Eskadron flexisofts. Zijn ze nou écht beter?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

upendo

Eskadron flexisofts. Zijn ze nou écht beter?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-10 16:05

:Y)

Ik zie op marktplaats een interessante set peesko's staan, in de kleurtjes die bij m'n brilli passen.
Maar ik vind het nogal wat geld voor een set peesko's.

Hebben er mensen ervaring met deze peeskappen? Wat is er nou beter aan? Is het het geld waard?
Ik wil namelijk best dokken, maar als het niet veel verschilt kan ik net zo goed een setje goedkope HHtjes erbij doen die ongeveer passen qua kleur. :)

AmberHeijman

Re: Eskadron flexisofts. Zijn ze nou écht beter?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-10 18:23

Volgensmij zijn ze gewoon als dezelfde kwaliteit als van bijv. HH hoor.
Ik vind het altijd zonde, dure peesko's, ze gaan vroeg of laat toch op door strijken/viezigheid etc. :j

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-10 18:27

Ik vind de normale eskadron beschermers niet veel bijzonderder dan een stel van BR..
Het neopreen rult op en ziet er snel niet meer uit vind ik, maar vergelijkbaar met HH vind ik het niet.

Puera

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-10 09:36

De Flexisoft van Eskadron zijn iets anders dan de reguliere peesbeschermers van bv. BR.
Het grijzige stukje aan de bovenkant is zachter dan de rest van de peesbeschermer. Wat ervoor kan zorgen dat het paard z'n been beter kan buigen.
Hetzelfde principe hebben de nieuwere modellen van bv. BR en Lamicell... zij hebben een stukje eruit gehaald aan de bovenkant.

Ter vergelijking... Eskadron Flexisoft:
Afbeelding
Lamicell Pro:
Afbeelding

Ik gebruik beide modellen naar alle tevredenheid. Mijn merrie heeft een kort voorbeen en ik heb het idee dat deze peesbeschermers net iets comfortabeler zijn.

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-10 09:37

Okee! :j

Ik gebruik nu ook onder meer lami-cell, maar je betaalt dus deels voor de naam? :)

Puera

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-10 09:40

Vind ik moeilijk om daar 'ja' of 'nee' op te zeggen... er zal een kern van waarheid in zitten.

Het is een speciaal model, dus daar worden ze duurder van. De Piaffe van Veredus is ook een voorbeeld daarvan.

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-10 09:44

Okee, daar zit wat in. :j

Ik heb deze op het oog:
Afbeelding
Is dat hetzelfde principe als de oudere versie?

Puera

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-10 09:48

Volgens mij wel, alleen de bevestiging is iets anders... de flapjes van het klittenband vallen onder dat lichtgrijze stuk kunststof.

Zou eens op een rijtje zetten wat deze kosten, tegenover de kosten van die HH's.
Wil je betalen voor perfect matchende peesbeschermers of is bijna matchend ook goed? Dat is de hamvraag. :D

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-10 09:51

Hmmm. Moeilijk moeilijk. Een perfect matchende Eskadronset is wel heel leuk, maar die peesbeschermers zijn eigenlijk alleen voor de leuk en of ik daar nou 65/70 euri voor neer wil leggen.. :))