Elastiek peesbeschermers

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Marvel

Elastiek peesbeschermers

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-10 18:53

Hi,

Mijn bijrijdpaard loopt met BR peesbeschermers maat full. Nu heb ik zelf peesbeschermers gekocht van QHP (ook maat full), maar dit elastiek is veel korter.
Ik heb ze nu 48 uur om twee flessen wijn gedaan om ze op te laten rekken, maar vandaag na het passen twijfel ik nog steeds.
Mijn vraag is of alleen het elastiek voor het been langs mag gaan? Of mag er een stukje klittenband ook voor het been langs gaan? Het is vrij stug en minder zacht dan het elastiek, maar ik weet niet of hij er last van heeft tijdens het rijden.
Ik hoop dat de vraag duidelijk is en iemand mij er antwoord op kan geven.

Alvast bedankt :D

Marvel

Re: Elastiek peesbeschermers

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-10 10:48

Ik stel vast een hele simpele vraag, maar niemand die het antwoord weet? Als iemand het me wel kan vertellen, mag ik dan misschien een antwoord :o?

Puera

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-10 10:53

Naar mijn weten mag je je eigen topic pas na 24 uur omhoog schoppen... of de klok loopt hier achter... Dan ga ik naar huis. :D

Bij nieuwe peesbeschermers is het elastiek in de meeste gevallen nog wat stug. Dan is het niet erg dat er een stuk klittenband over het been van je paard zit. Goed in de gaten houden of hij er geen wondjes van krijgt.

Ann_moi

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-10 10:54

Voor zover ik weet maakt dat helemaal niet uit, bij mij loopt er altijd een kein stukje klittenband langs het been heen, omdat dat voor het paard als het goed is niet uitmaakt.
Ik heb er iig nog nooit problemen mee gehad, de haren van de benen beschermen de huid. Als je het in de gaten houdt dat er geen schuurplekken komen, is er niks aan de hand.

FuGeLiCu

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-10 10:58

Persoonlijk zou ik er zelf niet voor kiezen om ook een stukje klitteband voor het been langs te laten gaan. Risico dat het je paard irriteert op zijn been of zij been beschadigd. Bovendien zou ik dan zelf denken dat het elastiek te klein/krap is waardoor de beschermers niet lekker zitten/te strak. Zeker omdat je al wel geprobeerd hebt ze op te rekken.
Volgens mij twijfel je zelf ook best wel, kan je de beschermers nog ruilen?
(hopelijk heb je iets aan dit antwoord?)

tellom

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-10 11:02

Kijk aub uit met te kleine pees of pijpkouzen omdoen je kan daar nl hele nare witte plekken van op de benen krijgen door het afklemmen van het elastiek.
Koop grotere :j
Daar doe je je paard een heel groot plezier mee :+

Marvel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-10 14:33

Puera schreef:
Naar mijn weten mag je je eigen topic pas na 24 uur omhoog schoppen... of de klok loopt hier achter... Dan ga ik naar huis. :D

Oeps, excuus, dat wist ik niet :o

FuGeLiCu schreef:
Persoonlijk zou ik er zelf niet voor kiezen om ook een stukje klitteband voor het been langs te laten gaan. Risico dat het je paard irriteert op zijn been of zij been beschadigd. Bovendien zou ik dan zelf denken dat het elastiek te klein/krap is waardoor de beschermers niet lekker zitten/te strak. Zeker omdat je al wel geprobeerd hebt ze op te rekken.
Volgens mij twijfel je zelf ook best wel, kan je de beschermers nog ruilen?
(hopelijk heb je iets aan dit antwoord?)

Nou ik twijfel inderdaad erg. Er zit natuurlijk niet voor niets zo'n groot stuk klittenband aan, maar ik denk inderdaad dat het gaat irriteren.
Maar ik weet dus niet of de peesbeschermers van BR nieuw ook zo kort zijn en later rekken. BIj de ruiterwinkel gaven ze aan dat QHP en BR uit dezelfde fabriek komen en alleen het merkje verschilt :s
Als ik ze ook vergelijk met BR zijn ze identiek (qua grootte), maar alleen het elastiek is dus korter.

Terugbrengen wordt hem denk ik niet, er zit al zand en haar op, dus dat nemen ze denk ik niet terug. Misschien zet ik ze hier te koopt.
tellom schreef:
Kijk aub uit met te kleine pees of pijpkouzen omdoen je kan daar nl hele nare witte plekken van op de benen krijgen door het afklemmen van het elastiek.
Koop grotere :j
Daar doe je je paard een heel groot plezier mee :+

Afklemmen doe ik sowieso niet. Maar als ik alleen elastiek voor het been langs wil, dan zitten ze dus wel te strak. Maar doe ik ze losser, (dat er ongeveer 1 vinger tussen kan) dan gaat er dus een stukje klittenband voor langs :(:)

Moeilijk moeilijk!

Dank voor alle antwoorden alvast :D

Puera

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-10 07:50

Ik heb er gister even opgelet toen ik de peesbeschermers bij mijn paard om deed en daar is het ook zo dat er een stuk klittenband over het been loopt. Mijn merrie heeft er nog nooit last van gehad, ook niet in de zomer met haar dunne velletje.

Al die peesbeschermers zijn zo'n beetje hetzelfde... probeer het gewoon en hou de benen van je bijrijpaard goed in de gaten.

Marvel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-10 09:08

@puera: thanks dat je voor me gekeken hebt! *D

Gister op stal heb ik ze nog een keer gepast en wat stalgenoten gevraagd wat zij er van vinden, zij denken ook dat het wel kan, maar ik hou het in de gaten

thnx voor alle antwoorden, wat mij betreft mag er een slotje op ;)