken waar het spul kan hangen
Als het enkel om te drogen is, kan je misschien simpelweg een wasdraadje hangen in de garage? Neemt weinig (of als je het demonteerbaar maakt geen) plaats in, je kan alles netjes openhangen, ... En als het droog is: opplooien en weer mee naar de stal. Idd steeds over en weer moeten meenemen is om gek van te worden, maar zweetdekens krijg ik ook haast niet droog op stal. 't Is dan ook niet gewoon water wat erin zit: zweet droogt altijd moeilijker helaas. Weet natuurlijk niet wat de indeling is van jullie garage e.d. Probeer maar even ideetjes aan te reiken. LeenC schreef:Mja, wellicht wel in dat geval. Maar droogt die dan wel goed op zo'n rek? Want dan hangen de twee helften toch nog steeds tegen elkaar?