Hoewel ik al heel wat gezien heb in mijn paarden leven, ben ik toch weer op iets nieuws gestuit. Het viel me op dat eventing paarden wel eens (of vaak, maar dat kan ik niet beoordelen) een soort plakje op de neus, neusriem hebben. Kan iemand me vertellen wat dit is?
Groetjes.
Puera
Geplaatst: 06-10-10 09:28
Interessante vraag... dat heb ik me ook al eens afgevraagd.
Je bedoeld dit grijze vlakje, of niet? (niet meest representatieve foto )
Even brainstormen... zou het niet een speciale pleister zijn die zorgt dat de neusgaten goed open blijven staan zodat het paard goed lucht binnenkrijgt. Die schijnen er wel te bestaan...
Amber_
Geplaatst: 06-10-10 09:31
Puera, Dat heb ik uitgelegd gekregen .
Edit: Is dat trouwens een oude foto ? Hij rijd met 3 gaats pessoa bit Zullen wel andere regels gelden op dat niveau
Puera
Geplaatst: 06-10-10 09:41
Geen idee of dat een oude foto is... ik heb de eerste meest duidelijke foto van Google gepakt.
Ah ok! Was ook wel een logische verklaring van die pleister. Vond 'm te klein voor een vliegenkapje.
rien10
Geplaatst door de TopicStarter: 06-10-10 09:55
Vliegenkapje heb ik zelf ook aan gedacht. Maar dat belemmerd enigsins de inademing, en die hebben ze wel nodig in de cross. Aan zo'n neuspleister heb ik ook gedacht. Of is het iets hards, wat het neuskraakbeen beschermd?
off topic: Toffe foto. Oncarlos is de broer van mijn Rens. (Hij leeft helaas niet meer). Mmm. hoe moet ik een foto uploaden? Dan kan je zien dat hij er wel op lijkt. Oncarlos is chiquer gebouwd, maar 't koppie lijkt wel.
petrea
Geplaatst: 06-10-10 09:59
Het komt van de ren sport en het is bedoeld om het `fladderen`van de neusgaten tegen te gaan zodat het paard beter kan ademen beetje zoals de breathe right strips voor de snurkers onder ons
rien10
Geplaatst door de TopicStarter: 06-10-10 10:05
He, super, dank je wel. Weer wat geleerd.
En ik neem aan dat als ze niet meer fladderen, ze beter kunnen inademen en zodoende beter presteren!
petrea
Geplaatst: 06-10-10 10:09
rien10 schreef:
He, super, dank je wel. Weer wat geleerd.
En ik neem aan dat als ze niet meer fladderen, ze beter kunnen inademen en zodoende beter presteren!