Welk kaakgekruist hoofdstel? Ervaringen?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Wesseltje

Welk kaakgekruist hoofdstel? Ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-10 21:07

Ik ben me aan het oriënteren op de kaakgekruiste hoofdstellen die er verkrijgbaar zijn :D
Nu zijn er een hoop, Emiel Voest, Barefoot etc etc
Nu vind ik qua uiterlijk de Barefoot Walnut erg mooi ogen.
Zijn hier mensen die meerdere merken hebben uitgeprobeerd?
En zoja wat zijn de verschillen?
En wat bevalt het best?
Hoe bevalt de Barefoot Walnut?

Alvast bedankt!

Fairytail

Re: Welk kaakgekruist hoofdstel? Ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-10 08:27

Waarom wil je perse kaakgekruist?
Ik heb zelf CRB, touwhalster, FRA kingekruist en FRA kaakgekruist geprobeerd. Van deze lijst vond ik de FRA kaakgekruist (leer) het meest tegenvallen.
http://www.paardnatuurlijk.nl/index_js. ... alster.htm
Daar kun je meer lezen over de verschillende systemen en inwerkingen ervan. Als je kaakgekruist wil zou ik letten op het materiaal omdat ik met name de release heel slecht vind.

steenbok1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-10 08:49

Hier de walnut, bevalt prima door de ronde leren riempjes. Moet wel voor de winter "baard" weer kortwieken, anders zitten haren klem en dat is niet fijn. (ook met normale hoge neusriem) Vind ze wel ruim vallen. Ook harry`s horse geprobeerd, maar vond de release hiervan niet fijn.

nathalie2302

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-10 10:34

Ik heb qua bitloos eerst het glucksrad uitgeprobeerd maar dat was voor ons geen succes, heb nu de Barefoot Walnut en die bevalt ons echt super.
Ben er meteen mee buiten gaan rijden (zelfs nog een ronde, die mijn paardje niet eerder had gereden (hij is nog maar kort ohz)) en merkte geen verschil met rijden met bit behalve het positieve verschil dat hij veel relaxter lijkt :)
Ik maakte me vantevoren wat zorgen over de release (las daar wel eens wat negatiefs over), maar vind de release super door de rondgenaaide riempjes.

Ben er dus echt meer dan tevreden over :)

Pentax

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-10 10:36

Ik heb de hh, leer is niet van het beste soort, maar ben erg tevreden over het hoofdstel.
Mijn paard begreep het vrij snel, en reageert hetzelfde als op een bit.

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-10 10:38

Ik heb de walnut ook, prima hoofdstel maar de kwaliteit van de kaakkoorden laat wat mij betreft te wensen over.
Paard loopt er wel lekker op en verder is het nette kwaliteit.

Verder heb ik nog een marylot crosslink, bevalt ook goed alleen de kaakkoorden schuiven kaakgekruist.
Qua release zijn mensen wel wat te mieperig vind ik. Beta biothane heeft ook een prima release.
Ik merk geen verschil.