Bucas Shamrock / Rambo Helix zweetdekens

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Odi

Bucas Shamrock / Rambo Helix zweetdekens

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-10 09:20

Wil binnenkort een nieuwe zweetdeken kopen en zit nu te twijfelen tussen de Bucas Shamrock en de Rambo Helix. Zijn er bokkers die ervaring hebben met deze dekens?
Wil graag weten of de dekens snel het zweet opnemen en het zweet naar buiten werken?
Zijn de dekens dun genoeg voor paarden die altijd zonder deken staan?
En of de dekens een beetje sterk zijn?

Capricornia

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-10 09:22

Ik heb de Rambo Helix als zomerdeken gebruikt, ik moet zeggen dat het hele fijne stof is die ook als een zweetdeken gebruikt kan worden, ik gebruik hem nu (helaas) niet meer omdat hij net iets te groot was voor mijn paard, maar ik kan het je zeker aanraden!

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-10 16:53

Ik heb de shamrock, vind 'm fijn als zweetdekens als het echt koud is of als ze geschoren is...
Hij kan evt ook als staldeken gebruikt worden door de gladde bovenkant, je kunt 'm er dus ook rustig een nachtje op laten liggen...

Odi

Re: Bucas Shamrock / Rambo Helix zweetdekens

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-10 15:49

Bedankt voor de reacties.
Nouvel denk je dat de shamrock te dik/warm is voor minder koude dagen?

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-10 16:48

Hij is wel redelijk dik, vergelijkbaar met een 200 grams deken volgens mij.

josie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-10 19:01

Wat er gezegt wordt over de Shamrock weet ik niet, maar dit wordt er gezegt over de Helix:
Rambo Helix Stable Sheet
Het is een staldeken die tevens werkt als een cooler.
Gemaakt van een speciale stof die het vocht verdeeld en er voor zorgt dat je paard 7 - 10 x sneller droog is dan onder een gewone Cooler deken.
Het zorgt ervoor dat het door de speciale stof (speciaal geweven in spiraalvorm) heel snel het vocht weg haalt bij je paard, die dat verdeeld over de deken en daardoor verdampt het veel sneller, waardoor je paard sneller droog is en het daardoor weer comfortabeler heeft.
Kleur: Charcoal met een wortelrode (oranje achtig)/grijze bies
Het is niet een hele dikke deken, niet zoals beschreven wordt als de Shamrock.
Deze deken is tevens de winnaar van de BETA innovation award 2009.

Horseware

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-10 22:31

De Rambo Helix ziet eruit en voelt als een zomerdeken. Hij is dus erg dun. Ik heb hem sinds vorig jaar toen hij net was uitgekomen voor mijn eigen paard en ben er erg tevreden over. Ik vind niet dat mijn paard 7 tot 10x sneller droog is dan onder een andere cooler zal ik eerlijk zeggen, maar hij droogt wel mooi snel. Tevens is hij sterk en voorzien van kruissingels en dubbele voorsluitingen, zodat ik mijn paard er ook wat langer mee op stal kan laten staan.
Hij is - omdat hij zo dun is - goed geschikt voor het voor- en najaar. Voor de winter is hij te dun.
Aanvulling op Josie: hij is nu ook in de kleur navy verkrijgbaar.

De Bucas Shamrock is een zweetdeken voor in de winter. Hij is te dik voor gebruik bij wat hogere temperaturen. Daarom zijn beide dekens ook geen alternatief voor elkaar.

Bucas heeft wel nog een andere cooler die dunner is dan de Shamrock, al weet ik de naam zo even niet.

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-10 06:07

de powercooler is de dunne versie van Bucas, die heeft alleen de stof die de shamrock als buitenstof heeft...

Odi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-10 17:19

Fijn dat jullie je ervaring willen delen. De Bucas Shamrock valt dan af, ben bang dat die te warm is.
Blijft de Rambo Helix over en heb ik er een nieuwe optie bij gekregen de Bucas Super Cooler.

Odi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-10 15:57

Het is de Rambo Helix geworden. Heb de deken gisteren gekregen. Nu alleen nog maar gepast, ben benieuwd hoe goed de deken straks zijn werk gaat doen als zweet deken.

Tancreda4

Re: Bucas Shamrock / Rambo Helix zweetdekens

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-10 18:49

Hoe bevalt hij tot dusver? Ik heb een teddy paard waar ik een dekentje voor zoek voor erbij. Heb de jersey cooler van Amigo ook, die is niet te warm. Vraag mij af of de helix vergelijkbare dikte is, of juist warmer/ minder warm.

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-10 18:58

even off topic, maar als dunne zweetdeken/cooler is ook de cooler van Dominick heel fijn...

Odi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-10 07:41

Ervaring kan ik je nog niet geven. Heb tot nu toe de deken alleen nog gepast. Paardje is nog jong en tijdens het beleren nog niet in het zweet gewerkt.
De deken is best wel dun. Het voelt aan als een dun soepel vallend katoentje.

Leonieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-10 08:57

Ik heb de Shamrock power gehad (is nu professioneel gesloopt :+ ). Dus zo'n gladde buitenstof met een voering erin.

Ik vond het wel een fijne deken, maar meer als staldeken of als ze net vochtig zijn. Niet voor als ze echt goed nat zijn. En inderdaad behoorlijk dik. Hij was hieroor niet geschikt als zomerdeken maar dat vond ik juist wel fijn.